Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Idag provade jag att rida för första gången på fyra veckor. Det gjorde ont :crazy:. Det är bara att inse att det inte går än.

Jag tackar min lyckliga stjärna att min underbara man har ställt upp och ridit och promenerat och hållt igång Romeo. Utan honom vet jag inte vad jag hade gjort. Man kanske kan tycka att Romeo också hade "kunnat ställas" av ett tag men det är inte särkilt lyckat för hans artrosled. Regelbunden lätt motion är det bästa, och det är precis vad det två har sysslat med :laugh:.

Romeo och husse gillar varandra och ger sig ut på promenader, skritturer och en och annan liten galopp på gräset.

Här är de. Jag vet, inte världens mest estetiska eller proportionerliga ekipage men som sagt de gillar varandra. Romeo är världens bästa familjehäst :love:. Synd bara att han inte är liite större.

RomeoochJanne.jpg

Persikan:Hehe förstod nästan att de var Danora ;) Aha hon hamnade i moonlights box ;) En tjej på lindeskolan rider henne ;P

Ja de är synd ! får se om ja ska ställa på dressyren den 1 maj eller om de blir hopptävling längre fram ! Dressyr är inte min starka sida ! men ska filma min snygga hoppstil lovar du ska få se film & bilder (: Hoppas du kan komma o titta någon gång då ! ;) Skulle vara kul de ! :)

Usch , kritik för att man bantat ner tunnan till normal form :O
Men småtjejer vet inget om haflingers ;) Bara deras pampiga halvblod ;)

NERVÖS som attans att ebba ska krångla i morgon !

Det finns ju inget mysigare än att köra shettis så det borde ni prova!;)

persikan hon ser ju bedårande ut i pastejfärger, även fast hon inte ser så nöjd ut!:D

utte måste kännas bra när du har en häst som även din man kan ta hand om!
Haflingern verkar ju kunna få dom flesta på fall!:)

Kan bara hålla med-köra shettis ÄR kul! Min brorson kör trav så jag har fått prova,hej vad det gick!
Persikan My little pony:banana::rofl::banana:Stackars vackra Shone inte konstigt att hon ser tvär ut!:D

Utte
Tycker att de ser fina ut ,båda två:love:(börjar visst bli lite gummsjuk:eek:) Skämt åsido Romeo ser nöjd o glad ut.

Linéa p Vilken fin bläs han har lilla Ante:love:

Bettysmatte Vad härliga bilder ,vad mysigt att ni har kunnat släppa ut dem på bete redan!/L

Hon krånglar säkert inte,hon kommer att gilla att få visa upp sig! Lycka till,gumman!!/L

Tack alla som tror på oss ! :)
De känns skönt , där ska man gå omkring med en liten haflinger mot alla stora snygga & fina hästar & ponnyer !
Känns lite mysko ibland ! :)
Men jag ska ju bara hoppa 30 & 40 cm räcker gott o väl åt oss ! vi behöver inte mer för att ha kul ! :)
Hoppat 1 meter på henne förut ;) Jäklar vilka skutt hon tar då ! :)
Ska se om ja kan slänga in mina nytagna bilder på henne från kvällen ! :)
Men där är inte mina mys stora knoppar med ;) Haha ^^

Vad fin hon är!:)
Hon ser nog för rund ut än för smal, hur känns hon över revbenen?
Du skall tydligt kunna känna revbenen utan att se dom!;)

Man känner de ganska väl endå !
Hon var så mkt fetare eller vad man ska säga i vintras när hon inte reds ! :O
Blir så trött , hon är från en ridskola här i stan , en tjej därifrån säger att hon är för smal , att jag misshandlar henne etc , känns som ja snart ger upp ! ! :cry::cry:

Försök låta bli att lyssna på sånt, hon ser fin ut över bogen och korset skulle hon vara för smal skulle hon tappa fett och muskler även där!

Hon ser rund och go ut, skulle säket må bra av att få bort lite av magen men det är inte så lätt nu när gräset börjar komma!;)

Tjejen från ridskolan är säket bara avundsjuk för att du fått köpa Ebba!

Jo , hon vantrivdes som ridskoleponny !
Sista tiden så ville hon bara slippa undan !
¨När vi fick hem henne för snart två år sedan så var hon en helt annan häst gick knappt att rida ut eller att separera henne från andra hästar :(

Men nu är hon så mkt trevligare och vi tävlar bara små klubbtävlingar men de räcker för oss ! vi behöver inte mera .. Blir så ledsen när folk klagar ! o musklerna är under uppbyggnad , de är svårt när ja inte har kunnat rida för ens i januari ! så hon har bara vart i gång sen i början på januari alltså ungefär 4 månader ! o de tar sin lilla tid allt .

Nej , gud jag har så lätt att ta åt mig :(
Man blir ledseen , bara !
Hoppas , bara att allt så gå bra i morgon ! :)

Idag provade jag att rida för första gången på fyra veckor. Det gjorde ont :crazy:. Det är bara att inse att det inte går än.

Jag tackar min lyckliga stjärna att min underbara man har ställt upp och ridit och promenerat och hållt igång Romeo. Utan honom vet jag inte vad jag hade gjort. Man kanske kan tycka att Romeo också hade "kunnat ställas" av ett tag men det är inte särkilt lyckat för hans artrosled. Regelbunden lätt motion är det bästa, och det är precis vad det två har sysslat med :laugh:.

Romeo och husse gillar varandra och ger sig ut på promenader, skritturer och en och annan liten galopp på gräset.

Här är de. Jag vet, inte världens mest estetiska eller proportionerliga ekipage men som sagt de gillar varandra. Romeo är världens bästa familjehäst :love:. Synd bara att han inte är liite större.

RomeoochJanne.jpg
Vad skönt att du får hjälp med Romeo. Är sadeln från ''Börjes''?

Nej nu ni ! :)

Snart är de dax och fixa de sista inför kl halv nio då vi åker (:
Den lilla busiga typen hade haft ur sina flätor ;P
Hmpft matte blev inte glad på henne ;)

hoppas bara att allt ska gå bra :)

Hej allihopa!! Här har ni en trött vakare... Nytt för i dag är att fölis sparkar som en tosing. Rita rister som en sämre tvättmaskin... den vill nog ut :rofl:
Spenarna har blivit mjuka o goa i dag och mjölken har ändrat färg från genomskinligt gul till genomskinligt vit.... Nu börjar det nog dra i hop sig... Kameran är laddad :banana:

Nej det är hon absolut inte.

Nej hon är inte smal!! Jätte fin :laugh: magen kommer att se mindre rund ut när hon blir starkare i magen och ryggen. Jag säger som de andra: bry dig inte så mycket om vad alla säger:devil: Avundsjuka är säkert var det är :devil: Hoppas det gick bra i dag på tävlingen :laugh:

Vad skönt att du får hjälp med Romeo. Är sadeln från ''Börjes''?

Jag fick sadeln med när jag köpte Romeo så jag har ingen aning. Jag rider aldrig i den själv. Det är nog inte direkt någon superkvalitet ialla fall. Jag ska kolla imorgon om det finns något märke på den.

Hejhej allihopa !

Idag åkte vi på tävling till klubben ! :)
Ebba ska ha en superstjärna som bara gick på transporten fast hon inte åkt på snart ett år !
När vi iaf kom dit klev damen ur o kollade sig omkring sen fnös hon lite och bara stod där och sov!
Hon var otrloligt duktig av sig (: Blev mkt glad :)

På fram hoppningen kändes hon skit bra hoppade allt med behag , och så !
Dock när vi kom in på banan så ville hon inte riktigt som matte faktiskt ! Vet ej om de beror på sadeln eller inte för har haft denna sadel och de har hänt samma sak då eller om hon var nervös , trött etc . Men iaf så tog vi oss över några hinder i 30 sen vägrade hon ut sig & i fyrtio hoppade hon bara 1 hindret sen strök vi.
Som sagt de finns fler tillfällen.
Dock blev jag lite ledsen när en yngre tjej från de högstadiet jag gick förra året , gav mig gliringar för att hennes kompisar var med o de har två super duktiga D-ponnyer som hoppar allt !
Men jag är nöjd med att ebba ens var så duktig att hon STOD och sov mellan klasserna utan att bry sig om något !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 489
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka