Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag fick jag låna fina Gleida från Ljunghem :)

10556281_787268601325624_5961216543687665620_n.jpg
 
Herr Brun skall få på sig skorna imorgon och jag är så nervös. :( Har försökt att träna så mycket jag kan på att lyfta och pilla med hans hovar och ben och det har blivit bättre men så fort hovslagaren kliver in i stallet blir han som en vildhäst och befinner sig mer i luften än på marken. :(

Du ska inte bara pilla, du bör även knacka och slå lite på hoven när du har den i luften. Annars finns risk för att han inte accepterar när skon ska sömmas.
 
Ser så härligt ut @Nielaa!

Jag har verkligen saknat badmöjligheten i sommar när det varit så varmt. Hos mina föräldrar hade vi en fin badplats för hästarna inom rid avstånd. Här i småland e alla sjöar så steniga eller bergkant :cry:
 
Ser så härligt ut @Nielaa!

Jag har verkligen saknat badmöjligheten i sommar när det varit så varmt. Hos mina föräldrar hade vi en fin badplats för hästarna inom rid avstånd. Här i småland e alla sjöar så steniga eller bergkant :cry:


Ja dessa sjöar är skapta tack vare att det är ett sandtag i närheten och denna del är den gamla som nu blivit en sjö=) så det är fin sandbotten= super att bada både sig själv å hästar i=)
 
Han är inte bara fantastisk, han är FANTASTISK! Är faccinerad över hans lätthet i precis allt!
/ Lycklig tjej som ridit honom! :love:
Fasen lite avis bli man allt :) Sålde ju min dansande 08:a i våras.

Det var helt rätt beslut men visst kan jag sakna att ha en underbart lättriden och ambitiös unghäst att jobba med.

Saga må ha många fördelar (tryggare häst finns nog inte, timmerbilar, tåg, skällande hundar, åska, nyårsraketer kastade framför fötterna - hon vinklar inte ens örat) - men hon är varken ambitiös eller dansar fram... :angel:
 
Ytterligare en som har badat.

b112589.jpg


I övrigt jobbar vi med fokus på överlinjen, överlinjen och överlinjen. Sedan jobbar vi lite till med överlinjen :D.
 
Idag var vi ner igen och badade, Jorunn gick raka vägen ner och började simma, denna gång hade vi badkläder med oss så vi simmade med hästarna så de fick träna lite flås.=)
Sjukt vartmt i vattnet jag som annars är världens badkruka kunde bara gå raka vägen i!!
 
Nu är semestern slut för Sol. Vi har börjat med träningsplanen från sjukgymnasten och i helgen gick det faktiskt bra de sista minuterna.
Skritt är verkligen inte min starka sida, så fort jag ska rida i skritt så går min hjärna igång på högvarv och jag har lätt för att fastna i "akta" och "gör inte"- träsket så jag blir alldeles för passiv och stel. Sista minuterna kom jag på ett tips från en tränare om vad jag ska göra med innerhanden och så fort jag började tänka "gör så" istället för "gör INTE" så släppte ju allt och jag kunde slappna av och börja rida igen. Och vips funkade kommunikationen mellan mig och Sol igen och hon svarade jättebra.

Att de ska vara så himla svårt! Det är så mycket lättare i högre tempo där man inte hinner tänka så jäkla mycket utan bara reagerar och GÖR!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 502
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 771
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp