Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas på att ni här ovan som har det kämpigt just nu fixar det till det bättre !
:(:up:

Det är knappt jag täcks skriva hit just nu, för jag är i det närmaste euforiksk över nya stallet. Herregud vilka terränger !! Stig upp och stig ner, galoppbacke, töltsträcka, klätterberg.. Dessutom är stigarna så funtade att de går i runt, så man slipper vända och rida samma stig tillbaka. Finns stigar för många par timmars ritter åtminstone. Och man kan ta en kortare på typ 30 min och värma upp före ridpass på plan PLUS alla sandvägar, det finns en massa såna också, och traktorvägar.. Himmelriket för mej !:love: ( vet knappt om jag HINNER rida lektion ;))
Kanske jag skriver galet igen, men jag lär få veta om jag skrivit så ni missförstått :)
 
Härligt att höra att det inte bara är jag som påverkas utav värmen.. Har ärlig talat inte ens haft lust att underhålla ridningen när det ständigt är 30 grader + sol eller 30 grader och kvavt.
 
Det var verkligen hemskt!
Nu klarade hon sig utan direkta men (förutom att det är svårt som f*n att få in metacam och hippotrim i munnen nu, det var enkelt innan....) så man får tacka att man hade tur i oturen, hon kunde lika gärna dött..

Skönt att det gick bra i alla fall!!

Vart me om de en gång och då hade jag inte fått info om att hästar kunde få penicillin-chock :crazy: Tur fanns mer kunniga i närheten som kunde förklara vad som hände..
 
Stolt över mina ponnysar. Igår fick isisen agera ridhäst med ponnyn som handhäst för första gången. Båda skötte sig fint. Vågade tom ta en längre galopp på en hand. :D Härlig känsla när ponnyn bara ökar på traven eller lite galopp och håller sig intill utan att dra. Isisen svarar fint på övergång till lite snabbare tölt o tillbaka i galopp (Ponnyn brukar ligga på som en ångvält om man rider med flera i galopp)
 
Herr Brun skall få på sig skorna imorgon och jag är så nervös. :( Har försökt att träna så mycket jag kan på att lyfta och pilla med hans hovar och ben och det har blivit bättre men så fort hovslagaren kliver in i stallet blir han som en vildhäst och befinner sig mer i luften än på marken. :(
 
Det fick han och det gick bra! :) Men nästa gång blir det inget sånt. Hovslagaren aka vår tränare tycker han borde lära sig..

Ni kan inte testa Equanimity till nästa skoning? Oväntat många hästar funkar riktigt bra på det, de blir inte drogade men lugnare. Det är en feromon-gel som smörjs på mulen, lite som Feliway till katt och DAP till hund ;)
 
Han är bara 4 år och detta är fjärde gången skorna åkte på. Han är ovan och tycker nog det hela är lite läskigt :) Sen tror jag att jag haft en för snäll hovslagare tidigare så han har byggt på ett ytterligare värre beteende än tidigare. (Han har alltid haft en liten räv bakom örat vid verkning och skoning). Bytte till min tränare för 16 veckor sedan och man märker redan skillnad ;) Herr Brun hade inte lika mycket att säga till om..
 
Jorun har fått vila nu när branden ha härjat bara 1,5 il bort och röklagt hela stallområdet. Men idag är det bra och de regna... jepp jepp du läste inte fel de reeeegnaaaar=):banana::bump: Aldrig vari så glad för regn som jag är nu=) Så idag blir de lite körning i paddocken och träna på LB dressyrprogrmmet=)
 
Skickade in anmälan till vårt KM igår :) Blir nog sista tävlingen för i år om det inte går superbra (vilket jag inte tror) så jag vill vara med på Värmlandsmästerskapet också!

Beställde en jättesnygg klubbjacka i våras med vår logga på. Nu har jag beslutsångest för om jag ska ha den på tävlingen eller kavajen som vanligt? I-landsproblem, I know! ;)
 
Körde lite voltarbete på åkern i onsdags och vi fick jobba rejält båda två :p Särskilt i tölten som är hans svåra bit! Men det gav resultat för igår när vi red ut på grusvägen så töltade han superfint! Formen blir bättre och bättre och han springer inte som en älg längre :D Visst att vi har att jobba på fortfarande men det är på väg åt rätt håll och det gör mig så glad! Vårt arbete ger resultat trots att jag inte rider 7 dagar i veckan utan "bara" 4 dagar, ibland 5! Tycker själv att jag fått en bättre och stadigare sits också.

Fina hästen :love:

10565171_1441743026111132_1505504433117846499_n.jpg
 
Körde lite voltarbete på åkern i onsdags och vi fick jobba rejält båda två :p Särskilt i tölten som är hans svåra bit! Men det gav resultat för igår när vi red ut på grusvägen så töltade han superfint! Formen blir bättre och bättre och han springer inte som en älg längre :D Visst att vi har att jobba på fortfarande men det är på väg åt rätt håll och det gör mig så glad! Vårt arbete ger resultat trots att jag inte rider 7 dagar i veckan utan "bara" 4 dagar, ibland 5! Tycker själv att jag fått en bättre och stadigare sits också.

Fina hästen :love:

10565171_1441743026111132_1505504433117846499_n.jpg
Fin!
Jag tycker dock sadeln ser för liten ut för dig?
Eller så vill jag bara se en bild utan stigbyglar där du kommer ner i sadeln ordentligt ;)
 
Fin!
Jag tycker dock sadeln ser för liten ut för dig?
Eller så vill jag bara se en bild utan stigbyglar där du kommer ner i sadeln ordentligt ;)

Nej säg inte så, du sätter griller i huvudet på mig ;) Jag la ner sadelbytestankarna för att både jag och Laukur trivs otroligt bra i denna!
 
Nej säg inte så, du sätter griller i huvudet på mig ;) Jag la ner sadelbytestankarna för att både jag och Laukur trivs otroligt bra i denna!
Ta en bild på när du sitter i den, stillastående och utan stigbyglar så får vi se ;) Jag tycker dock att den ser ut att vara alldeles för liten för dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 502
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 771
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp