the_connemara
Trådstartare
Är det tillåtet att ha en enkel halsrem under framridningen? Jag tolkar TR som att det inte är det. Inget kryphål på den va
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det sker ju på egen risk (plus alla de andras dessutom) om man rider utan oxå
Men framförallt med yngre hästar så tycker jag inte att det borde vara "olagligt" att ta det säkra föra det osäkra
Första gången jag skulle starta min 5 åriga hingst på tävling så tog jag snällt med min halsring till sekretariatet och frågade om jag kunde få lov att rida med den på framridningen.
De var inga problem alls då, så prova att fråga om lov först så slipper du evt. problem!
Fast det är knappast sekretariatet utan ÖD som man ska fråga om lov...
vad dåligt egentligen att det inte är det.. vad gör man då om man vill tävlingsdebutera på livlig unghäst? de måste ju få erfarenheter med och helst inte att matte käkar sand på ridhusbottnen...
Har inte era hästar någon man? Jag skulle aldrig släppa tyglarna och bli hängandes i en halsrem om det så vore det sista jag gjorde (troligen skulle det bli det sista jag gjorde). Så länge det är tillåtet att rida med man/mankam på hästen så kommer inte jag att klaga