Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det fanns flera fina hingstar på almen, ett åringarna ser ju lite skruttiga ut men två åringarna är desto finare!
2 st fina straden avkommor och 2 fina Wolfgangavkommor!
Hmm... insåg precis att max gränsen för bilder ligger på 50 st! vem kan nöja sig med att bara ta 50 kort...
Så jag länkar till picasa albumen....
Almen
auktion
Vill nån veta stam på nåt av fölen så säg bara till...![]()
Det fanns flera fina hingstar på almen, ett åringarna ser ju lite skruttiga ut men två åringarna är desto finare!
2 st fina straden avkommor och 2 fina Wolfgangavkommor!
Hmm... insåg precis att max gränsen för bilder ligger på 50 st! vem kan nöja sig med att bara ta 50 kort...
Så jag länkar till picasa albumen....
Almen
auktion
Vill nån veta stam på nåt av fölen så säg bara till...![]()
Kul katt, och vilket himla mysigt stall ni ser ut att ha! Ser ut som ett stall där man kan gå och pyssla och mysa lääääänge...
Min ena hund har varit med på några ridturer i skogen och sprungit lös. Det går jättebra, förutom att hunden har NOLL respekt för hästens fötter. Hon kan bara springa rakt framför utan att bry sig det minsta, så det gäller som ryttare att hålla koll!
Nu får vi nog sova innan hjärnan kommer på mer galna ideér.
I morgon kommer veterinären ut och kikar på Rambos öga.
Intressant i år är unghingstarna på Almen och naturligtvis elitstona som tydligt ger en klar bild på var Tyroler-Haflingeravelen är i dag och vilket mål vi har i Svensk Tyroler-Haflingeravel (STH) med vår avelsinriktning, suck.......... en bit kvar..........
Fast med hjälp av några av killarna på Almen är ju inget omöjligt eller hur?
Lägger nummer 19 på minnet (e.liz.280/T Wolfgang u. EL17642/T Hispana med morfar liz.150/T Alpenstein (samma pappa som svenska liz.Xxxxxxxx)
Jag kan tänka mig att nästa Tyroler-hingst som kommer till Sverige blir en W-eller St-hingst och med sådana Hingstar spelar det ju ingen roll om SHF tilldelar deras avkommor med SHF-ston ett E efter deras 32 reggnummer, kan ju inte betyda annat än ELIT, eller hur?
Sen är det dina fina bilder på elitstona! Med dem som förebild får jag och övriga som kommer till STHs kåring våren 09 där Hannes Schweisgut kommer att dömma, börja träna, putsa, banta, trimma och fixa redan nu. Men suck....... vilka skönheter!!!!!!
Kommer att dreggla över bilderna hela mörka hösten och planera och planera inför framtiden.......
Jag är skogsmulle fortfarande men det bli allt skönare att pyssla i stallet på kvällarna. I går kväll haglade och slasksnöade det här hos oss... urk... riktigt "Hochalp väder" med inslag av åska och mina små Alpkottar är ute på vår "egen alm" fortfarande, på dygn med sina mammor och resten av gänget. (Bortsett från pappa hingsten förståds, han får inte vara ute på natten, vilket han tycker är orättvist men så är det punkt slut. Han får nöjas med valacken Wessel som sällskap.)
Ha en trevlig helg och än en gång G_T Tack för alla fina bilder du är en duktig fotograf. Krya på dig!
Utte Grattis till ditt köp och Eldfuxen bra val av köpare, det är alltid skönt när man hittar ett bra hem till sina små "bebisar". Grattiskramar!
Du kommer att få se mer av Waradero.
HAN SKA NÄMLIGEN FLYTTA HEM TILL UTTE OCH ROMEO!!!!!
Ok då, maken är också med på ett hörn.
Waradero är född 17 maj 2007, han är alltså snart 1 år. Hans pappa är Eldfuxens Wacker 11 och hans mamma är Calzone 469 och morfar är 1514 Nabucco. Det är alltså Dailan Kifki som är hans uppfödare, och hans fullständiga namn är alltså Knappekullas Waradero (rimmar lite på Knappekullas Waquero!)
:
Men Eldfuxen,
Hur räknar du egentligen???
Knappekullas Waradero är snart 1 och ett halvt år
- och han rimmar absolut på Waquero ...
Välkommen till haflingertråden, wahtra!
Vad heter ditt sto? Vem är hennes mamma? Nyfiken i en strut!Tyvärr kan jag inte se dina bilder eftersom de ligger på bilddagboken ...