Haflingertråden del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden del IV

Kan du berätta nåt om fölen nr. 10, 25 och 96? Stam?

Tack för att du förgyller min kväll :love::bow:

Kan du berätta nåt om fölen nr. 10, 25 och 96? Stam?

Tack för att du förgyller min kväll :love::bow:

Självklart!:laugh:

10 = Surina e. liz.150/T Alpenstein (samma hingst som är pappa till svenska liz. Alpkogel) u. 15739/T Smelina ue. 1514 Nabucco
klass: I
Hon såldes för 2912 Euro

25 = Madagaskar e. liz.101/T Amadeus u. E15571/T Mon amour ue. 1491 Standard
klass:IIa
Såldes för 4099 Euro

96 = Chelsea e. liz.280/T Wolfgang u. 17102/T Christrose ue. liz.177/T Aberlord
klass: IIa+
Såldes till Imex för 1120 Euro

Hahaha.......alltså...det här är sååå lustigt.

Satt och kikade igenom bilderna på stona....satt och tänkte "nja..för liten rumpa, för klen" osv osv....och så kommer det en bild på ett sto som är det snyggaste jag sett. Fram och bakdel med samma massa, jämnt kvadratisk osv osv....och så kollar jag på stammen....vad börjar pappan på? Jo....W = Wolfgang :rofl:

Är det så att jag börjar få ett "öga"?

Hahahaha.......ja då var vi där igen.....nr. 96 var den som var snyggast...och den var efter......*tada* en W hingst :rofl:

Det verkar så, jag föll pladask för Wolfgang förra året och iår för hans avkommor!

Antar att det är denna damen du gillar!:laugh:
30b.jpg

Och se på denna grabben!:love:
90.jpg

plus alla små söta föl efter honom...

Fast med en pappa som ser ut såhär....

så är det inte så konstigt!

Stämmer....det var hon jag menade...riktigt, riktigt snygg!

Jaha...då finns det numera tre W hingstar som är aspiranter till mina bebisar framöver :D

G-T.....kan man få köpa bilder av dig på hästar?
Det är många gånger man bara hör/ser en stam men inte alltid att man kan sätta en häst till det.

Givetvis är det bara för privat bruk..inte på nån hemsida eller nåt..utan bara till mitt minne...i min dator.
Jag själv skulle tycka det vore roligt att sitta och titta på avkommor efter en hingst som man gillar tex. jämföra med andra osv osv.

Jag satt och sökte på Wolfgang men fick inte upp några bilder tex.

Har Wacker Winterstein?

Ja...jösses...jag får nog hålla med dig...jag har god smak :rofl:;).

Gah..det blir inte lätt det här framöver. Det får bli till att köpa tre avelsston :D

Jag som hade tänkt jobba lite ikväll. Det GÅR ju bara inte när du har lagt in alla dina album! :D Här ska tittas på bilder.

Har Wacker Winterstein?

Ja men JA! :bump: Det är hans farfar! (Jag har också god smak, serru! ;) )

Ja...jösses...jag får nog hålla med dig...jag har god smak :rofl:;).

Skönt att du börjar inse det! :rofl:

Gah..det blir inte lätt det här framöver. Det får bli till att köpa tre avelsston :D

MOAHAHAHA! Du kommer att bli Hafloholic Anonymous HEDERSordförande ... :devil: :rofl:

Ja...bättre kan det ju inte bli :D

Lustigt bara att de jag verkligen tycker är snygga är från W-linjen..det har inte slått fel en enda gång.

Jadu....det där med Hafloholic får jag hålla med dig om...var sjutton ska det här sluta :rofl:

Du kommer att få se mer av Waradero :cool:.

HAN SKA NÄMLIGEN FLYTTA HEM TILL UTTE OCH ROMEO!!!!!:banana::bump::banana:

Ok då, maken är också med på ett hörn.

Nähä....men jösses vad roligt. Fy skråen vad avis jag blir.

Det kommer verkligen bli jättekul att följa han.

Grattis till en riktigt snygging och lycka till :bump:

96 = Chelsea e. liz.280/T Wolfgang u. 17102/T Christrose ue. liz.177/T Aberlord
klass: IIa+
Såldes till Imex för 1120 Euro

Men...alltså...Imex. Det innebär att detta sto finns till salu igen då?
Finns dom någonstans på nätet?
Jäkligt billigt måste jag ju säga för en sån snygg fölunge.
Hur tar man hem dom?

Tack...jag var inne där men såg inte att man kunde byta språk först...och hittade inte rätt till alla hingstar...men nu såg jag ;)

Det kan ju vara någon som har köpt henne efteråt. Du kan ju alltid skicka ett mail till Fohlenhof och fråga om hon fortfarande är till salu! :idea:

Åtminstone var det så förr att om tillräckligt många föl säljs till Sverige/Danmark så transporterar HPT upp dem gratis, men vad jag hört så var det inte så många som såldes hit i år. Så då får man antingen åka ner och hämta dem, eller så anlitar man en professionell transportfirma. Det senare känns väl trevligast mot hästen. De är ju så små ...

Fast ... om du köper Chelsea så skulle jag rekommendera att du betäcker henne med en hingst som INTE har Winterstein i stammen, i alla fall inte alltför nära, då han är C:s farfars far OCH morfars far. Nog för att han är (var) fantastiskt vacker, men man kanske ska vara lite försiktig med att proppa in honom på alltför många håll i det blivande fölets stam!

*Viskar: Hon har vita kotor båda bak också*

Ja...det är klart...det får ju inte bli för mycket av det goda ;).
Även om jag skulle välja en annan hingst så finns ju det en del bra i henne som kan ge goda avelsresultat.

Hm...alltså...jag har inte råd...verkligen inte...men vilket klipp man skulle kunna göra.

Skulle kika lite till nu tänkte jag men då funkar inte G-T:s album....

*viskar tillbaka, det är väl inte önskvärt va?*

Du bör även undvika hingstar med Afghan II i stammen, då han är hennes farfars morfar, farmors far OCH morfars farfar. Ganska "långt bak" alltså, men ändå tre gånger. Eller, jag tycker i alla fall att man bör undvika att linjeavla ännu mer, men därom finns ju delade meningar.

*Nä, det är ju inte önskvärt, fast det är väl inte heller precis en katastrof med lite vitt på benen (nä, jag är inte det miiinsta partisk här! :D ) - visk, visk* ;)

Lycka till hur du än gör!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V