Halloweenparty!!! (Ulvlek)

17:05 Lilltess röstar på Shaggy
21:12 Koppen röstar på Shaggy
21.18 Idahoe röstar på Mammas
21:35 Snurrfian röstar på Idahoe
21:38 FiaM röstar på Idahoe
21:38 LenaH röstar på bumpo

(21:45 Mammas röstar på LenaH)
21:49 Lobelia röstar på Idahoe
21:50 cirkus röstar på Snurrfian
21:51 bumpo röstar på Koppen
21:57 Mammas ändrar sin röst från LenaH till Shaggy
21:57 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian
(21:57 Shaggy röstar på FiaM)
21:59 Shaggy ändrar sin röst från FiaM till mammas

Shaggy III röster
Mammas II röst
Idahoe III röster
bumpo I röst
LenaH
Snurrfian II röst
Koppen I röst
FiaM

17:05 Lilltess röstar på Shaggy
21:12 Koppen röstar på Shaggy
21.18 Idahoe röstar på Mammas
21:35 Snurrfian röstar på Idahoe
21:38 FiaM röstar på Idahoe
21:38 LenaH röstar på bumpo

21:45 Mammas röstar på LenaH
21:49 Lobelia röstar på Idahoe
21:50 cirkus röstar på Snurrfian
21:51 bumpo röstar på Koppen
21:57 Mammas ändrar röst till Shaggy
21:58 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

21:58 Shaggy röstar på FiaM
21:59 Shaggy ändrar röst till Mammas

Shaggy III röster
Mammas II röst
Idahoe III röster
bumpo I röst

Snurrfian II röst
Koppen I röst

Tycker att den här rösten är lite märklig. Ja, visst har Idahoe OTat, men inte sååå mycket? Och om man vill ta någon som ligger lågt, varför inte typ mig?

Konspiratoriskt: Shaggy är ond och nu ska några röster läggas för att minska risken att hon åker? FiaM behöver inte ens vara med i lyan utan kan vara fåret som vill hjälpa sin kamrat?

Som jag läser hennes inlägg så är mest ot med lite seriösa funderingar inklämda emellan. Att jag inte röstar på dig eller någon av de andra som varit inaktiva är för att det känns fel, jag vill lägga en röst på någon som jag reagerar på och då i första hand på vad de skriver. Att rösta på någon som är inaktiv kan jag göra längre in i leken om det känns som att det används som ett sätt att flyga under radarn. :)

@Mammas Min röständring gör ju egentligen ingen skillnad men den tankekedja du drar upp känns så långt från något strategiskt sannolik för en lya att göra att jag anser det vara något skumt med den

Den är inte jättestark nej, men starkare än min magkänsla, alltså körde jag på den. Dessutom ser jag inte varför en lya inte skulle rädda sin vän om det går. Sedan kan fåret se det som en chans att förmedla sig. Tycker inte att det är så märkligt resonemang.

Som jag läser hennes inlägg så är mest ot med lite seriösa funderingar inklämda emellan. Att jag inte röstar på dig eller någon av de andra som varit inaktiva är för att det känns fel, jag vill lägga en röst på någon som jag reagerar på och då i första hand på vad de skriver. Att rösta på någon som är inaktiv kan jag göra längre in i leken om det känns som att det används som ett sätt att flyga under radarn. :)

Ok, tack för förklaringen, även om jag fortfarande inte vet vad jag tycker om den. :)

Fast sin teori bygger på att man outar hela lyan i första lynchen. Om jag då åker och visar mig vara ulv sitter ju de andra med ögonen på sig. Jag skulle aldrig ställa upp på en sådan plan eftersom den är på tok för riskabel.

I drove aaaaalll niiiiiiiiiiight
Idahoe skrålade ikapp med Celine Dion på radion.

I drooove allllll night to get to YOOUUUOOUUOOUUUUOoouuuuuuu!

Nää, det gick inte längre. Även om hon försökte hålla sig vaken genom att lyssna på radion på högsta volym och köra med sidorutan nedvevad för att få in den kalla nattluften så gick ögonen i kors och hon klarade inte av att köra en meter till. Det var fortfarande över 20mil kvar till Overlock och hon insåg att hon aldrig skulle klara sig dit.

Men, vad är det hon skymtar där framme – en fladdrande neonskylt ”.otel” ”Ledigt”.
Perfekt! Precis vad hon behöver, några timmars sömn innan hon kör vidare till maskeradfesten.

Hon checkar in och stupar i säng…

Hon skulle ha läst lite bättre, den som checkar in på Bates Motel checkar aldrig ut…

https://www.youtube.com/watch?v=0WtDmbr9xyY

Tyvärr hade Bumpo tyckt att det hade varit en utmärkt idé att samåka och dela bensinkostnaden....

Idahoe var Magiker
Bumpo var Ulv

Fast sin teori bygger på att man outar hela lyan i första lynchen. Om jag då åker och visar mig vara ulv sitter ju de andra med ögonen på sig. Jag skulle aldrig ställa upp på en sådan plan eftersom den är på tok för riskabel.

Om FiaM är fåret, hur har hon kunnat ok:a den med dig innan?

Och sådant går för det mesta att snacka sig ur.

"Spök"

Jag tyckte jag var sjukt övertydlig, men tydligen inte... Tur att slumpen avgjorde till det bästa! :p
Jag kommer ivrigt följa leken från läktaren (med en kudde att gömma mig bakom när det blir för läskigt!)

Heja goda!:bump::bump:

"Slutspök"

Klart det hade kunnat bli bättre, en ond hade ju kunnat röstats ut direkt?

Får kolla mer på bumpo imorgon, om det går att se något där.

Ja, jag läste om dem nu. Tycker inte att Lilltess röst är något att säga något om, den är tidig och hon tar vad som gives, typ. Säger inget om hennes roll. Lite samma med Koppen. Inte lika tidig, men hon är upprörd och stressad, tycker inte att rösten är anmärkningsvärt i sammanhanget.

Vanligtvis hade jag faktiskt reagerat på att koppen använde sig av samma teori som mig, eftersom den dessutom var allt annat än vattentät ;) Dock så tycker jag inte att det är mer än rättvist att ha i åtanke att hon kanske inte har det så bra nu, hade det varit jag som bråkat så med min pv så hade jag hoppat av..

Mina tankar kring att Idahoe och bumpo åkte så är det plus att en ulv åkte och vi behöver inte oroa oss för att det ska tillkomma en ulv. Det enda minuset är väl att vi är en god mindre, men det väger nog upp att en ulv åkte.. Gud detta blev rörigt men nu är jag trött och ska sova. (Om jag kan sova med tanke på alla läskiga avatarer:D)

På sätt och vis men då hade risken funnits att magikern blivit ond till natten. Nej jag föredrar nog den här utvecklingen då den löste en risk och ett problem samtidigt.

Fast nej... På det här sättet fick vi ut en ond och en som skulle ha kunnat bli ond... Hade vi bara lynchat en ond så hade det varit sämre...

Jag hade nog hellre bara lynchat en ulv men åas säger ju statistiken att goda röstar ut goda de första dagarna så på så sätt var det ju en vinst. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka