halvblodsgalopp?

A

armando

För en fälttävlanshäst så är det väl bra att träna lungor och hjärta på en galoppbana? Men det är väl ett ganska så tungt underlag på banan, om det är dirttrack?!

Iaf någon som vet ifall man får göra detta på jägersro?
Eller någon där kanske annordnar kurser eller nåt?

Sv: halvblodsgalopp?

Tränade förr med min hbl valack på göteborgs galoppbana. Kanonbra träning, såg snabbt resultat på både kondis o muskler. Dessutom tyckte han det var superkul :)

åh vad bra! Jag vill också testa, men hur gjorde du? kom du bara dit med hästen eller?

Du får INTE träna inne på banan utan hålla dig till slingorna som finns på baksidan.

Har själv varit där och tränat med mitt halvblod.

Du får heller inte träna under dagtid eller när det är annan träning.
Du får inte stå med hästen inne på området utan får gå "bakvägen".

Allt för att inte störa de som håller till där.

Läs skyltarna noga och föjd dem så blir det mindre olyckor.

Du får visst lov att träna på banan, men givetvis inte på gräsbanan! Det finns två el tre em tider för träning för andra hästar o ponnyer än fullblod i träning men kommer inte ihåg vilka det var. Jag var alltid med en kompis som är tränare så jag var där när hon gick dit med sina, vi stod i stall så nära så vi red dit. Dels var det givetvis kanonbra träning för min häst o dels behövde hon hjälp med sällskap till sina unghästar. Så du är visst välkommen att träna din häst på banan. Om du vill kan jag ta reda på mer exakta tider för dej!

Det finns inga gräsbanor på Jägersro. Vad jag skev gäller för Jägarsro. ;) :D

Men det är säkert annorlunda i Göteborg. Där står ju inga hästar på banan. Här är alla tränare mycket tjingkiga eftersom man betalar en sevice avgift för att utnyttja anläggningen. Är B-tränare för travet så jag har själv betalt den här avgiften i många år.

Och har man ingen licens så gäller inga försäkringar så det kan bli dyrt att göra ett misstag mitt på dagen.

finns det någon på jägersro jag kan ringa?

Eh ok *nu skäms jag lite... :o * läste som vanligt inte så noga, såg inte att det stod jägersro...
Fast även här i Gbg är det lite kinkigt med att vi med hästar i icke träning, gäller ju även fullblod som inte är i träning, inte ska ha rätt att vara där men här kan de inte sätta stopp för oss! :D

Achron skrev:
vet du någon?

Om du e ute efter en "mindr galoppbana" så kryllar det inte av galoppbanor är jag rädd... Jägersro, Blommeröd, Göteborg och Täby Galopp. Men Blommeröd har en hel del ridhäst träning tror jag... Kolla på deras hemsida, finns säkert under länkarna på http://www.tabygalopp.se

Liknande trådar

Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 723
Senast: hastflicka
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 699
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 596
Senast: Squie
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 972
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka