Hämta hö när det regnar?

V

veronican

Nu blir Veronican orolig här. Det regnar här, inte duggregn men inte ösregn. Ni vet sånt där regn som kan hålla på hela dagar och det ska visst håll på hela kvällen.

Nu ska vi åka och hämt hö idag, men jag blir lite orolig. Det kan ju inte komma regn på höet? Hur "petig" ska man vara? Inte en endaste droppe?

Vad jobbigt!! :( *orolig*
 
Det beror ju lite på hur du transporterar höet.
Har du en hästtransport så gör det ju inget att det regnar under transporten. En balvagn däremot skulle jag undvika om det regnar, för det kommer ju inte bara väta uppifrån på höet då, utan även underifrån när det stänker från vägbanan.

Och i allafall när jag lastar i och ur kärran, så är det så extremt kort tid varje bal är i regnet, så jag anser inte att det gör ngt!
Höet blir inte förstört.
Såvida det inte VRÄKER ner störtregn vill säga.
 

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 581
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 847
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 665
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp