Halvblodshingst till fullblodssto, tips!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Plathon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 837

Plathon

Trådstartare
Jag har planer på att betäcka mitt fullblodssto med en halvblodshingst till nästa vår, men skulle vilja ha lite tips från er som är duktiga på detta!

Har ett sto som är efter Diligo, undan Frances Serena. Hon är 160 cm. Vill ha en avkomma som landar mellan 160-165 cm. Hon rör sig trevligt, och jag vill gärna ha fram gångarterna, vill satsa på dressyr framöver. Hon är ganska långlinjerad så jag vill gärna ha en högställd hingst.

Någon som har betäckt sitt fullblodssto med en halvblodshingst som kan berätta hur det blev?

Tacksam för alla tips och åsikter!

Sv: Halvblodshingst till fullblodssto, tips!

Jag har 2 XX-ston som ska betäckas iår men jag är hopp/fälttavlan inriktad :) En dressyr hingst som jag tycker är döläcker är De Noir, mycket snygg typ o väldigt trevlig stam! Dessutom är han vettig i pris, likaså Richfield kan kanske vara intressant, dock är han rätt så liten o nätt men ojoj vilken karisma och gångarter!! :) sen älskar jag ju Dream of Heidelberg II.. My god börjar nästan gråta varje gång jag ser han! :love:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 651
Senast: Kajsalisa
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 993
Senast: mamman
·
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 517
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 734
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka