Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina har inte eksem men det var rejält med knott för bara nån vecka sedan (västsverige)Åh va jag är sugen på att ta av eksemtäcket nu och inte ta fram det förrän i april! Men jag vet inte om jag vågar....har ni andra kvar täcket på era eksemhästar?
Syrpas är av nu, hon har inte visat något tecken på kliande (än). Hon har blivit så mycket bättre med bensylbensoat, så jag vet inte vad jag ska ge äran för att hon inte drabbas nu.Åh va jag är sugen på att ta av eksemtäcket nu och inte ta fram det förrän i april! Men jag vet inte om jag vågar....har ni andra kvar täcket på era eksemhästar?
Syrpas är av nu, hon har inte visat något tecken på kliande (än). Hon har blivit så mycket bättre med bensylbensoat, så jag vet inte vad jag ska ge äran för att hon inte drabbas nu.
Mina har inte eksem men det var rejält med knott för bara nån vecka sedan (västsverige)
Vi har pockat av nu, bor i Norrtälje. Men vi har haft ett gäng kalla nätter nu och idag nådde temperaturen inte upp till 0 förrän vid 10-tiden. Plus öppet och nära havet, så ofta blåsigt. Dock är det ens på sommaren inte i närheten så mycket knott som vi hade i Värmland när jag bodde där, vissa år där satt eksemtäckena kvar till november. Så det är svårt att svara på hur läget ser ut där.Åh va jag är sugen på att ta av eksemtäcket nu och inte ta fram det förrän i april! Men jag vet inte om jag vågar....har ni andra kvar täcket på era eksemhästar?
Grima har gått utan täcket i några dagar nu.Åh va jag är sugen på att ta av eksemtäcket nu och inte ta fram det förrän i april! Men jag vet inte om jag vågar....har ni andra kvar täcket på era eksemhästar?
Grima har gått utan täcket i några dagar nu.
Ett liiiitet kliande har hon gjort men de är så litet så de går väl att jämföras med ett "vanligt"kliande hos en frisk häst. Hon verkar klara det bra i alla fall, men de har varit kallt och blåsigt i några dagar.
Bor på västkusten, några mil norr om Göteborg.
Igår åkte det på igen då det var helt stilla å MASSOR av knott, Ursh å fyKallt och blåsigt här också sen en vecka tillbaka och jag har inte sett ett enda flyfä. Är inte hemma under helgen men jag provar nog att plocka av i mitten av nästa veckans får jag ta på igen om det skulle behövas.
Ja, här är inte så himla mycket att uppdatera om egentligen. Mina dagar går för tillfället till att skriva uppsats (fy farao....) och jag ser så mycket fram emot att börja jobba i januari. Känns helt galet, så många år på universitetet och snart är jag EXAMINERAD. Och ett år senare legitimerad. Hoppas jag
Jag har ett litet gött gäng elever som kämpar på duktigt med sina hästar, vi träffas ungefär en gång i veckan och det går stadigt framåt. Efter vintern kommer förhoppningsvis vår vän från Island hit och håller kurs, han är underbar att rida för och riktigt bra problemlösare och unghästtränare. Jag var där i september och red flera lektioner om dagen för honom och fick en sådan härlig aha-upplevelse! Hade jag inte varit gammal och på väg ut i landstingets tjänst hade jag åkt dit och jobbat istället
Snorri har blivit mamma-dotter-häst, fast mest mammas. De är så duktiga ihop, jag blir så stolt Gulleponny!
Största och mest spännande just nu är att världens bästa häst (nej, inte partisk...) förhoppningsvis kommer att stå på stallbacken här till helgen. Jag vågar inte säga mer, det är mycket som ska funka innan jag kan andas ut på riktigt. Men jag lovar, i helgen så får ni och hela världen veta mer!