hallå......

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare peppios
  • Startdatum Startdatum
P

peppios

:o ny här...fick tips av en kompis om den här sidan. Har ni kul här?
Jag sysslar med både kall o varmblodstrav, fuskar lite med uppfödning oxå..ålder 51. kön quinna. gift och vuxna barn. Har just nu 8 hästar hemma men planerar en drastisk nerdragning till våren här. 2 st 2 åringar på g.. men en är skadad (vrickat sig i leran förmodligen med gaffelbandskänning efter det. Hur är det med det där- gaffelband i så unga år, ngn som vet lite om det kan påverka framtida tävling?
Den andra är väldigt vacker och väldigt talangfull...fast han fattar ingenting:banana: kallas allmänt för töntpersson här...:p

Sv: hallå......

Hej å Välkommen :D

Gaffelband lär ju kanske läkare bättre på en så ung häs, men för att veta riktigt säkert så är det bäst att UL:a ...

Hej och välkommen. Är själv ganska ny här. Skojigt värre i vissa trådar! Kul att det finns flera qvinnor i denna underbara åldersgrupp, eller hur!? (Började känna mej lite halvmossig bland alla "ungdomar" och ca 35 år i branchen):D :cool:

Vi som i den här ålder förväntas veta vad vi vill i våra liv:confused:

Det är kul att skriva inlägg här, men ibland kan man få höra sånt som "moralkärringar". ha ha :rofl: :rofl: :rofl:
men egentligen så handlar det om att ju längre man har levt, ju mer har man varit med om.

Känner inte ni också av det där, att man blir lite "been there, done that" och att man bara suckar och försöker banka in lite vett i skallen på den yngre generationen?

Näää, jag försöker inte ens banka vett i folk nuförtiden-så klok har jag blivit. Både jag och de blir mkt gladare om jag låter bli att banka vetti folk :angel:

En till tant här, prefixet Fallon. Jag skriver ibland och frågar på forumet och tycker det verkar finnas helt ruggit mycket samlad erfarenhet på jus travtråden. Tonläget är också något lugnare. Inte så mycket "ramaskri" om någon frågar något konstigt eller korkat i andras ögon. Jämför med tex foder och avelstrådarna...
Jag är 46 år och väntar förhoppningsvis en fölunge nästa år. Denna ska jag så försöka komma till start med via egen träning. Så vartefter lär jag dyka upp oftare med frågor:-)
Häls
Jeanette

Hejsan Trådskaparen
Forumet är en källa till kunskap och även ett bollplank för tankar och ideer, det har du kanske redan upptäckt... Jag är själv inte så verksam vad gäller inlägg här på "trav" men läser allt då jag är nybörjare vad gäller trav. Men, men, vad gör man inte när hästen vill trava.. det är bara att vackert lära.

Hejsan.
Er også ny her på listen og jeg er helt nybegynner når det gjelder trav. Flyttet til Sverige for 3 måneder siden og har 2 travhester på stallen. Har en tråd lengre opp med spørsmål om hvor jeg kan få lære å kjøre men det er ikke kommet noen svar ennå.
Jeg er 42 år, kvinne, gift og har 3 store barn og 1 barnbarn. Har 3 dalmatinere og 2 varmblodssto som jeg har tenkt å bedekke til våren. Bor på en gård som vi holder på å resturere slik at vi kan få plass til mange hester.
Hilsen
Grethe

hej igen! Tack för alla svar, det kändes varmt att kika in här. Jobbar som en galning just nu - och hinner inte med mina hästar alls..:cry: dessutom spyr jag just nu på allt regn här. mina stackars pållar sjunker nästan till knäna i blötan. Har bestämt mig för att ge upp alla premieplaner och satsa på ett tidigt kval 2007 istället. nu får töntpersson vila 14 dgr och så kör vi igång vinterträningen istället. Hur vintertränar ni? Jag brukar köra mycket långsamma tunga jobb med typ pullert eller rockard ( på saabaxel) men i år är första gången som jag har 2åring i träning och är osäker om det är bra för en så pass ung häst med tunga jobb. Vad tycker ni?

Näää, jag försöker inte ens banka vett i folk nuförtiden-så klok har jag blivit. Både jag och de blir mkt gladare om jag låter bli att banka vetti folk :angel:

Ah, där har jag nåt att lära mig, man blir aldrig för gammal för det i alla fall.
Ska praktisera detta i helgen och kommande vecka med höstlovsledig tonåring hemma från internat...

Hejsan å välkommen:D
Man kan lära sig mkt nyttigt bland folket här:bow:
//C

Angåede hästen så kör jag aldrig tungt med en unghäst, tycker det ska vara så lätt och roligt som möjligt, så länge det bara går med unghäst, tills deras kropp är färdig:)
//C

:confused: jag tror att jag skrotar tung träning - läste nyss i champion att det var ett jättebra sätt att ta musten ur unghästar:o det lutar åt långa skogsturer i varierande tempo istället..töntpersson får lalla omkring i de djupa skogarna ett tag framöver.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025

Omröstningar

Tillbaka