Habina
Trådstartare
Sv: Halvblod/arab?
Ja, det är det mest förnuftiga att göra. Men jag är sååå förtjust i att följa med en häst ända från början, det är därför jag funderar på betäckning av ett sto istället för att köpa färdig häst.
Det var en intressant idé. Det är klart att man kan göra så och förmodligen finns det fler "vettiga" halvblodsston att välja på än arabston.
Fast jag har svårt för travare. Anser att jag inte är på långa vägar så duktig att jag skulle kunna ha en travare och då drar jag mig för en korsning också.
Nej, jag har ingen häst alls, fri som fågeln. Däremot har jag erbjudande om att låna mage på ett arabsto, och inget sådant erbjudande på ett halvblodssto. Men man måste ju inte tacka ja till alla erbjudanden heller. Även om det är frestande.
Tack för ditt svar!
Jag skulle inte ta fram en häst själv utan köpa en två treåring (eller ännu bättre en sexåring som är grundriden). Speciellt om du vill ha en stor häst så vet man ju aldrig vilket storlek det blir eller om exteriören blir bra.
Ja, det är det mest förnuftiga att göra. Men jag är sååå förtjust i att följa med en häst ända från början, det är därför jag funderar på betäckning av ett sto istället för att köpa färdig häst.
Skulle jag ta fram en häst själv så skulle jag nog göra tvärtom. Låna ett bra halvblodssto som gjort lite själv och som är hel och frisk framförallt. Behöver inte ha presterat med vinst i hopp och dressyr, utan vara hållbar och med framåtanda. Sedan skulle jag ta stoet till Elcatero.
Det var en intressant idé. Det är klart att man kan göra så och förmodligen finns det fler "vettiga" halvblodsston att välja på än arabston.
Lite korsningar arab och travare finns också om du letar och kan vara oerhört trevliga och stora och fina.
Fast jag har svårt för travare. Anser att jag inte är på långa vägar så duktig att jag skulle kunna ha en travare och då drar jag mig för en korsning också.
Men det var klart, du hade väl arabstoet och då har jag inga bra råd till dig om vilken halvblodshingst du skall välja.
Nej, jag har ingen häst alls, fri som fågeln. Däremot har jag erbjudande om att låna mage på ett arabsto, och inget sådant erbjudande på ett halvblodssto. Men man måste ju inte tacka ja till alla erbjudanden heller. Även om det är frestande.
Tack för ditt svar!