JaAntar att du har koll på de som står på Stenholmen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JaAntar att du har koll på de som står på Stenholmen?
Hela hon är jättefin
Ville du inte ha en skäck??
Absolut, var bara nyfiken.Jag är inte intresserad av att diskutera semin eller ej. Det är inte ett måste, men smidigast, som sagt. Stoet betäcktes naturligt förra året utan problem, så det fungerar, men som sagt, seminhingstar är det jag frågar efter eftersom det inte finns någon sammanställning och är lite svårt att hitta.
Frågan är allmänt ställd eftersom det inte verkar finnas så galet många på semin så jag kan kolla in ev tips själv.
Nej, det är ju så opraktiskt! Jag hoppades på de där 25% som kunde bli svart...
Men men, en chans till i sommar och den här gången är risken för skäck sänkt till 50%
Transportsemin är det som ligger närmast i tanken. Jag är nöjd med tanken på Alfur (stoet har en Alfuravkomma vid sidan nu som är riktigt läcker) , mer en kul grej att fundera på andra alt.Absolut, var bara nyfiken.
Jag är tveksam till om det är så många fler än de på Stenholmen på semin i år, om du inte även har intresse av transportsemin? Det bästa är nog att ta kontakt med Stenholmen, Marcus lär ha koll på de flesta!
Vikingen är verkligen jättefin han också! Det är inte heller ett dumt alternativ.Hade jag haft ett sto (nog tur jag inte har det) så hade Viking varit ett stark kandidat
Alfur gillar jag också! Valde mellan honom och Ardur vid senaste betäckningen.Transportsemin är det som ligger närmast i tanken. Jag är nöjd med tanken på Alfur (stoet har en Alfuravkomma vid sidan nu som är riktigt läcker) , mer en kul grej att fundera på andra alt.
Nån som har koll på fler bra islandshingstar på semin? Har koll på några, men kan ju ha missat. Det är att föredra med semin för min lånade mage (hon kommer ha föl vid sidan och vi har en bra seminstation om hörnet). Inget måste med semin, men som sagt, att föredra. Pris oviktigt.
"Liten" har blivit stor. Ómega är nu 10 månader gammal, flyttat till unghästflock idag och visade sig vara i höjd med tvååringarna... Får väl se var detta slutar.
Det låter väldigt stort! Dreitill är ju skitsnygg!Vilken sötis!
Vi är flera med stora åringar, Dreitill är 135-137 ungefär. Eller så tycker bara jag det känns jäättestort?Lillebror Fálki är betydligt mindre, men han har alltid varit ganska liten. Den vita på bilden är Dreitills 3-åriga Glanni halvbror som haft en lite trasslig start i livet.
Lillebror hade svårt för att springa vanligt, hela hjärnan tänkte bus!
"Åh, fotar ni? Kolla hääääär!!!"
Lillebror går i mammas fotspår
Mamma flemar nämligen på kommando. Och trixar gärna med munnen annars också
Snappe är i samma size hanMin 4 åring är lika stor som Dreitill Ovant att han är så liten (eller normalstor kanske) eftersom Laukur är runt 145. Även fast Ljómi är vinglig unghäst än så länge då han inte är riden mycket än så känns han inte så liten som tur är Han rör sig riktigt bra så med muskler så tror jag han kommer bli häftig!
Snappe är i samma size han
Jag är 171, med låååånga benJa och han ser verkligen inte liten ut Har för mig att du är ca lika lång so mig också väl? 173 cm är jag enligt passet.
Vikingen är verkligen jättefin han också! Det är inte heller ett dumt alternativ.
Hrafnfaxi går bort. Han känns helt ointressant, även om han ju har kvalitéer.Hrafnfaxi går väll på semin med. Semin är ju bra när så man slippa frakta sitt sto över halva sverige, men Islandshingstar funkar inte alltid på det speciellt inte om det ska skickas långt. Och dyrt är det med med alla veterinär och stationsavgifter. Vi våga inte ta risken utan kör faktisk stoet till Stenholmen. Inte kull att behöva betala stationsavgifterna två gånger om det visa sig att hingsten inte funkar på skick. Alfur vet man i för sig att han fungera men både Rökkvi och Viking är det ju första gången på TAI.