Halloweenparty!!! (Ulvlek)

men jag tänker mer att hon spelade för framtiden, att om koppen åkte ut kunde ju bumpo alltid komma med att "jag har röstat på en ond"..
Jo absolut, men det är ju en lite billig variant. Jag skulle ju kunna hävda detsamma, jag röstade ju uppenbarligen på en ond men inte förväntar jag mig att alla ska lita på att jag är god för det? :)

Förstadagsröster får man ju ta för vad de är liksom.

Mammas är jag fundersam, varför ger hon sig på Shaggy?

Kan Mammas vara siaren och ha siat FiaM som god och siktat in sig på att syna någon annan? Eller är det bara vad hon lyckats resonera sig fram till? Ingen som varit med i diskussionerna tycks egentligen ha koll på oss. Om nu inte koppen har något i kikaren, men hon är mest underlig.

Nu tycks väldigt många inklusive mig missat att det var hintar. Mycket tyder på att du också missat det då du inte tagit upp det tidigare. Jag skulle till och med gå så långt att om du nu är god och uppfattat hinten varför visade du inte det? Ska jag råka lyncha en god var magikern ett bra val även om jag så klart hellre tagit en äkta ulv eller det svarta fåret.
Snurrfian röstar på Idahoe för hon har blod i mungipan, jag vet inte vilken stackare hon har hunnit käka redan men nog känns det ulvigt... :nailbiting:;)
Var min motivering och nog misstänkte jag att hon var magikern, för hade hon varit ond så hade det varit väldigt öppet... Det fanns risken/chansen att hon var fåret och verkligen ville få upp ögonen på lyan men den kändes mindre trolig. Att jag inte vågade trycka så hårt på det är väl inte så konstigt? Då hade jag dels fått en bunt goda på mig och hela lyan? För lyan ville väl allra minst av alla att få ut magikern i en lynch...
Till dagens DL har jag en del funderingar, jag tycker att Bumpos röst tål att funderas på och LenaHs röst på Bumpo.
Cirkus och Matmissbrukarens röster på mig tror jag personligen bara vara "första dags röster" och inget som jag hänger upp mig på.

Vad syftar du på med "flera gånger" om det hänt säg 10 ggr och du lekt 100 tals lekar, säg 300, blir det i 3% av lekarna. Jag tycker det är ett svagt/misstänkt sätt att bygga upp en teori och det gör uppenbarligen andra också eftersom du ofta blir missstänkt för just de inläggen. Varför skulle ulvarna ha grottat ihop sig hos Idahoe? Nu vet du inte min roll men om de följer strömmen i första så borde rösterna ligga även hos mig.
Nä varför skulle ulvarna det?
Och om jag nu är ulv vilket jag tydligen alltid är, hur motiverar du min röst då?

Jag förstår inte heller Bumpos röst på mig.
Det enda jag kan komma är att hon räknade ut att ni skulle reagera på det vilket ni också har gjorde.
Smart spelat, men hur många gånger jag läser om de senaste sidorna så förstår jag ändå inte hur jag blir misstänkt bara för detta.

Jag funderar lite på varför ulvarna käkade just Matmissbrukaren?
En dittills rätt inaktiv spelare som inte gjort mycket mer än lagt en andraröst på @Snurrfian ?

Jag vet inte hur just den här lyan tänkte, men en taktik brukar vara att käka en som inte varit så särskilt misstänkt och därför kanske inte åker i en lynch.

Nej men du menar ju att jag antagligen var ulv eftersom jag röstade på Idahoe, och med tanke på hennes hintar så var alternativen inte så många, antingen fåret eller magiker, och i båda fallen skulle det vara genomdumt att som ond lyncha henne...

Var min motivering och nog misstänkte jag att hon var magikern, för hade hon varit ond så hade det varit väldigt öppet... Det fanns risken/chansen att hon var fåret och verkligen ville få upp ögonen på lyan men den kändes mindre trolig. Att jag inte vågade trycka så hårt på det är väl inte så konstigt? Då hade jag dels fått en bunt goda på mig och hela lyan? För lyan ville väl allra minst av alla att få ut magikern i en lynch...
Till dagens DL har jag en del funderingar, jag tycker att Bumpos röst tål att funderas på och LenaHs röst på Bumpo.
Cirkus och Matmissbrukarens röster på mig tror jag personligen bara vara "första dags röster" och inget som jag hänger upp mig på.

Jag reagerade mest på att du verkar anse att hintarna är så uppenbara att du räknar med att ulvar sett dem och ser det som självklart att onda inte röstat på Idahoe. I mina ögon är det konstigt och lite skumt. Att en ond inte medvetet skulle rösta på Magikern är självklart, men knappast omedvetet och just nu vet vi inte så mycket.

Jag vet inte hur just den här lyan tänkte, men en taktik brukar vara att käka en som inte varit så särskilt misstänkt och därför kanske inte åker i en lynch.
Ja, jag tänkte det också men som den halmstrågripare jag är funderade jag på om de ansåg att hon var något på spåret med @Snurrfian ?
Men antagligen är det som du säger. :banghead:

Hinner inte läsa ikapp. Hästen står och väntar i transporten. Enligt tidigare tankar
Shaggy röstar på Koppen

Tyckte att Shaggy var skum igår och gav henne min röst.
Angreppen mot mig idag har inte gjort mina misstankar mot henne något böttre alls.
Och så som hon är på mig känns det som att hon försöker få med alla på en lynch mot mig.
Känns jäkligt ulvigt.
Återigen:

Koppen röstar på Shaggy

Jag känner mig som om jag har missat nånting grovt här.
Har verkligen Shaggy varit så skum? Tycker att Koppens och Mammas motiveringar är mer i personliga sfären och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Sen vet jag inte om Koppen är skummare än vanligt heller - hon är alltid så jäkla svårläst. Jag måste lusläsa dessa tres inlägg en gång till.

Dag 1:
17:05
Lilltess röstar på Shaggy
21:12 Koppen röstar på Shaggy
21.18 Idahoe röstar på Mammas
21:35 Snurrfian röstar på Idahoe
21:38 FiaM röstar på Idahoe
21:38 LenaH röstar på bumpo

21:45 Mammas röstar på LenaH
21:49 Lobelia röstar på Idahoe
21:50 cirkus röstar på Snurrfian
21:51 bumpo röstar på Koppen
21:57 Mammas ändrar röst till Shaggy
21:58 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

21:58 Shaggy röstar på FiaM
21:59 Shaggy ändrar röst till Mammas

Shaggy III röster
Mammas II röst
Idahoe III röster
bumpo I röst
Snurrfian II röst
Koppen I röst

Idahoe MAGIKER lynchas
bumpo ULV dras med

Natt 1:
Matmissbrukaren BYBO käkas

cirkus: Resonerar nästan som jag tänker, vilket känns bra så vidare hon inte är ond... ;)
LenaH: Rösten på Bumpo är frågan om det var ren tur eller om det var en alibiröstning från en ulvkollega.
Koppen: Resonerar märkligt och jag hänger inte med, men å andra sidan så är det koppens normala sätt att vara och säger absolut ingenting om hennes roll.
Lobelia: Känns precis som vanligt, ifrågasätter och försöker leta ulvar.
Lilltess: Röstade först av alla igår på Shaggy och har haft lite tid idag, kan vara därför hon håller lite låg profil.
Shaggy: Verkar ha hamnat i tjafs med Mammas och hade det varit Bukerobinson så hade jag sagt att de var ärkefiender men den tvisten fanns inte med här va? ;) Men det är lätt att komma i tjafs med mammas, det har även jag lyckats med och jag tror inte att jag läser in så mycket i det just nu.
FiaM: Har hamnat lite utanför min radar upptäcker jag nu... Resonerar som mig runt Idahoe men annars få inlägg...
Mammas: Verkar som sagt ha fastnat lite i tjafset med Shaggy men jag upptäcker inget direkt ulvigt, i någon av dem. Känns just nu väldigt neutral, men jag vet att hon är skicklig och det skrämmer mig...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka