Hållbarhet: Linfrökaka

Devils_Girl

Trådstartare
Ja, vad har linfrökaka för hållbarhet? Har läst allt från 2 veckor till 5 månader om det förvaras torrt och svalt.
Jag och en kompis ska börja fodra med det och tänkte dela på en 40 kg's säck på våra 3+1 hästar. Är det någon idé eller är det bättre att köpa 10 kg's säckar? Är ju inte så kul om man måste slänga 15 kg för att det börjat häskna efter några veckor.

Sv: Hållbarhet: Linfrökaka

Mina säckar har hållt sig bra i flera månader, jag häller över i tunna med tätt lock och foderkammaren är inte uppvärmd mer än det som kommer från angränsande utrymmen så det blir svalt och bra.

Jag har köpt en 10 kilos säck till EN häst och han får endast 1 dl/dag så den vara länge! Vet dock inte vad som står på säcken gällande hållbarhetstid, vet inte ens om den är datummärkt faktiskt - ska kolla det nästa gång jag handlar. 2 veckors hållbarhet kan ju inte stämma i a f!

Liknande trådar

Tjatter Ibland når de automatiska översättningarna på Facebook nya höjder. Jag fastnade med blicken på en kaka som såg trevlig ut och som...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 488
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 219
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 540
Senast: Irival
·
Hundhälsa Hej, skulle behöva lite råd och tips. Jag har en Welsh Corgi Pembroke som snart är 5 år (Bibbi) För tre veckor sedan slutade hon att äta...
Svar
2
· Visningar
2 097
Senast: Luktpion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • Utbilda själv