Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men snälla ingen har anklagat dig för att vara ond jag frågar bara om du verkligen ser det som sannolikt att 2 onda skulle gadda ihop sig mot en god redan i fösta lynchen. Enligt vad jag sett så sker det typ aldrig.Jag tänker inte alls som du märker jag.
Jag har spelat detta ALLDELES för många gånger för att inte påstå vad jag gjorde.
Det har hänt många gånger.
Men alla måste inte hålla med mig i mina funderingar.
Jag pratar av erfarenhet och tycker inte att jag ska ses som ond för det.
Eller pga bumpos röst på mig.
Där tänker jag HELT tvärtom. Jag brukar tänka att de som får röst på sig av en ulv oftast är goda. Speciellt i början av leken. Varför skulle bumpo lögga en röst på mig om jag var ulv och inte ens låg i riskzonen att åka ut?
[Raderat röststatistik]
Ni sätter mig i skiten hörni. Vad gör ni om dagarna egentligen? Jobbar???
Nej men sanningen är att om jag inte röstar nu under dagen är jag tveksam om jag hinner. Så rösta under dagen it is. Men ja, det har ju inte hänt så mycket. Om vi ser till röstningen. FiaMs röst kan fortfarande vara ett får/ulv som skyddar Shaggy.. Men ja, det behöver ju inte vara så. Sedan är det LenaH som jag kollar närmare på - hon har röstat på bumpo. Alibi? Men å andra sidan, varför skulle hon? Det är ju inte som att de vore ett speciellt bra alibi. Men ja, hon kan ju ha röstat där iaf. Hon bör ju inte vara fåret i vilket fall, isf borde hon inte röstat på bumpo.
Rösterna på Idahoe säger inte så mycket tycker jag heller. Inte bumpos röst på Koppen heller. Så eh, tja.... Det är vad jag har att komma med.
@Mammas frägan är nu, vi antar att du har rätt ang. Shaggy och FiaM.. Vem känns mest relevant att rösta på. För om det visar sig tex att shaggy inte är ulv, då är kanske FiaM god, och tvärt om..
@Lilltess Jag börjar tveka lite på den, Idahoe antyder att hon varit "övertydlig", antar då att hon menar om sin magikerhet, hade inte FiaM sett det och då inte röstat på henne isf? Onda bör ju hållit extra utkik efter magikern tänker jag...
ok du nämde LenaH som en liten svans efter men det känns som en riktigt svag bisats i förhållande till resten.
Jag sitter och läser igenom och tänker under tiden och kan ju börja med att bemöta detta.Koppen jag förstår inte varför två ulvar skulle rösta på Idahoe. Det vanliga när jag suttit i lya har avarit att ulvarna röstar väldigt splittrat och då framförallt första dagen. Jag tror faktiskt det är större sannolikhet att den som röstade på bumpo (LenaH) eller att du som fick en röst av just bumpo är onda. Det senare ser jag inte som särskilt sannolikt utifrån hur dåligt alibi en ensam förstadagsröst är.
Jag ska ärligt säga att jag läst det här många gånger och lyckats tolka det oilka varje gång så du får gärna förtydlgia vad du menar. Jag tror nämnligen det är den springande punkten i vår diskussion.@@Lilltess Jag börjar tveka lite på den, Idahoe antyder att hon varit "övertydlig", antar då att hon menar om sin magikerhet, hade inte FiaM sett det och då inte röstat på henne isf? Onda bör ju hållit extra utkik efter magikern tänker jag...
Anklagat har jag inte sagt, men det du skriver i citatet ser jag som att du ser mig och LenaH som onda?Koppen jag förstår inte varför två ulvar skulle rösta på Idahoe. Det vanliga när jag suttit i lya har avarit att ulvarna röstar väldigt splittrat och då framförallt första dagen. Jag tror faktiskt det är större sannolikhet att den som röstade på bumpo (LenaH) eller att du som fick en röst av just bumpo är onda. Det senare ser jag inte som särskilt sannolikt utifrån hur dåligt alibi en ensam förstadagsröst är.
Jag ska ärligt säga att jag läst det här många gånger och lyckats tolka det oilka varje gång så du får gärna förtydlgia vad du menar. Jag tror nämnligen det är den springande punkten i vår diskussion.
Jag ska ärligt säga att jag läst det här många gånger och lyckats tolka det oilka varje gång så du får gärna förtydlgia vad du menar. Jag tror nämnligen det är den springande punkten i vår diskussion.
Jag sitter och läser igenom och tänker under tiden och kan ju börja med att bemöta detta.
Jag måste erkänna att jag nästan alltid lägger en udda/förstaröst på någon dag ett. Mest för att jag tycker det är så gräsligt tråkigt att rösta ut någon första dagen men också för att jag är rädd att hamna i ett (ev) ulvregisserat drev. Om någon eller flera sen följer min röst så är det bortom min kontroll ändå.
Vad gäller just rösten på bumpo så var det det enda konkreta jag reagerade på, jag gillar ju inte magkänslobaserade röster men i första lynch är det nästan alltid det eller en förklädd BoP baserad på OT.
Jag ursäktar om jag skriver rörigt men är på jobb och får skriva allt väldigt snabbt, hehe. Jo alltså om FiaM vore fåret och uppfattat att idahoe var magikern borde hon ju röstat annorlunda och hoppats på att idahoe skulle käkas av ulvarna, eftersom fåret är.tänkt till att hjälpa ulvarna, typ som en ond spion utan spioninfo, om jag inte tolkat får-rollen helt fel..
Jag kan säga att jag httade Idahoes hint men den var så övertydlig så jag den var nog lätt att ta som ett skämt om man noterade den innan dl.Idahoe antyder när hon åkt att hon varit övertydlig, jag gissar då att hon menar att hon tycker att hon visat att hon är magikern, och detta borde en ond som läser leken hålla extra utkik efter och inte rösta på någon som kan tänkas vara magikern, iom att en ond då åker. Så det talar lite emot att FiaM är ond, för vore hon det borde hon ha hållit extra utkik efter magikern som sagt.
Men det är ju ett svar på ett annat inlägg, så jag ser gärna att du pekar på vad det är som gör att du tycker att jag driver teorin så hårt.
Jag kan säga att jag httade Idahoes hint men den var så övertydlig så jag den var nog lätt att ta som ett skämt om man noterade den innan dl.
Jag tror tom att jag kommenterade den men avfärdade den som skämt.Jag kan säga att jag httade Idahoes hint men den var så övertydlig så jag den var nog lätt att ta som ett skämt om man noterade den innan dl.