hål på hösilage balen?

L

lie

Nyss hämtat några balar med hösilage. Tyvärr så blev det ett litet hål på två balar. Den ena ska jag fodra med nu, men hur blir det med den andra balen? Blir den försörd på en gång eller kan jag försöka sätta över något? Hösilaget är väldigt torrt, ser nästan ut som hö..

Sv: hål på hösilage balen?

tejpa, så fort du bara kan. Det väsentliga är att syret inte kommer åt innehållet, så tejpar du noggrannt funkar det med typ silvertejp, även om avsedd tejp är den bästa. :)

Tejpa med silvertejp så fort du kan. Det brukar funka om det är ett ganska lite hål och om man är snabb.

Vad är det för speciell tejp några av er nämner, var finns den att köpa? :)

Du behöver inte oroa dig den här årstiden när det är så pass kyligt. Jag hade en häst som kom på rymmen och bet hål på 4 balar. Jag har nu fodrat med dem varefter och kollat noga när jag ställt ut en ny. Inget fel på någon av dem trots att den sista fick vänta i tre veckor. Jag försökte först tejpa men det ville inte fästa i kylan så jag gav upp.

Tejpa, men använd ABSOLUT INTE SILVERTEJP. Den bryter ner plasten och skadar mer än den gör nytta.

Det finns särskild ensilagetejp på t ex Granngården.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
551
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 718
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V