Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag anser att man ska ta så lite som möjligt i tyglarna, och rida så mkt som möjligt med sätet.
När jag gör en halvhalt sitter jag till med sätet, och då tar "mina" hästar det som en halvhalt...
Drivningen använder jag mig mest av skänklana, men också av rösten om det inte hjälper med skänklar, somen förstärkning licksom...
För övrigt rider jag ganska ofta "mina" hästar utan någonting (utan sadel och träns), det tycker jag är ett bra sett att kontrolera om dem verkligen lyssnar på sätet osv. eller om allt bara sitter i munnen...
Man sitter till på hästen med gumpen och resten av kroppen. Handen, armen och axeln är allt kvar på samma ställe och följer med den del kroppen som automatiskt rör sig bakåt och framåt när man väl sitter-till.
)
OK, du "sitter till" med sätet. Betyder det att du annars använder sätet i en drivande vinkel? Av ditt svar så tolkar jag in att du inte driver så mycket med sätet, har jag fattat rätt?
Då du rider utan någonting; driver du då med sätet? I så fall hur?
Jag är också ute efter att minimera användningen av tyglarna så mycket som möjligt, men då måste jag ju bli effektivare med de andra medlen...
Därför är jag så frågvis.:smirk:
Är det skillnad på hur ni driver i olika tempon? I så fall hur? Ta tex skritt mot tölt i medeltempo.