Håll oss uppdaterade, igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går det inte att begränsa hagen?
Går och går... Har en stallägare att ta hänsyn till också men vi har pratat idag, hon verkar förstå allvaret och hon vill ju verkligen ha kvar Saga, precis som resten av hela släkten, typ. Så hon verkar villig att försöka hitta lösningar. Vi har påbörjat en plan i alla fall så får vi se var det landar, är försiktigt positiv.
 
Går och går... Har en stallägare att ta hänsyn till också men vi har pratat idag, hon verkar förstå allvaret och hon vill ju verkligen ha kvar Saga, precis som resten av hela släkten, typ. Så hon verkar villig att försöka hitta lösningar. Vi har påbörjat en plan i alla fall så får vi se var det landar, är försiktigt positiv.

Det låter bra! Några plaststolp och lite tråd några veckor kan ju göra underverk. Jag står på din sida!
 
Ja alltså, Jag menar att stallet är en liten ridskola, så om pengarna skulle räcka till, har jag möjlighetr att rida lektion 6 dagar i veckan. Lektionerna är bra, går ut på centered rideing.
Men är de så bra å rida lektioner 6 dagar i veckan?
Varierad ridning är ju de bästa och inte bara i en paddock/ridhus.
Även om jag var miljonär skulle jag inte rida mer än max 2 dagar i veckan lektioner på samma häst.=) Det skulle vara att man under typ 2 veckor rider 6 dagar i veckan som intensivkurs om man typ inte kan rida eller hästen är unghäst ist för att lämna iväg den=) Men i långa loppet tror jag inte de är nyttigt med 6 dagar i veckan.
När jag rider lektion är både jag och hästen tvärslut.. betydligt tuffare ridning än när man sitter och rider runt själv=)
 
Missförstå gärna. Jag vill och kan inte rida lektion 6 dagar i veckan. Vem vill nu det, men jag skulle kunna OM jag SKULLE vilja. Liten men viktig skillnad då jag hittills aldrig haft möjlighet att rida lektion om andan faller på, utan efter en massa planeras. Förstod ni bättre nu? :confused:
 
Missförstå gärna. Jag vill och kan inte rida lektion 6 dagar i veckan. Vem vill nu det, men jag skulle kunna OM jag SKULLE vilja. Liten men viktig skillnad då jag hittills aldrig haft möjlighet att rida lektion om andan faller på, utan efter en massa planeras. Förstod ni bättre nu? :confused:

Jag hade gärna ridit lektion 6 gånger i veckan, men då på flera olika hästar och så hade jag helst inte behövt jobba. Helst skulle det inta varit 6 dagar i veckan dock, det blir väl mycket häst.

Jag förstår vad du menar, det är trevligt att ha tillgång till bra tränare och kunna rida för dem efter plånbok och behov.
 
Missförstå gärna. Jag vill och kan inte rida lektion 6 dagar i veckan. Vem vill nu det, men jag skulle kunna OM jag SKULLE vilja. Liten men viktig skillnad då jag hittills aldrig haft möjlighet att rida lektion om andan faller på, utan efter en massa planeras. Förstod ni bättre nu? :confused:

Jag missförstod hur du menade. Det finns möjlighet 6 dagar i veckan. Sen hur du väljer att göra är en annan femma.

Klart det är hur bra som helst att stå på en anläggning med tränare :up:
 
Snappe är underbar som alltid.

Tinna står skadad och chockade idag på penicillinet. Det är en upplevelse jag inte ens önskar min värsta fiende. Mår skitdåligt!
 
Snappe är underbar som alltid.

Tinna står skadad och chockade idag på penicillinet. Det är en upplevelse jag inte ens önskar min värsta fiende. Mår skitdåligt!
Det ser ju hemskt ut och man kan inte göra nånting annat än vänta ut det. De som jag sett har lyckligtvis klarat det bra till slut men man har ju hört skräckhistorier :cry:
 
Här är min blivande 5 gångs stjärna, ett sto född -07,
140705595409128300_resized.jpg

140705595432025700_resized.jpg


Hon betäcktes nu i sommar men det verkade inte gå nå vidare.. Enl UL ska hon vara i högbrunst, vid närmre undersökning är hon inte i brunst och hon bryr sig inte ett smack om hingsten. Men de finner heller ingen fölblåsa.. :(
Vi skall avvakta om hon kommer i brunst så skall bakterie prov tas (hon betäcktes för två somrar sedan men tog sig och resorberade senare), hon har ett föl på Island, kommer hon inte i brunst så är det inte omöjligt att det är ett föl där iallafall, men jädrans tradigt är detta iallafall!
 
@Sansko Ja, vi var på en tur på en familjegård i södra Island. Supermysigt och vi hade jättetur med vädret. Tydligen har det regnat stora delar av juli, men vi har haft sol hela veckan förutom första dagen och sista kvällen innan vi åkte hem.
Red i T-shirt ibland och med fleecejacka ibland, massa solsken och helt underbar miljö. Har ridit massa härliga och fina hästar och lärt känna en hel hop med störtsköna människor. En galet bra semester helt enkelt! Pappa var också nöjd och behöll till och med ridbyxorna efter "bara ifall om lusten faller på igen". Han tyckte det var rätt kul när han fick en trevlig häst som pinnade på för egen maskin, särskilt när vi red upp i bergen på små stigar.
Så jag tror nog att det kan bli fler ridturer för pappas del.

Själv längtar jag som en tok till min fina Sol, ska åka dit imorgon bitti och bara njuta. Borta bra men hemma bäst. Fast jag kan definitivt tänka mig att åka tillbaka till Island nån gång.
 
Här är min blivande 5 gångs stjärna, ett sto född -07,
140705595409128300_resized.jpg

140705595432025700_resized.jpg


Hon betäcktes nu i sommar men det verkade inte gå nå vidare.. Enl UL ska hon vara i högbrunst, vid närmre undersökning är hon inte i brunst och hon bryr sig inte ett smack om hingsten. Men de finner heller ingen fölblåsa.. :(
Vi skall avvakta om hon kommer i brunst så skall bakterie prov tas (hon betäcktes för två somrar sedan men tog sig och resorberade senare), hon har ett föl på Island, kommer hon inte i brunst så är det inte omöjligt att det är ett föl där iallafall, men jädrans tradigt är detta iallafall!
Fin! Berätta mer! Ålder,stam?
 
Det ser ju hemskt ut och man kan inte göra nånting annat än vänta ut det. De som jag sett har lyckligtvis klarat det bra till slut men man har ju hört skräckhistorier :cry:
Det var verkligen hemskt!
Nu klarade hon sig utan direkta men (förutom att det är svårt som f*n att få in metacam och hippotrim i munnen nu, det var enkelt innan....) så man får tacka att man hade tur i oturen, hon kunde lika gärna dött..
 
Livet är allmänt piss nu.

Har gått isär med killen, har hästarna hos hans föräldrar och det känns AS jobbigt. Älskar verkligen det där stallet, det har allt, men funderar på att flytta då de är för många jobbiga minnen å att alltid träffa på dem....

1 häst ska ja försöka sälja, då jag mår så dåligt, å så mår jag dåligt för att jag inte haft honom så länge och redan måste sälja....Hunden är jätte dålig i sitt ben, tid till Ortopeden den 1 september vilket känns som en evighet... Och prognosen är mycket dålig.... Livet är inte roligt just nu :'(
 
Livet är allmänt piss nu.

Har gått isär med killen, har hästarna hos hans föräldrar och det känns AS jobbigt. Älskar verkligen det där stallet, det har allt, men funderar på att flytta då de är för många jobbiga minnen å att alltid träffa på dem....

1 häst ska ja försöka sälja, då jag mår så dåligt, å så mår jag dåligt för att jag inte haft honom så länge och redan måste sälja....Hunden är jätte dålig i sitt ben, tid till Ortopeden den 1 september vilket känns som en evighet... Och prognosen är mycket dålig.... Livet är inte roligt just nu :'(
Usch :( Låter urjobbigt :(
 
Livet är allmänt piss nu.

Har gått isär med killen, har hästarna hos hans föräldrar och det känns AS jobbigt. Älskar verkligen det där stallet, det har allt, men funderar på att flytta då de är för många jobbiga minnen å att alltid träffa på dem....

1 häst ska ja försöka sälja, då jag mår så dåligt, å så mår jag dåligt för att jag inte haft honom så länge och redan måste sälja....Hunden är jätte dålig i sitt ben, tid till Ortopeden den 1 september vilket känns som en evighet... Och prognosen är mycket dålig.... Livet är inte roligt just nu :'(
Usch det låter riktigt trist :( Håller tummarna att du mår bättre snart och att allt löser sig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 510
Senast: Gunnar
·
Hemmet Något som kan vara bra att tänka på om man vill binda elpriset på längre tid är att företaget som man binder hos skall vara stabila nog...
2 3
Svar
54
· Visningar
194
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 771
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp