Sv: hälsaaa

Dom läser fortfarande upp ryttarens namn, och man kan skaka på huvudet så dommaren ser att det är fel. Om man vill hälsa då så får man väl ändå oftast ett välkommen om dommaren ser.

pipsignalen är tydligare och är enklare att höra = man missar inte startsignalen lika lätt.

Att man kör ett högt tempo förstår jag, vem vill jobba eller ens vara på en tävlingsplats från 6-7 till 12-1 på natten, när man har sjukt många starter? nej att man då kör ett högre tempo och kör från 8-20 förstår jag. Ett annat alternativ är att lotta bort ekipage. det görs redan ibland, speciellt i sthlm området om jag fattat det hela rätt.
Då tar jag hellre mindre tid på banan före och efter start och får lov att tävla än och stanna hemma.

Vi behöver fler tävlingar och fler tävlingsarrangörer, och många fler måste engagera sig som funktionärer. Ifall vi vill att alla ska få lov att tävla var dom vill, i dom klasser man vill, och tävlingsdagarna ska bli lagom långa så att arrangörerna mäktar med att anordna en tävling. Där har du lösningen på det du gnäller om just nu..
alternativt att vi ser till att det blir färre tävlingsryttare i sverige. en mindre bredd - mindre elit. och vi kommer inte kunna hålla den klass vi har på våra ryttare vi har idag.

jag hälsar åxå alltid när jag vinner. Fast ibland är det lite svårt när ponnyn står på stället å studsar eller stegrar sig, han ÄLSKAR ärevarv..;)

*knapplån*

tycker det ser trevligast ut om man hälsar både när man rider in på banan och tar initiativet till det när man vunnit... som någon annan sa, hälsar man när man ska starta så kan man fås ig ett välkommen och en lyckönksning, det brukar man inte få annars, iaf inte på de tävlingar jag suttit domartornet.. :D

själv tänkte jag alltid INNAN jag började tävla att "jag ska minsann alltid hälsa, det är trevligast", men sen visade det sig att närj ag kom ut och tävlade så var jag majoriteten av gångerna så sabla nervös så jag kom oftast på när jag var på hemväg igen att "sablar, jag hälsade ju aldrig" :angel: :D
det kan ju vara en orsakl till att många inte gör det,menar jag...

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 019
Tävling Jag har en D ponny och skulle så gärna vilja komma med i Jönköping Horse show LB, om man vinner ett kval till Jönköping, är man då...
Svar
4
· Visningar
787
Svar
212
· Visningar
8 613
Senast: Caoimhe
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur