Halloweenparty!!! (Ulvlek)

Ja att tänka lika dant är såklart inte konstigt men att skriva något i stil med "jag håller med lilltess" är sjukt tunnt..

Jag känner mig som om jag har missat nånting grovt här.
Har verkligen Shaggy varit så skum? Tycker att Koppens och Mammas motiveringar är mer i personliga sfären och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Sen vet jag inte om Koppen är skummare än vanligt heller - hon är alltid så jäkla svårläst. Jag måste lusläsa dessa tres inlägg en gång till.

Skönt att se att det inte bara är jag som har tolkat det så! Jag har gått igenom deras inlägg ett antal gånger utan att hitta något att verkligen gå på när det gäller deras röster.

Nu är det mycket stor risk att jag somnar på soffan efter en lång och hektisk dag på jobb. Dock att @Snurrfian säger att jag hållt låg profil tycker jag inte stämmer. Har postat fler inlägg än andra och kommit med funderingar, trots.min dåliga tid. Aja jag kanske inte har varit så aktiv ändå :p

De som just nu är helt utanför min ulvradar är: @cirkus @Lobelia @FiaM @Snurrfian @LenaH

De som blir över är då @Mammas (dock inga speciella misstankar men går hårt ut och kan vara riktigt farlig om hon är ulv :o) @Koppen för sin helt kopierade röst igår och även detta med bumpo, värt att lägga på minnet. Sist är det @Shaggy som mest går till försvarsställning och känns allmänt lite förvirrad.

Så: lilltess röstar på koppen efter ovanstående tankar

Jag måste erkänna att jag beundrar de som har röstat hittills, de har verkligen inte haft det lätt... :bow:

Cirkus har skrivit ett par inlägg under eftermiddagen och de stämmer med mina funderingar så än så länge får hon stå som möjlig god.

Snurrfian har inte heller gjort något som har stuckit ut i mina ögon, bortsett från att hon inte är så snurrig men det säger inte mycket om vilken sida hon är på. Hon får också luta åt det goda hållet än så länge.

Röstlista:

13:53 Mammas röstar på Shaggy
18:55 Shaggy röstar på Koppen
19:25 Koppen röstar på Shaggy

20:01 Lilltess röstar på Koppen

Jag känner mig fortfarande förvirrad och gillar inte alls att fokus helt är på dessa två. Min gissning är att de troligtvis inte är i lyan tillsammans i allafall. Men jag tycker inte att någon har en såndär teori som jag bara känner att JA, såklart. Alla känns väldigt vaga och åt det personliga hållet och det gör att jag blir misstänksam och får lite drev vitttring. Samtidigt så veeeet jag inte.

LenaH toppar inläggslistan :) Mycket korta roliga kommentarer blandat med funderingar om leken, har än så länge inte utmärkt sig åt något håll i mina ögon.

@cirkus Är lite mindre aktiv än vanligt vilket jag inte lägger någon värdering i men det gör att jag inte riktigt får något grepp om henne. Låter vettig i de få resonemang hon för men det gör hon alltid för mig oavsett roll. Verkar frågande till de röster som inkommit idag. Avvaktar tills vidare.

@Snurrfian Fler inlägg och verkar mindre snurrig än vanlig vilket triggar min ulvradar något. Jag vet att hon avskyr när någon kommenterar hennes snurrighet som ett utslag av godhet eller ondska, men hittills har det stämt! :p Det skaver en aning för hon brukar hänga upp sig mer på de som röstar på henne än vad hon gjort hittills. Är det för att MM blev mat? Och vem låg bakom det?

@Koppen Sorry men jag brukar aldrig förstå mig på Koppens resonemang :o och jag har inte spelat med henne mer än i någon enstaka dag i taget så jag lämnar faktiskt henne därhän just nu. :p

@LenaH Nu skrev jag just ett långt rörigt inlägg som jag inte postade, känns det bättre då? ;) Men MM erkände ju ganska direkt att hon inte hade något att gå på så hon valde mig, @cirkus har jag fortfarande inte fått någon ursäkt av :cautious: Men jag håller henne ändå åt det goda hållet eftersom hon för ett resonemang som jag själv tänker. ;)

@Lobelia Känns som hon brukar vilket inte säger mig ett skvatt om hennes roll. :arghh: Är hyfsat aktiv men flyger en aaaning under radarn för mig och det stör mig.

@Lilltess Många inlägg och jag håller inte med Snurris om att hon håller en speciellt låg profil, hon var den första som öht presenterade ett teoriinlägg igår. Är väl rätt ny i gamet om jag inte missat något?
Däremot kan jag väl säga att hon inte säger mig så mycket huruvida hon är god eller ond.

@Shaggy Har hakat upp sig på både Koppen och Mammas och hamnar mest i både attack och försvar. Jag skulle vilja se lite mer hur hon resonerar kring deras roller istf att hamna i svaromål.
Jag fick lite hämndröstkänsla efter röständringen igår men jag förstod aldrig poängen med den? Hade hon ändrat till Idahoe hade hon ju sluppit hamna i lottning? Det gnager lite att jag inte får känslan av att hon letar onda utan fastnar på de som ifrågasätter henne.

Mina tankar då (och något som Snurrfian kan tolka som en ursäkt eller i allafall en förklaring ;) )

Lilltess kommer med en röst som jag uppfattar som väldigt billig. En simpel motivering och lite drev-varning. Igår lag hon förstarösten på Shaggy. Idag andrarösten på Koppen och jag känner mig skeptisk. Lite för tunt

Koppen känns som om hon lägger en billig röst idag igen, väldigt åt det personliga hållet delvis pga Shaggys röst på henne innan. Gårdagens röst på Shaggy var om möjligt ännu sämre motiverad. Men Koppen är så svårläst för mig och spelar alltid skumt.

Snurrfian idag går min ulvradar inte igång alls. Hon och jag har lika tankar runt många av sakerna . Hon lag en röst på Idahoe och om jag för en stund utgår från att flera av de som röstat på Idahoe är goda så tror jag att Snurrfian kan vara en sådan. Neutral mot god

FiaM ingen ulvradar har gått igång hittills . Även hon röstade på Idahoe. Fick initialt en röst på sig av Shaggy som sedan ändrades. Mammas funderar runt att hennes röst igår är en skyddsröst på Shaggy, kanske är det så, men den rösten kom på ett så tidigt stadium att jag är tveksam till den tanken. (och det verkar ju mammas också vara egentligen)

LenaH jag ska syna henne ordentligt för jag får igång viss ulvradar, tex genom frågan om varför åt de MM? Känns lite som om hon vill ta avstånd från lyan med en sån fråga. Å ena sidan så har hon har en rimlig förklaring till sin röst på bumpo å andra sidan kan det vara en uddaröst på en kollega som inte riskerar att åka, lite för att få bra röststatistik kanske? Känns lite hal och skum, men som vanligt stringent i tanken.

Lobelia sticker ut lite när hon redan tänker i termer om vem som kan ha blivit siad och av vem, det skaver lite att outa någon så, dessutom så håller jag inte med i tanken att Mammas skuille ha siat FiaM , varför skriver hon då att FiaM ev lägger en skyddsröst för att skydda Shaggy?Nånting haltar . Även hon röstade på Idahoe och samma tanke som med Snurrfian. Så jag lutar nog åt att Lobelia kan vara åtminstone neutral

cirkus det är jag det!

Mammas
har hon siat FiaM och därför synar ngn annan som Lobelia är inne på? Det tror jag inte med avseende på hur hon tänker runt FiaMs röst igår (att den kan ev vara en röst för att skyddda Shaggy), spontant tycker jag att med så många kvar att rösta känns det som en tunn historia och det verkar ju mammas också tycka. Jag tycker att mammas brukar komma med mera tankar runt flera spelare och känns just för tillfället lite tam. Antaligen så beror det på att hon la en tidig röst innan det kommit igång så särskilt mycket. Än så länge neutral, fast läskig

Shaggy verkar pressad av att få misstankar på sig, det kan vara en god som blir lite desperat. Samtidigt så gillar jag inte hur hon går igång på Koppen av mest personliga orsaker, varför inte ge sig i kast med Mammas?

@LenaH

Detta är min andra lek, förra gången satt jag i lyan och fick lite tips och så men inta hjälpte det :D

Jag tycker iaf att jag visar rätt tydligt att jag letar onda, dock har jag inte riktigt kommit in i det här att hitta egna teorier riktigt men spånar gärna vidare på andras teorier.. Men skulle aldrig hänga på en teori om jag inte kände att det fanns en bra poäng i det :)

@LenaH

Detta är min andra lek, förra gången satt jag i lyan och fick lite tips och så men inta hjälpte det :D

Jag tycker iaf att jag visar rätt tydligt att jag letar onda, dock har jag inte riktigt kommit in i det här att hitta egna teorier riktigt men spånar gärna vidare på andras teorier.. Men skulle aldrig hänga på en teori om jag inte kände att det fanns en bra poäng i det :)

ja, så blir det i början. Och när man väl har hittat nånting eget och formulerat kan man ge sig fan på att någon annan hunnit posta samma tankar strax innan

Jag känner mig som om jag har missat nånting grovt här.
Har verkligen Shaggy varit så skum? Tycker att Koppens och Mammas motiveringar är mer i personliga sfären och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Sen vet jag inte om Koppen är skummare än vanligt heller - hon är alltid så jäkla svårläst. Jag måste lusläsa dessa tres inlägg en gång till.

Nja, jag hämndröstar inte, jag fann hennes märkliga resonemang och förvridningar av vad jag skrivit väldigt underliga, speciellt parat med att hon inte ville peka på vart hon läst in det hon skrev att jag skrivit. Så till viss del personlig, men det är ju resonemanget från henne jag vänder mig emot, jag hade gjort samma sak om någon så grovt skrivit om andras ord också, eftersom det var det mest uppseendeväckande i leken så långt.

Jaha, nu är det bara de svåra kvar... :arghh:
Lilltess, resonerar och diskuterar bra tycker jag. Av någon anledning känner jag mig lite osäker på var jag har henne, försiktigt neutral får det bli idag. :)

Dag 1:
17:05
Lilltess röstar på Shaggy
21:12 Koppen röstar på Shaggy
21.18 Idahoe röstar på Mammas
21:35 Snurrfian röstar på Idahoe
21:38 FiaM röstar på Idahoe
21:38 LenaH röstar på bumpo

21:45 Mammas röstar på LenaH
21:49 Lobelia röstar på Idahoe
21:50 cirkus röstar på Snurrfian
21:51 bumpo röstar på Koppen
21:57 Mammas ändrar röst till Shaggy
21:58 Matmissbrukaren röstar på Snurrfian

21:58 Shaggy röstar på FiaM
21:59 Shaggy ändrar röst till Mammas

Shaggy III röster
Mammas II röst
Idahoe III röster
bumpo I röst
Snurrfian II röst
Koppen I röst

Idahoe MAGIKER lynchas
bumpo ULV dras med

Natt 1:
Matmissbrukaren BYBO käkas

cirkus: Resonerar nästan som jag tänker, vilket känns bra så vidare hon inte är ond... ;)
LenaH: Rösten på Bumpo är frågan om det var ren tur eller om det var en alibiröstning från en ulvkollega.
Koppen: Resonerar märkligt och jag hänger inte med, men å andra sidan så är det koppens normala sätt att vara och säger absolut ingenting om hennes roll.
Lobelia: Känns precis som vanligt, ifrågasätter och försöker leta ulvar.
Lilltess: Röstade först av alla igår på Shaggy och har haft lite tid idag, kan vara därför hon håller lite låg profil.
Shaggy: Verkar ha hamnat i tjafs med Mammas och hade det varit Bukerobinson så hade jag sagt att de var ärkefiender men den tvisten fanns inte med här va? ;) Men det är lätt att komma i tjafs med mammas, det har även jag lyckats med och jag tror inte att jag läser in så mycket i det just nu.
FiaM: Har hamnat lite utanför min radar upptäcker jag nu... Resonerar som mig runt Idahoe men annars få inlägg...
Mammas: Verkar som sagt ha fastnat lite i tjafset med Shaggy men jag upptäcker inget direkt ulvigt, i någon av dem. Känns just nu väldigt neutral, men jag vet att hon är skicklig och det skrämmer mig...

Här blir jag fundersam, @Snurrfian degraderar min och Shaggys diskussion till "tjafs"? Vi har en lekrelaterad diskussion, varför vill inte Snurrfian läsa den och ha den som hjälp för att värdera både mig och Shaggy? Är hon i maskopi med Shaggy och jag är något på spåren, då är det lättare att nedgradera min teori?

LenaH jag ska syna henne ordentligt för jag får igång viss ulvradar, tex genom frågan om varför åt de MM? Känns lite som om hon vill ta avstånd från lyan med en sån fråga. Å ena sidan så har hon har en rimlig förklaring till sin röst på bumpo å andra sidan kan det vara en uddaröst på en kollega som inte riskerar att åka, lite för att få bra röststatistik kanske? Känns lite hal och skum, men som vanligt stringent i tanken.
Frågan jag ställde om käket av MM var helt enkelt för att så tidigt dag två finns det inte så mycket att gå på och jag ville bara se om någon hade en intressant tanke om det för själv hade jag det inte! :p

Mammas lägger en tidig röst på Shaggy, jag köper hennes resonemang kring rösten även om jag kanske inte håller med. :)
Det jag reagerar lite på är Mammas röstande igår, först röstar hon på LenaH med en i mina ögon helt ok förstadags röst, sedan precis innan DL så ändrar hon till Shaggy och ser till att det blir lottning mellan henne och Idahoe. Här reagerar jag på hennes resonemang att framförallt min röst men även till viss del Snurrfians skulle kunna vara onda alt svart får som försöker hjälpa annan ond. I sig är det bra och trovärdiga förklaringar, men Mammas är så rutinerad att jag tycker att i stort sett alla hennes motiveringar låter trovärdiga. Kan det vara så att hon själv försökte skydda Idahoe?

Mammas har förvisso sagt att hon inte lyckats lista ut vem Idahoe var men ändringen sticker ändå ut lite i mina ögon. Speciellt om det råkar vara så att hon är med i lyan, bara för att en enskild medlem i lyan inte listade ut rollen betyder ju inte det att inte lyan listade ut den… :cautious:

Vad i mitt resonemang från gårdagen är det du reagerar på? Och hur reagerar du? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka