Hagskydd!!

Bison

Trådstartare
Tänkte köpa ett par strykkappor till mitt vingelben som han kan ha i hagen, behöver inte vara världens flashigaste eftersom jag har en känsla av att de inte kommer vara hela så länge :smirk:
Tänkte på de där svarta ventilerande skydden på Höks, de suger ju inte åt sig vatten, kan de vara bra lr är jag ute och cyklar?
Tacksam för tips :)

Sv: Hagskydd!!

Nej dom är inte bra. Köp vanliga strykkappor i neopren, kopior på eskadrons. Finns överallt, börjes, hööks, källquists osv

Börjes vanliga svarta kanske? Kostar väl strax över hundringen har jag för mig. Håller bra (även om jag inte använder de i hagen, men det syns knappt att de är tre år gamla).

Det har jag inte tänkt på, men när du säger det så kan jag tänka mig att de blir det efter en dag i hagen.

Men å andra sidan fastnar det en massa grus och otäckt i skydden från Hööks :smirk: :crazy:
Ingen höjdare för skavkänslig häst...

det är klart, han är rätt känslig, får sår o skav av allting, o j<ag som trodde att New Forest var en tålig ras :smirk:

Jag köpte Börjes billiga skydd. Ser plastiga ut men jag är supernöjd! Duger gott till att ha i hagen. Har haft dem i några månader nu, tvättat dem i maskin och de ser nästan nya ut.

Villka skydd blir inte varma och svettiga efter en hel dag i hagen? Spelar ingen roll hur mycket tillverkarna skryter om ventilationen. Blir varmt oavsett.

Jag har haft både dom ventilerande skydden och dom billigare från källquists och globus.

På sommaren blir benen lite känsligare för skav, dels är dom ju mer tunnhåriga, sen värmen,svett, friktion osv. och då tyckte jag det spelade cykel vilka skydd du än använde ventilerade el. ej.

Jag försöker själv i så stot utsträckning som möjligt undvika skydd,men ibland blir de ett måste.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 331
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 084
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 611
Senast: Juli0a
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
4 052
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden