Halloweenparty!!! (Ulvlek)

@Lilltess jag förstår vad ni menar men refererar samtidigt till de 100 tals lekar jag vart med i genom åren så tro mig; det har hänt flera gånger.
Vad syftar du på med "flera gånger" om det hänt säg 10 ggr och du lekt 100 tals lekar, säg 300, blir det i 3% av lekarna. Jag tycker det är ett svagt/misstänkt sätt att bygga upp en teori och det gör uppenbarligen andra också eftersom du ofta blir missstänkt för just de inläggen. Varför skulle ulvarna ha grottat ihop sig hos Idahoe? Nu vet du inte min roll men om de följer strömmen i första så borde rösterna ligga även hos mig.

Ok, måste dra nu och vill rösta för säkerhets skull. Jag bör hinna in och kommentera och rösta senare, men vill inte chansa.

Det jag tycker är mest skumt är Shaggys teorier mot mig. Hon blir extremt anti, såpass att hon inte läser mina inlägg ordentligt innan hon kommenterar. Hon har heller inte svarat på varför hon tolkar mina inlägg som hon gör, vilket gör att hon är den som sticker ut mest för mig just nu.

Mammas röstar på Shaggy

Jag tror tom att jag kommenterade den men avfärdade den som skämt. :D

Hade jag varit magikern hade jag inte andats ett knyst om min roll så här tidigt i leken.

Jag reagerade också på det som ett skämt, men nu när jag läser det igen så är det ju rätt tydligt (med facit). Jag undrar varför hon var tydlig med det? Ville hon att ulvarna inte skulle rösta på henne så hon fick bli kvar (och potentiell förstärkning för dom) och att ängeln skulle snappa upp detta och skydda henne framledes? Om de onda snappat upp det så bör de ha undvikit att rösta på Idahoe. Nu vill jag inte godförklara någon pga de röstat på Idahoe, men det är en notering jag tänker komma ihåg.

Varför skulle bumpo lögga en röst på mig om jag var ulv och inte ens låg i riskzonen att åka ut?
Av samma anledning som vissa spekulerar i att LenaMs röst på bumpo är en alibiröst. Som ulv kan man både välja att rösta på goda eller onda som ändå inte verkar åka ut.

Det rör sig dock om förstadagsröster så man kanske inte ska lägga någon enorm vikt vid dem.

Med tanke på röstningen funderar jag lite på de som röstade på Idahoe. Troligtvis är nån av dem ulv, kanske tom två av dom.
Snurrfian, FiaM och Lobelia.
Bumpo var iaf den som valde en helt annan väg genom att rösta på mig.
Vanlig ulvtaktik enligt mig.
Samtidigt fick även Shaggy tre röster, så ja... Vad ska man säga. Jag är ff osäker
:confused: Hur tänker du här? Att jag skulle vara ulv för att jag röstade på Idahoe? Det verkar ju heldumt i sådana fall, hade jag varit ulv så skulle jag har röstat på någon annan och sen käkat Idahoe första natten...
Det är väl snarast Bumpos röst på dig som är det som sticker i ögonen mest just nu och LenaHs röst på Bumpo...

Jag reagerade också på det som ett skämt, men nu när jag läser det igen så är det ju rätt tydligt (med facit). Jag undrar varför hon var tydlig med det? Ville hon att ulvarna inte skulle rösta på henne så hon fick bli kvar (och potentiell förstärkning för dom) och att ängeln skulle snappa upp detta och skydda henne framledes? Om de onda snappat upp det så bör de ha undvikit att rösta på Idahoe. Nu vill jag inte godförklara någon pga de röstat på Idahoe, men det är en notering jag tänker komma ihåg.
Jag tolkar hinten som att hon ville bli utröstad för att säkerställa att hon inte blev omvandlad.

Mammas lägger en tidig röst på Shaggy, jag köper hennes resonemang kring rösten även om jag kanske inte håller med. :)
Det jag reagerar lite på är Mammas röstande igår, först röstar hon på LenaH med en i mina ögon helt ok förstadags röst, sedan precis innan DL så ändrar hon till Shaggy och ser till att det blir lottning mellan henne och Idahoe. Här reagerar jag på hennes resonemang att framförallt min röst men även till viss del Snurrfians skulle kunna vara onda alt svart får som försöker hjälpa annan ond. I sig är det bra och trovärdiga förklaringar, men Mammas är så rutinerad att jag tycker att i stort sett alla hennes motiveringar låter trovärdiga. Kan det vara så att hon själv försökte skydda Idahoe?

Mammas har förvisso sagt att hon inte lyckats lista ut vem Idahoe var men ändringen sticker ändå ut lite i mina ögon. Speciellt om det råkar vara så att hon är med i lyan, bara för att en enskild medlem i lyan inte listade ut rollen betyder ju inte det att inte lyan listade ut den… :cautious:

Personligen hade jag hållit knäpp tyst om jag varit magiker, det är för många som potentiellt vill lynscha eller äta upp mig. Av den anledningen hade jag ingen anledning att tolka inlägget som annat än ett skämt.

:confused: Hur tänker du här? Att jag skulle vara ulv för att jag röstade på Idahoe? Det verkar ju heldumt i sådana fall, hade jag varit ulv så skulle jag har röstat på någon annan och sen käkat Idahoe första natten...
Det är väl snarast Bumpos röst på dig som är det som sticker i ögonen mest just nu och LenaHs röst på Bumpo...
Isåfall har bumpo spelat riktigt smart för ulvarnas räkning

Varför hade du käkat idahoe första natten? Visste du att hon hade specialroll?

Jag tänker tvärtom - jag vill gärna vara med och rösta ut någon dag ett. Om jag anstränger mig för att lägga en uddaröst så ger ju det onda ett övertag i att styra vem som röstas ut.
Det är kanske en erfarenhetsfråga? Första dagen känner jag mig alltid som ett UFO (det har hänt även andra och tredje också...) och inte tillräckligt säker. :)

Jag funderar lite på varför ulvarna käkade just Matmissbrukaren?
En dittills rätt inaktiv spelare som inte gjort mycket mer än lagt en andraröst på @Snurrfian ?

Varför hade du käkat idahoe första natten? Visste du att hon hade specialroll?
Nej men du menar ju att jag antagligen var ulv eftersom jag röstade på Idahoe, och med tanke på hennes hintar så var alternativen inte så många, antingen fåret eller magiker, och i båda fallen skulle det vara genomdumt att som ond lyncha henne...
Isåfall har bumpo spelat riktigt smart för ulvarnas räkning
Det beror ju helt och hållet på din roll, är du ulv spelade hon dåligt, är du god ja då spelade hon smartare...

Usch snart måste jag rösta och jag har bara 2 personer jag hakat upp mig på.
Som nog ingen kan ha missat är Mammas och jag inte särskilt överens. Frågan är om det gör henne till ulv? Jag undrar om det inte sitter en lya och hån ler samt att ¨ågon möjligen kommer in och slänger en liten pinne på elden.
Den andra är Koppen. Jag förstår inte resonemanget och det känns ulvigt. Samtidigt så är det ett helt normalt spelsätt för henne så det säger egentligen inte så mycket. Det finns dock ett stort men i det hela och det är bumpos relativt sena röst just på Koppen

Nej men du menar ju att jag antagligen var ulv eftersom jag röstade på Idahoe, och med tanke på hennes hintar så var alternativen inte så många, antingen fåret eller magiker, och i båda fallen skulle det vara genomdumt att som ond lyncha henne...

Det beror ju helt och hållet på din roll, är du ulv spelade hon dåligt, är du god ja då spelade hon smartare...

Nu tycks väldigt många inklusive mig missat att det var hintar. Mycket tyder på att du också missat det då du inte tagit upp det tidigare. Jag skulle till och med gå så långt att om du nu är god och uppfattat hinten varför visade du inte det? Ska jag råka lyncha en god var magikern ett bra val även om jag så klart hellre tagit en äkta ulv eller det svarta fåret.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka