Hamstern har fått somna..

S

Stallflicka

11320326.jpg

Har kommit till den hemska stunden som alla djurägare inte vill tänka på. Då man måste ta bort sitt älskade djur. Han fick förstoppning, mest troligt åldersrelaterat. Verkade inte ha hunnit få ont och jag och vet. kom överens att det snällaste var att avsluta där. Hade nått den ålder hamstrar oftast blir 2-3 år. Tror han blev lite över 2.

Har haft flera hamstrar... men aldrig känt så mycket som för honom. :cry: Städat undan bur och leksaker och allt det dära. Lika bra att få det gjort på en gång.

Vila i frid.

Bilderna är från tidigare då vi var ute och var lite "hund".

11320323.jpg

Sv: Hamstern har fått somna..

oj vad söt han var! :love: Jag blev tvungen att avliva en av mina hamstrar i slutet av förra året, hon hade också förstoppning och två andra har dött under det här året.. så jag vet hur det känns..

Tröstkramar!!

tack, han var en riktigt sötis:D:love:

ja, det är riktigt tungt... även om det är ett litet djur. man hinner börja gilla dem så mycket.:cry:
verkar som att det är ett ganska vanligt ålderstecken hos hamstrarna att tarmarna börjar strejka. förra hamstern fick också det. på den här märkte vi att magen vart som en balong och på den förra var det mer mot rumpan :(

finns det selar flör hamstrar? har aldrig sett något...

vet hur det känns när man måste ta bort sina älskade djur... det är så hemskt..

Vet hur det känns att mista ett kärt djur.
*tröstkramar till dig*

ja, det verkar vara rätt vanligt. men vi hade vart utomlands och hon hade vart hos en kompis så dt berodde säkert lite på miljöombytet också.. jag tkr verklien synd om dej. det är ju som jobbigast precis dagarna efter :(

Jo, det finns :) . Köpte selen på en djuraffär. Tror att de flesta kan ta in också med nästa beställning om du skulle vilja ha o det inte finns inne..

håller med.. begravde du den?

Så söt den var :love:
Gulligt med en koppel på en hamster!

Får beklaga sorgen! :(

Nej, vi åkte till vet och avlivade henne så att hon skulle slippa lida. och då fick dom ta hand om det men en annan av mina hamstrar dog plötsligt här hemma för ett par veckor sen, den begravde vi i skogen en bit bort.

tack så mycket! jag är glad att jag hittade kopplet. gjorde livet roligare för honom, att få se lite annat än inom husets väggar.:)

okej! för oss vart de att veterinären erbjöd att kremera kroppen för 100 kr. gjorde inte det utan tog me den hem. ska begrava i stugan. hade planerat att ta me honom dit, men hann inte..

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 624
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 423
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 622
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Till er som är bra på hundpsykologi och beteende. Jättelångt! :eek: Noterat många små förändringar hos min hund och funderar lite...
Svar
2
· Visningar
1 974
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?