Haflingertråden

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 586
  • Visningar Visningar 105 146
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden

Var med på resan förra året:) Här är lite av vad vi fick se då!!

Så har du möjlighet, åk!:D
har inte bestämt om jag ska åka iår!:angel:

Snälla ni som undrar en massa....

Jag varken vill eller kan förklara skillnader och regler och i skrift här på Buke, kontakta respektive avelsföreningar i Sverige för ytterligare information.
Det är inte min uppgift eller skyldighet att göra det här.

Njut av G-Ts fina bilder, en framtid som vi kan hoppas även ser så ut i vårt land om många, många år!:D
NU säger jag "Vi ses till hösten på Fohlenhof":D
MVH
Pia

Åh så fina bilder. Jag är jättesugen på att åka ner. Men i så fall blir det nog bilen så att hela familjen kan följa med :). Har smileyn muterat?

Självklart!:)
fast inte på dom 4 översta!
fölet heter Dugena och är e. Amadeus
Därunder är det hingsten Almquell till vänster och Wellenbrecher till höger, längst ner är det Wolfgang!:love:

Det var det inte, men här är han!:)

Tror att det bara var ston i kadriljen! gissningsvis avelston, då ett par av dom var ganska storbystade...:D

vill ni ser fler bilder så finns det på min pixbox HÄR!:)

Gillar verkligen den nya Smilisen :)

Det var det inte, men här är han!:)

Tror att det bara var ston i kadriljen! gissningsvis avelston, då ett par av dom var ganska storbystade...:D

vill ni ser fler bilder så finns det på min pixbox HÄR!:)

Gillar verkligen den nya Smilisen :)

Ha..ha....
Ja, ja, men Moni är det på båda bilderna i alla fall....... en tjej jag beundrar otroligt mycket!!!!!!!!!:D
Flera dagar med bara tyrolerhafliger och man blir helt snurrig...........
hoppas att många nya haflingerintresserade tar chancen att åka med på resan!

Hästen längst till vänster som Monica rider är iaf EL15600/T Astra, Nachtmanns mamma:) Tror att Monica red henne i damsadel nån gång under showen oxå!

Hästen längst till vänster som Monica rider är iaf EL15600/T Astra, Nachtmanns mamma:) Tror att Monica red henne i damsadel nån gång under showen oxå!

Se där ja, det var en som har koll på läget!!!!!!:D

"Gammla Astra" minsann........

Känns som om den "svenska tjocka släkten träff" har flyttat söder över.:bump:
Ni som funderar på att åka med på resan till hösten..... tveka inte det är verkligen en upplevelse att besöka Fohlenhof!!

Så där...... Smygreklam igen!!!:D

Smygreklam är alltid bra ;) ;)
Tack vännen min...... rätt inställning!:D
Ska ner i stallet och kolla Gratitude om något är på G.
Ante har varit ute i dag och busat ordentligt. I morgon ska han genomgå sin 3 dagar koll ni vet, 3 dagar, 3 veckor, 3 månader och 3 år.... det är då man som uppfödare kan "avgöra" framtiden..............:rofl:

Senast ändrad:

Men vilket föl är akropolis??

Ja fatta inte persikanviruset:confused: men d lät roligt:rofl:

Ojsan, det var nog jag som missuppfattade dig :D.

Jag undrade om smilisen hade muterat och så skrev du i nästa inlägg att det var "du som tröck på knappen" varvid jag trodde att du menade att ditt sidbytarvirus även hade drabbat smilisarna. Tänk så tokigt det kan bli jag antar att du menade något helt annat :rofl:. Nu lägger jag ner och går och tittar på Medium :D.

Det är ju en Haflinger resa på G i September. Är det någon som skall me på den?????

Om du menar resan till fölauktionen i Ebbs så är mitt svar: Nix!

Det är trevligt att resa, men jag föredrar andra (haflinger-)resmål än hästauktioner. Har aldrig och tänker aldrig köpa häst på auktion, allra minst föl. Jag vill se åtminstone mamman och pappan och hur hästen har vuxit upp. Jag kommer nog att åka till något trevligt stuteri på kontinenten i stället. ;)

Jag skulle ju svara ju!
Om du har lust får du väldigt gärna kolla upp Stradivari. :) (kul gubbe) Sist vi kollade stod det att han fanns i Tyskland, men det är möjligt att det var gamla uppgifter. Fryst skulle ju vara toppen, det blir ju jättelångt att åka dit!
Vi har sett bilder på en del Stradivariavkommor och läst litegranna, och de verkar vara precis som du beskriver Stradivari och som vi tycker Stormwind är. Det tror vi skulle vara toppen till Corvette.

Vi får ordna fler haflingerlöp i Sverige, helt enkelt. Jag tror Wacker skulle vara lite sugen på det också! Han kan springa fortare än ljuset påstår han.
Queso har redan anmält sitt intresse! Corvette tror jag också är sugen, för oj sicken fart det är i henne ibland! :rofl: Hon är så rolig lilla damen. Det är inte bara när man står stilla det kan bli så tråkigt att man måste skrapa med foten, det kan vara urtråkigt att gå också! :p Jag tror minsann att hon är släkt med Queso. :idea: Queso var vi ut och gick med nu på kvällen, syster satt sig upp och red med grimman och han beter sig precis som med bett i munnen, "nu galopperar vi" säger han och ruskar på huvudet. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 489
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 072
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka