Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det finns en bra länk, tror det är på trådens första sida, där man kan läsa mer om hamling och vad som lämpar sig till foder. Kolla efter den.Har jag missat info om kastanj..? Går det att hamla?
Har kollat men hittar inget specifikt om kastanj. Det enda är att "alla lövträd lämpar sig för hamling". Undra mest om hästarna gillar kastanj öht?det finns en bra länk, tror det är på trådens första sida, där man kan läsa mer om hamling och vad som lämpar sig till foder. Kolla efter den.
Rönnen har mycket mindre blad, ungefär hälften så stora som ask.Varit ute och glott på träden i min trädgård (vi har precis flyttat hit) och har sälg, men har lite svårt att se skillnad på Rönn och Ask, finns det något att gå på för att veta vad som är vad?
Rönnen har rundade blad och asken spetsiga. Dessutom är det precis som tidigare nämnts stor storleksskillnadVarit ute och glott på träden i min trädgård (vi har precis flyttat hit) och har sälg, men har lite svårt att se skillnad på Rönn och Ask, finns det något att gå på för att veta vad som är vad?
Tog ett kort, vad tror ni detta är? Taget från ett litet trädRönnen har rundade blad och asken spetsiga. Dessutom är det precis som tidigare nämnts stor storleksskillnad
Fast både rönn och ask gillar mina hästar skarptTog ett kort, vad tror ni detta är? Taget från ett litet träd
edit: äsch funkade inte att ladda upp bild
Jasså! Då kanske det inte spelar så stor roll vad det ärFast både rönn och ask gillar mina hästar skarpt
en del rönnträd får röda bär medan en del askträd får näsorJasså! Då kanske det inte spelar så stor roll vad det är
Är ju lite nyfiken och vill veta dock...
Men det är längre fram i höst va? Just nu inte en antydan till något av det på "mina" träden del rönnträd får röda bär medan en del askträd får näsor
hjälper det något
Här är det redan både näsor och bär på en del träd, jag bor i SmålandMen det är längre fram i höst va? Just nu inte en antydan till något av det på "mina" träd
Mina träd är inte fullvuxna utan lite mindre så det kanske är därför mina inte har näsor och bär?Här är det redan både näsor och bär på en del träd, jag bor i Småland
Men jag tror inte alla askar får näsor eller alla rönnar bär?
Det är jag lite osäker på
Rönnen har även vita blommor och bär i klasar, har du sett något av det på dina träd? Här är det så torrt att fruktträdens löv börjar rulla ihop sig.Mina träd är inte fullvuxna utan lite mindre så det kanske är därför mina inte har näsor och bär?
Antagligen men gå lite längre ut i skogen eller någon annanstans och se om du hittar större träd med näsor eller bär och jämför sedan löven med dina egnaMina träd är inte fullvuxna utan lite mindre så det kanske är därför mina inte har näsor och bär?
Våra stora rönnar börjar få röda bär. Mycket. Det innebär mycket snö i vinter, en parantes.Men det är längre fram i höst va? Just nu inte en antydan till något av det på "mina" träd
Nej, det finns verkligen ingenting på mina träd.Rönnen har även vita blommor och bär i klasar, har du sett något av det på dina träd? Här är det så torrt att fruktträdens löv börjar rulla ihop sig.
Skulle inte förvåna mig, vädret är så extremtVåra stora rönnar börjar få röda bär. Mycket. Det innebär mycket snö i vinter, en parantes.