mirage
Trådstartare
Pållen har markerat till och från sedan i våras men inte längre stunder. Drog av sig en sko i somras och överbalastade (antagligen) andra frambenet så att knät blev alldeles svullet. Vätska i någon slemsäck sa vet då. I måndags var det dags igen och nu haltade han mycket mer än tidigare trots lugna dagar och tom vilodag dagen innan. Han var ordentligt framskrittad till råga på allt. Haltade i tisdags också, stod onsdagen och sedan på promenaden i torsdags haltade han inte alls (eller inte som jag kunde se). Ser ut som att han skyddar något när han springer men jag vet inte riktigt vad.
Nu ska vi iaf in på helundersökning på klinik på fredag och se vad de säger. Kan ni inte hålla tummarna för mig att det går att bota/ta reda på orsaken? Hästen är snart 19 år med tio år på ridskola på nacken. Jag har haft honom drygt ett år och hade hoppats på många trevliga år för både honom och mig.
Någon som varit med om liknande dvs att hästen liksom skyddar någon kroppsdel när den travar (då syns det mest) utan att den är halt?
Nu ska vi iaf in på helundersökning på klinik på fredag och se vad de säger. Kan ni inte hålla tummarna för mig att det går att bota/ta reda på orsaken? Hästen är snart 19 år med tio år på ridskola på nacken. Jag har haft honom drygt ett år och hade hoppats på många trevliga år för både honom och mig.
Någon som varit med om liknande dvs att hästen liksom skyddar någon kroppsdel när den travar (då syns det mest) utan att den är halt?