Puriousity
Trådstartare
Jag har letat men i equipe finns tyvärr bara gångarterna kvar för dressyrhingstarna, och ingen utomstående tycks ha lagt upp film från det tillfället. Däremot kan man ju säga att Zaladin har en del hopp i stammen så han borde föra det vidare också. Hans morfar Solos Landtinus är efter ingen mindre än Landadel (Landgraf) och hans mor är e. Argentinus (Argentan). Så det finns en del stark hoppstam där som grenade ut i multitalanger.
En hopphingst med bra gång du kanske skulle kika på verkar också via Tullstorp - Magick Park. Om du kollar på filmen från deras visning i år visas alla gångarter + hopp från hingsten. Han fick 9-9 från sina testryttare som tyckte han var väldigt ridbar och fin i munnen. Ser cool ut på visningen i alla fall.
Tyvärr inte levande föl, men 90-dagar i alla fall och han är inte särskilt dyr.
Synd, alltid kul att se!
Magic Park ser superfin ut Attans - jag som bara skulle hålla mig till hingstar med levande fölavgift för att göra det hela lite enklare Men Royne Zetterman beskriver honom som sansad, men ändå med en del nerv. Jag vill inte ha allt för mkt nerv, då det finns i stoet. Han säger ju iofs också att han tror att Magic Park kan bidra med lättridna avkommor för amatörer. Låter som det passar mig Vill gärna ha en pigg och framåt häst, men gillar inte när de flyger i luften för ingenting.