halvt om halvt hästrelaterat...

Sv: halvt om halvt hästrelaterat...

Egentligen fjärmar de sig INTE från Gnägg efterhand, snarare böljar samtalen fram och tillbaka och hamnar IBLAND utanför Gnägg. Allra mest pratar vi om våra hästar faktiskt :D men samtalsämnena tenderar liksom att flyta iväg. Just nu i ridtravartråden tex...en diskussion om det milda vädret och leriga hästar i hagen rände iväg till att handla om genustillhörighet :rofl:
Förr eller senare kommer vi alltid tillbaka till hästarna igen.

:bow: :bow:
så är det!

Har hört en del som "stör" sig på Ridtravartrådarna...
Hur kommer det sig??
Varför, lixom?? :confused:

Det är nog bara för att ni verkar ha så roligt! Sådant brukar väcka avundsjuka :confused:

Eller så är det för att ni har så vackra hästar och struntar fullständigt i alla som säger att travare inte "kan" göra det ena eller det andra...

Strunta i dem! Stör de sig så är det DERAS problem, inte ert!

Det är nog bara för att ni verkar ha så roligt! Sådant brukar väcka avundsjuka :confused:
:bow::bow:

Eller så är det för att ni har så vackra hästar och struntar fullständigt i alla som säger att travare inte "kan" göra det ena eller det andra...

Strunta i dem! Stör de sig så är det DERAS problem, inte ert!
Precis så var det under "Tramstråden-tiden"! :eek:
Va f*n, häng på istället för att störa er, säger jag då! (Inte riktat till dig! ;) )

Vem vet... det kanske är ni i ridtravargänget som ÄR INNEGÄNGET på buke som alla pratar om... överallt refereras det ju till att man måste vara med i innegänget för att få några svar i sina trådar och era trådar växer ju som ogräs.

Haha nu vet jag vilka det är som utgör bukemaffian :idea::rofl::p

Vem vet... det kanske är ni i ridtravargänget som ÄR INNEGÄNGET på buke som alla pratar om...

jamen självklart! :idea: har du inte sett vår.. gudmor, don kommandoran norrsken?! :D

vi kanske började som en sekt, numera är vi bara en stooor familj där alla tar hand om varandra och ser efter varandras intressen :devil: ;)

innegänget ja, det pratas ju om det ibland. nästa gång kan jag glatt hojta till i såna trådar och säga att "ja men, här har ni mig, jag är JÄTTEinne!" :rofl:

Äsch - innegäng är väl alltid ett fånigt ord.
Jag upplever inte det gamla "tramsgänget" - för ni är väldigt utmärkande på att göra just trams i trådar - som besvärliga eller störande på något som helst negativt vis - MEN - ibland stökar det till trådar när ni börjar "gosa" m varandra. Trådar tappar fokus, intressanta diskussioner blir nojs.
Ni är snälla o söta men håll i er ibland.

men det där är väl lite orättvist, vi har ju ändå hållit oss i vår tråd? iaf ridtravargänget. kan iofs kanske minnas nån tråd där man svarar nån kompis från "sin vanliga" tråd, och då kan det kanske blir lite internt för man känner ju varandra så väl, men jag förstår inte varför det skulle störa. knappast så att man tar över en hel tråd...

Jag har inte läst alls i ridtravartråden - det finns mååånga andra trådar där fenomenet dyker upp - och jag vet att det känns orättvist men det är inte mindre sant för det.
Jag gillar tramsgänget men ibland blir det så internt så man inte riktigt orkar scrolla fram till väsentligheterna.
Lite snabba OT är ok och bara kul men inte hela sidor m nojs.

jag kallar det fortfarande orättvist, för det förklarar inte att folk har stört sig på - och rapporterat - vår tråd...

Men hade inte tråden stängts pga att den uppnått 1000 inlägg - eller är det någon mer än ursprungstråden du menar.

Det finns ju ett par trådar under gnägg som är lite halvt om halvt hästrelaterade...det vill säga trådar där de som skriver har bundits samman på grund av ett intresse för tex. en ras men som sedan har lärt känna varandra och tramsar och pratar om det mesta under solen. Jag har förstått att det inte är helt populärt och funderar nu över om det inte går att lägga dessa trådar någon annanstans där det kan vara ok?

(...)
Kan man inte skapa ett forum någonstans (kanske under senior - allmänt och hästrelaterat eller liknande) där det är ok att prata om båda delarna?

*svarar istället för TS*
ja, grejen med alla långkörarna är ju att de låses efter 1000 inlägg men då får man såklart starta en ny. kruxet är väl (iaf med vår ridtravartråd) att vi gärna halkar in och pratar om saker som inte har med hästar att göra, utan kanske mer vardag, det blir lite mer "chattliknande" så att säga. eftersom det inte hör hemma på gnägg så har iaf vi nu fått villkoret att hålla oss till hästarna, eller inte ha någon tråd alls.

önskemålet är väl alltså ett "mellantingsforum" där vi kan prata både om våra hästar, och om vardagliga saker, så som vi gjort, "mot reglerna" nu...

Men hade inte tråden stängts pga att den uppnått 1000 inlägg - eller är det någon mer än ursprungstråden du menar.

problemet står ju klart och tydligt här i tråden, men det har du kanske inte sett?

+att det jag (och bl.a. koppen) reagerar på är ju att vi fått veta av moderator att någon anmält våran tråd p.g.a. att vi inte håller oss till ämnet hela tiden, och det som vi diskuterar nu i den här tråden är ju varför någon måste störa sig på något som håller sig till en enstaka tråd..

Till Feathercloud
Jag förstår inte så mycket av detta alls om jag skall vara ärlig.

Det är inte så att det hela handlar om någon typ av missförstånd?

Jag har sett att det finns en låst tråd inne på Gnägg. Om man tittar på moderatorns regler för Gnägg står det att trådar låses när de får över 1000 inlägg.
Vad jag förstår är det detta som har hänt.

Om det är något annat är ni välkomna att skriva det här eller skicka PM, när jag väl lyckats rensa min box.

(Jag vet inte hur man citerar in någon annans svar i svaret så jag gjorde såhär)

Var det inte därför som tråden stängdes alltså?
Du vet man kan bara gå efter vad som står här - att ni fått pm om en annan anledning kan ju inte vi andra veta.

Som du ser ovan så är det lite förvirrande.
Jag saknar det gamla gnägg där det inte gjorde så mycket om en tråd slant utanför hästeriet någonm gång ibland.
Hoppas det funkar på lek o tjatter för er - jag gillar inte den avdelningen.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 751
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
4 171
Senast: Sirap
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 329
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
22 161
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama