Lilla Otto (min minishettis) åkte på, vad vi tror, (veterinär å hovslagare) en hovböld då han plötsligt blev rejält halt. Reagerade med visitertången men hovis fick inte upp någon böld. Varm i kotan å svullen. Då han har så sjukt små fötter kunde hon inte karva mer en de hon gjorde så vi skulle avvakta.
Stod med spritbandage och två timmar efter hovis varit här får han massa feber (39,4) å det är massor av puls i kotan/Karlleden. Snackar ned veterinär som tror hovbölden är påväg ut.
Otto inne på Box i mjuk spånbädd. Febern går ner, å upp å ner tills nästa dag. Spritbandage av, sjukt mkt puls. Febern borta. Pigg å glad. Äter.
Mår bättre så får gå ut dagen efter det. Fortfarande halt men pulsen borta. På kvällen ser jag att han linkar rejält, så in i stallet. Hela karlleden full av sårskorpor.... Mugg!
Så nu håller vi på å kämpar med mugg, sjukt jobbigt å han ör så grymt sur å irriterand när man tvättar å smörjer. Blir dock bättre dag för dag nu ju mjukare Det blir.... Någon som varit med om att blivit så sjuka innan mugg brutit ut? Eller om det är en reaktion på en ev hovböld?
Ja, nu går det i alla fall åt rätt håll, alltid något
Men Frenja , hon går fantastiskt bra nu å på lördag drar våra träningar för Mia igång igen. Härligt
Hon har utvecklats enormt under sommaren och bara de senaste veckorna tycker jag. Så mycket mer ridning nu, nu är man nere på detaljer å förfinar osv. Sånt är väldigt kul
Lill-Otto