Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En fråga. Satt och klurade lite på vad man får och inte får rida på enl reglementet. Får man rida på kandar?
Kan tänka mig att visa min (ännu ofödda) unge - om jag bestämmer mig för att sälja. Fina poäng kanske kan få upp priset. Annars inte.En annan tanke..
När väljer ni att visa föl/unghäst?
Varför och vilken ålder?
Min fölis ser just nu ut som en luggsliten hårboll, fäller och lite tuggad på, så inte aktuellt, men funderar om det ger något att göra det senare.
Ja det var det jag satt och kikade på. Jag har än så länge inte hittat en bättre betsling på Silvia, hon gillar det, så det vore ju trevligt för vår skull, om vi nu någonsin kommer så långt. Jag gillar inte riktigt tanken på att rida enbart på stång, då jag mest rider på bridongen.Ja, det ser ut att vara tillåtet när man tittar på FIPO/FEIFs lista över otillåten utrustning (det är inte med i listan över otillåten utrustning vilket exempelvis Pessoa-bett är). dock får man inte ha remontnosgrimma eller Aachen-rem eller pullarnosgrimma i kombination utan ska man ha nosgrimma så är det engelsk nosgrimma som gäller.
Ja det var det jag satt och kikade på. Jag har än så länge inte hittat en bättre betsling på Silvia, hon gillar det, så det vore ju trevligt för vår skull, om vi nu någonsin kommer så långt. Jag gillar inte riktigt tanken på att rida enbart på stång, då jag mest rider på bridongen.
Red ut en kortis på Frenja idag och hon fick jobba med sin högerställning i traven som hon inte gillar. Hon skjuter ju helst ut bogen och böjer sig åt vänster, så det är ett himla passande på det. Lyckades även göra några ordentliga galoppfattningar där hon "fattade galopp" och inte hävde sig in. Genast blev ju galoppen naturligtvis mycket bärigare och trevligare med. Mycket nöjd med att jag även lyckades fatta vänster galopp då vi har haft svårt för det i skogen.
Men nej som du har kämpat henneIgår var jag hos veterinären med Frenja, 1 sista gång. Hon var i såpass dåligt skick att hon blev utdömd nästan på 1 gång. Så nu är det över, inget mer kämpande, planerande, ångest eller oro.
Nu är det bestämt, hon ska få avsluta sina dagar.
På något vis känns det ändå okej, skönt att det är över nu. Jag har kämpat i 2 år med henne konstant, nu orkar inte mitt psyke mer. Alla tårar som rullat för denna häst, all ångest & oro. Det är över nu.
Bara en sista jobbig sak kvar, sen är det över.
Min vackra älskade Frenja!
Längesen jag skrev här nu
Tog med mig hästarna, maken och äldsta dottern till ovalbanan igår. Det var premiär för Ljómi och dottern och årets premiär för mig och Laukur.
Laukur kändes suuuperfin! Maken filmade när jag red ett V5 program och går han lika fint på tävlingen kommer jag vara supernöjd för det var mjukt och följsamt i alla gångarterna. Hade knappt något i händerna alls
Jag provade Ljómi efteråt och han skötte sig galant! Fick både tölt, trav och galopp och maken lyckades filma det lite. Han är ju inte utbildad värst mycket eftersom vi haft fokus på framåtbjudningen istället pga väldigt trög. Men nu finns egen bjudning och vi kan börja jobba mera. Det gick bättre än jag trodde det skulle göra att rida honom på ovalbanan. Har som mål att starta honom i en V5a på vårt KM i augusti så vi ska träna på nu!
Bjuder på en dålig printscreenbild från filmklippet på mig och lilla Ljómi
Ska du till Säffle?
Nej jag hade ingen lust med den tävlingen så jag ska rida tävlingskursen på söndagen istället.