Halloweenparty!!! (Ulvlek)

ok du nämde LenaH som en liten svans efter men det känns som en riktigt svag bisats i förhållande till resten.

Jag tänker inte alls som du märker jag.
Jag har spelat detta ALLDELES för många gånger för att inte påstå vad jag gjorde.
Det har hänt många gånger.
Men alla måste inte hålla med mig i mina funderingar.
Jag pratar av erfarenhet och tycker inte att jag ska ses som ond för det.
Eller pga bumpos röst på mig.
Där tänker jag HELT tvärtom. Jag brukar tänka att de som får röst på sig av en ulv oftast är goda. Speciellt i början av leken. Varför skulle bumpo lögga en röst på mig om jag var ulv och inte ens låg i riskzonen att åka ut?
Men snälla ingen har anklagat dig för att vara ond jag frågar bara om du verkligen ser det som sannolikt att 2 onda skulle gadda ihop sig mot en god redan i fösta lynchen. Enligt vad jag sett så sker det typ aldrig.
Om bumpo skulle röstat på dig (om du är ond) så kunde det vara ett försök till alibi senare i lekenenligt "titta här jag röstade faktiskt på en ond i första så jag är så snäll och gd så". Det har tidigare varit en ganska vanlig taktik men den faller ju fort när alla lär sig att det läggs alibiröster i första lynch.

[Raderat röststatistik]

Ni sätter mig i skiten hörni. Vad gör ni om dagarna egentligen? Jobbar??? :D

Nej men sanningen är att om jag inte röstar nu under dagen är jag tveksam om jag hinner. Så rösta under dagen it is. Men ja, det har ju inte hänt så mycket. Om vi ser till röstningen. FiaMs röst kan fortfarande vara ett får/ulv som skyddar Shaggy.. Men ja, det behöver ju inte vara så. Sedan är det LenaH som jag kollar närmare på - hon har röstat på bumpo. Alibi? Men å andra sidan, varför skulle hon? Det är ju inte som att de vore ett speciellt bra alibi. Men ja, hon kan ju ha röstat där iaf. Hon bör ju inte vara fåret i vilket fall, isf borde hon inte röstat på bumpo.

Rösterna på Idahoe säger inte så mycket tycker jag heller. Inte bumpos röst på Koppen heller. Så eh, tja.... Det är vad jag har att komma med.

Här är alltså mitt teoriinlägg, där @Shaggy anklagar mig för att ha teorin om henne/FiaM som "enda tanke". Jag skriver mer om LenaH, och sedan skriver jag att jag inte kan utläsa något av rösterna.

@Mammas frägan är nu, vi antar att du har rätt ang. Shaggy och FiaM.. Vem känns mest relevant att rösta på. För om det visar sig tex att shaggy inte är ulv, då är kanske FiaM god, och tvärt om..

Här svarar Lilltess

@Lilltess Jag börjar tveka lite på den, Idahoe antyder att hon varit "övertydlig", antar då att hon menar om sin magikerhet, hade inte FiaM sett det och då inte röstat på henne isf? Onda bör ju hållit extra utkik efter magikern tänker jag...

Och så mitt svar, där jag drar upp ytterligare en sak som gör teorin svagare.

Sedan kommer @Shaggy in och klagar på att jag har den som enda tanke, när den är så tunn. Och jag ser inte var jag skriver att den inte är tunn, jag ser inte vart jag har den som enda tanke och jag ser inte Shaggys bra teorier, som hon måste ha för att kunna klaga på att min teori är svag? Nej Shaggy seglar väldigt högt upp på min misstankelista i och med sitt beteende just nu. Ok att gnälla på att andras teorier är tunna om det finns mycket annat, men det finns ju typ inget att gå på. Varför ska jag sitta tyst istället för att resonera om det jag talat om tidigare? Vem vinner på att goda inte resonerar? Jo onda.

ok du nämde LenaH som en liten svans efter men det känns som en riktigt svag bisats i förhållande till resten.

Ok, du får gärna citera mig och visa på när jag uttrycker mig som att mina tankar om dig och FiaM är min huvudmisstanke och framförallt där jag antyder att det är en stark misstanke. För jag ser inte hur du har lyckats läsa ut det i mina inlägg.

Koppen jag förstår inte varför två ulvar skulle rösta på Idahoe. Det vanliga när jag suttit i lya har avarit att ulvarna röstar väldigt splittrat och då framförallt första dagen. Jag tror faktiskt det är större sannolikhet att den som röstade på bumpo (LenaH) eller att du som fick en röst av just bumpo är onda. Det senare ser jag inte som särskilt sannolikt utifrån hur dåligt alibi en ensam förstadagsröst är.
Jag sitter och läser igenom och tänker under tiden och kan ju börja med att bemöta detta.

Jag måste erkänna att jag nästan alltid lägger en udda/förstaröst på någon dag ett. Mest för att jag tycker det är så gräsligt tråkigt att rösta ut någon första dagen men också för att jag är rädd att hamna i ett (ev) ulvregisserat drev. Om någon eller flera sen följer min röst så är det bortom min kontroll ändå.

Vad gäller just rösten på bumpo så var det det enda konkreta jag reagerade på, jag gillar ju inte magkänslobaserade röster men i första lynch är det nästan alltid det eller en förklädd BoP baserad på OT.

@@Lilltess Jag börjar tveka lite på den, Idahoe antyder att hon varit "övertydlig", antar då att hon menar om sin magikerhet, hade inte FiaM sett det och då inte röstat på henne isf? Onda bör ju hållit extra utkik efter magikern tänker jag...
Jag ska ärligt säga att jag läst det här många gånger och lyckats tolka det oilka varje gång så du får gärna förtydlgia vad du menar. Jag tror nämnligen det är den springande punkten i vår diskussion.

Jag tycker att @Shaggy hoppar på mammas lite när det gäller mammas teoru, dock är jag beredd att hålla med shaggy om att det är nog inte så stor sannolikhet att två ulvar röstat på idahoe.. Snarare koppens andra röst på shaggy eller lenaH's röst på bumpo som alibiröst, dock inte jättestor chans..

Koppen jag förstår inte varför två ulvar skulle rösta på Idahoe. Det vanliga när jag suttit i lya har avarit att ulvarna röstar väldigt splittrat och då framförallt första dagen. Jag tror faktiskt det är större sannolikhet att den som röstade på bumpo (LenaH) eller att du som fick en röst av just bumpo är onda. Det senare ser jag inte som särskilt sannolikt utifrån hur dåligt alibi en ensam förstadagsröst är.
Anklagat har jag inte sagt, men det du skriver i citatet ser jag som att du ser mig och LenaH som onda?
Sedan lägger du till att det inte är smart att lägga en alibiröst örsta dagen?
Så varför säger du då att jag med sannolikhet skulle vara ond och sedan ändrar dig?
Försöker du få blickarna riktade mot mig?

Jag ska ärligt säga att jag läst det här många gånger och lyckats tolka det oilka varje gång så du får gärna förtydlgia vad du menar. Jag tror nämnligen det är den springande punkten i vår diskussion.

Idahoe antyder när hon åkt att hon varit övertydlig, jag gissar då att hon menar att hon tycker att hon visat att hon är magikern, och detta borde en ond som läser leken hålla extra utkik efter och inte rösta på någon som kan tänkas vara magikern, iom att en ond då åker. Så det talar lite emot att FiaM är ond, för vore hon det borde hon ha hållit extra utkik efter magikern som sagt.

Men det är ju ett svar på ett annat inlägg, så jag ser gärna att du pekar på vad det är som gör att du tycker att jag driver teorin så hårt.

Jag ursäktar om jag skriver rörigt men är på jobb och får skriva allt väldigt snabbt, hehe. Jo alltså om FiaM vore fåret och uppfattat att idahoe var magikern borde hon ju röstat annorlunda och hoppats på att idahoe skulle käkas av ulvarna, eftersom fåret är.tänkt till att hjälpa ulvarna, typ som en ond spion utan spioninfo, om jag inte tolkat får-rollen helt fel..

Jag sitter och läser igenom och tänker under tiden och kan ju börja med att bemöta detta.

Jag måste erkänna att jag nästan alltid lägger en udda/förstaröst på någon dag ett. Mest för att jag tycker det är så gräsligt tråkigt att rösta ut någon första dagen men också för att jag är rädd att hamna i ett (ev) ulvregisserat drev. Om någon eller flera sen följer min röst så är det bortom min kontroll ändå.

Vad gäller just rösten på bumpo så var det det enda konkreta jag reagerade på, jag gillar ju inte magkänslobaserade röster men i första lynch är det nästan alltid det eller en förklädd BoP baserad på OT.

Jag tänker tvärtom - jag vill gärna vara med och rösta ut någon dag ett. Om jag anstränger mig för att lägga en uddaröst så ger ju det onda ett övertag i att styra vem som röstas ut.

@Lilltess jag förstår vad ni menar men refererar samtidigt till de 100 tals lekar jag vart med i genom åren så tro mig; det har hänt flera gånger.

Jag ursäktar om jag skriver rörigt men är på jobb och får skriva allt väldigt snabbt, hehe. Jo alltså om FiaM vore fåret och uppfattat att idahoe var magikern borde hon ju röstat annorlunda och hoppats på att idahoe skulle käkas av ulvarna, eftersom fåret är.tänkt till att hjälpa ulvarna, typ som en ond spion utan spioninfo, om jag inte tolkat får-rollen helt fel..

Men @Lilltess det är ju mitt inlägg hon citerar och inte förstår. :p Har du inte koll på vad du skriver? ;)

Idahoe antyder när hon åkt att hon varit övertydlig, jag gissar då att hon menar att hon tycker att hon visat att hon är magikern, och detta borde en ond som läser leken hålla extra utkik efter och inte rösta på någon som kan tänkas vara magikern, iom att en ond då åker. Så det talar lite emot att FiaM är ond, för vore hon det borde hon ha hållit extra utkik efter magikern som sagt.

Men det är ju ett svar på ett annat inlägg, så jag ser gärna att du pekar på vad det är som gör att du tycker att jag driver teorin så hårt.
Jag kan säga att jag httade Idahoes hint men den var så övertydlig så jag den var nog lätt att ta som ett skämt om man noterade den innan dl.

Jag kan säga att jag httade Idahoes hint men den var så övertydlig så jag den var nog lätt att ta som ett skämt om man noterade den innan dl.

Jag tycker att folk skämtar rätt friskt överlag, jag gör det i vilket fall, så jag tolkar nog allt sånt som skämt... Frågan är ju om man resonerar annorlunda som ond och inför röstningen? Eller så gör man inte det... Äh, jag vet inte. Tänker inte godförklara någon som röstat på Idahoe pga det i vilket fall.

Jag tror tom att jag kommenterade den men avfärdade den som skämt. :D

Hade jag varit magikern hade jag inte andats ett knyst om min roll så här tidigt i leken.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka