Halvblodsföl med minishettlandsföl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ylv4
  • Startdatum Startdatum
Y

ylv4

Går det bra med att släppa ihop ett halvblodskorsnings föl och ett minishettlands föl tillsammans med sina mammor ihop?

Den enda fölkompis som är tillgänglig här runt omkring:crazy:

Eller blir det för farligt för minishettlandsfölet när de ska leka?

Sv: Halvblodsföl med minishettlandsföl?

Jag har haft halvblodsföl och standardshettisföl ihop många gånger, utan problem.
Idealet enlig mig är om man har möjlighet att släppa ihop dem medan de är så små att de inte har börjat lämna mamman ännu. Då finns de naturligt för varandra.
Det brukar gå bra när de leker med varandra. Lite värre kan det bli när de blir större, men här är faktiskt en bild på ettårsshettis av mindre modell som leker med en ett år äldre halvblodsunghingst:
jullehp.jpg

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Freazer
·
Avel Mitt sto ska föla månadsskiftet juni/juli och jobbar på logistiken nu. Är bara ett dräktigt sto på gården så vill ta in ett till så...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: Mia_R
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 630
Senast: Emuliiaa
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 075
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka