Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har det inte hänt så mycket på sistone. Rider på som vanligt och tölten har blivit starkare igen efter svackan vi hade i våras. Men jag har tyvärr inte haft tid och motivation till att lastträna, och eftersom vi inte lyckades få ihop en tillräckligt stor träningsgrupp så har det inte blivit någon mer lektion. Är dock väldigt sugen så jag måste ta tag i lastträningen så vi kan åka iväg och rida lektion.

Igår red jag på en åker som vi får rida i kanten på. Gräset var lagom nyslaget och det var massvis med blommande hundkex längs kanten, det luktade så mycket sommar! Sol tyckte det var superkul att galoppera på så länge hon orkade, härligt att känna att hon blivit så mycket starkare mot förra året.
 
Hästeriet suger verkligen just nu :(
Frenja är halt och Grimas eksem har börjat blomma upp nu, det är bara *peppar peppar* på ett ställe i mankamen men det är precis för nackstycket sitter så träns är ju inte tänkbart just nu. :(
 
Hästeriet suger verkligen just nu :(
Frenja är halt och Grimas eksem har börjat blomma upp nu, det är bara *peppar peppar* på ett ställe i mankamen men det är precis för nackstycket sitter så träns är ju inte tänkbart just nu. :(
Fy. Hoppas det tar en vändning snart. :( Stor kram
 
Den senaste veckan har jag ridit lite nya hästar och fått känna på allt från extrem vilja och stooora rörelser till att bli ivägsulad i flygande pass. Det var nog tur att ingen såg eller hörde när vi kom susandes med mig förtjust skrikskrattandes på hästryggen.
:love::rofl:

Regnet har gjort att jag inte riktigt kunnat rida på den provisoriska ridbanan eftersom gräset varit snorhalt och Stickan har fått vila i två dagar. Sista passet var jag dock inte alls nöjd med även om jag upplever att han är lättare att be om saker och inte mixar lika mycket så kändes det som att vi inte kom till arbete ordentligt.

Jag går mer och mer i köpetankar och spenderar alldeles för mycket tid med att spana på hästannonser. Jag som absolut inte ska ha häst. Jo tjena... :angel:
 
Jag borstar som en galning just nu, iaf på en viss fläck...
2015-06-22%2016.38.25_zpsdafro3un.jpg

Tävling på lördag... Nån som har fler bra tips än ryktsten och Furminator? Och ja, nästa år ryker utsmyckningen i sista klippningen, tänkte dock inte på det på nyårsafton... :crazy: :eek:
Annars så är vi taggade till tusen, gick superbra i torsdags, riktigt dåligt igår och idag var tölten riktigt riktigt bra! :love:
 
Tom Norrland har hunnit med betessläpp (för flera veckor sen dessutom!) :eek:
Så här glada blev våra gubbar!
(och hagen var bara för inbetning några timmar, sen har dom fått gå ut i riktiga beteshagen med MYCKET mindre gräs... :p )
 
Kollade av Frenjas hälta idag.

Hmm, ja vad ska man säga?
Först blev jag skit glad för de syntes ingenting, hon travade fint i både vänster och höger varv i flera varv.
Men ju mer hon travade desto tydligare kom hältan fram igen... Inte lika tydlig och "stor" som sist, men den Kom fram ändå...och vette sjutton te hur jag ska ställa mig till det? Är den bättre eller sämre?

När jag kolla henne sist halta hon tydligt från första travsteg, nu va de ingen hälta i början men den kom smygandes efter några varv.... Suck! :(
På onsdag kommer veterinären i alls fall och kollar så får vi se om det blir till klinik eller inte.
 
Jag borstar som en galning just nu, iaf på en viss fläck...
2015-06-22%2016.38.25_zpsdafro3un.jpg

Tävling på lördag... Nån som har fler bra tips än ryktsten och Furminator? Och ja, nästa år ryker utsmyckningen i sista klippningen, tänkte dock inte på det på nyårsafton... :crazy: :eek:
Annars så är vi taggade till tusen, gick superbra i torsdags, riktigt dåligt igår och idag var tölten riktigt riktigt bra! :love:

Tro du kan vara lugn, fråga domarna för säkerhets skull men tro inte de kommer säga att du inte få starta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
363
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 758
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
195
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 782
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp