Haltande skata?

gul_zebra

Trådstartare
Är en skata som brukar vara här ibland som haltar. Den kan använda benet dock och har inga problem med att flyga.

Jag antar att det är onödigt (för att inte tala om typ omöjligt...) att fånga in den och utsätta den för stress eftersom den inte har några problem med det, men jag bara undrar - vad finns det för möjligheter att felet är? Stukning kanske? Jag menar, ett brutet ben lär de väl inte kunna använda liksom - men den här använder benet för fullt, men haltar när den går helt enket.

Snälla, stilla Zebrans nyfikenhet! :p

Sv: Haltande skata?

Fåglar råkar alltid ut för benskador...Kanske något djur försökt ta den ?! Du ska se Duvorna som trippar runt på Avenyn ibland...en del hoppar på 1 ben...ibland är foten som en stor knöl på dom..men matglada och framåt ändå. MEN nu är ju inte en haltning oftast livshotande för en fågel då deras flykt är vingarna. Fåglar brukar repa sig ganska bra av benskador..åtminstone så brukar det läka om än inte snyggt.

Sv: Haltande skata?

Det låter nästan som om den skulle gjort sig illa längre upp - skjuten med luftgevär i lårmuskeln kanske? Sådana kulor kapslar in sig efter ett tag.

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 271
Senast: monster1
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 713
Senast: EmmaBovary
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 915
Senast: EmmaW
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 372
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama