Hålla fåglar borta från rastgård

MissFideli

Trådstartare
Jag har nätat in min uteplats för katterna och av praktiska skäl är det kompostnät längst ner. Men nu har jag 2 ggr på 1 v fått rädda fåglar som tagit sig in.
Jag vill helst inte sätta finmaskigt nät på kompostnätsektionerna, men får göra det om absolut inget annat sätt finns.
Finns nått annat jag kan göra?

Bifogade filer

• 20190816_085604.webp
    20190816_085604.webp
    621,5 KB · Visningar: 127
Prova sätta upp siluetter av rovfågel på kompostgallren? De håller fåglarna borta från våta fönster på jobbet i varje fall 🙂

Tack för svaren! Börjar med att skära ut en sån där siluett och hoppas det funkar. Fick tips om cd-skivor, men blir lite klumpigt så nära nätet.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
1 036
Senast: MissFideli
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 762
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka