Haflingertråden del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden del IV

Så här såg Waradero ut för 16 månader sen:
calzoneowaradero.jpg

Och nu har han blivit så här stor! :eek:
Waradero080928015_liten.jpg

Men seriöst.....vilken snygging :o:love::bump:

I`m in love *dreggel*

Ja...det är verkligen inte lätt.
Jag har nu släppt Rambo i en hage med lite mera gräs just för att han inte ska tappa sina muskler, det är ju det också.

Det är väl bara att rida järnet i stället ;)

Nu är jag äntligen tillbaka!

Har varit helt handikappad i flera dar utan internet.

Veterinärbesöket gick ju inte helt, som jag hade hoppats på, men det kunde ju varit mycket värre också...

Han är inte bra än, men veterinären tyckte att han gick bättre än sist. Han fick en behandling till och sen ska vi ut och promenera igen - fast öka längden på promenaderna lite successivt. Sen ska vi tillbaka igen den 9/10 och då trodde hon att han skulle vara så bra att vi kunde sätta igång med lite försiktig ridning.

Hoppas verkligen det!

Det är konstigt för jag tycker han haltade mer än sist när vi longerade, men hon sa att det var mycket bättre:confused: Böjprovet sa hon ju va jättebra, men det kan ju inte jag se när jag springer bredvid:crazy:.

Han var så underbart duktig när vi skulle dit. Han gick rakt upp i släpet och bara ställde sig och började äta hö:love::bump:

Tyvärr gick det inte lika bra när vi skulle åka hem, för då hade han fått lugnande, så han var lite groggy och ville inte gå upp. Men nu vet jag i alla fall att han inte är rädd:cool:!

Jag håller tummarna för att det går bra för er och att han blir kry snart.

Jag glömde jue....

Rambo praktiserade som värmefilt idag åt en av stallets ulltottar.
I tron om att det var en jättefluga som landat på hans rygg försökte han "darra" bort den men tji fick han.....ulltotten satt där den satt ;).

(Nog för att Rambo har en kraftig manke men jag måste ha tagit bilderna ur en märklig vinkel för så här svankig är han inte )

DSC00890.jpg

DSC00887.jpg

DSC00888.jpg

DSC00889.jpg

Jag fortsätter att liva upp tråden med lite bilder i väntan på G-T :s.
Ni har säkert sett de flesta men då får det bli lite repris....

DSC00709-2.jpg

DSC00708.jpg

PICT0980.jpg

IM000743-1.jpg

PICT0569.jpg

Vilken underbar ulltott!:love:

Kan bjuda på några bilder från hingst almen så länge....:)

10.jpg

51.jpg

56.jpg

Ska se om jag kan hitta ett bättre album och lägga dom i.. här blir dom så små!

Lyckades du hålla i plånboken eller slank det med ett litet stoföl hem :D?

Jag lyckades hålla i plånboken!:D
Fast det är svårt, så många fina hästar och väldigt många av dem till riktigt låga priser!:d

Syrran däremot tyckte det var jobbigare, ¨så nästa gång vi åker ner tar vi med en hem!:laugh:

bettysmatte tack!:)

Vilka fantastiskt vackra bilder :love:.

Nu blir jag riktigt avundsjuk, jag som inte fick uppleva hästarna på almen :cry:. Jag måste bara dit igen!

Lakrits Vilken supersöt kattunge. De är bra tokiga de där små. Jag kan rapportera att kattungen som jag fotograferade hängande i Romeos svans hittades en morgon hängandes i en av de andra stallets hästars pannlugg :eek:. De är verkligen inte rädda om livhanken :crazy:. Tur att alla hästar i stallet är så coola som de är.

Wincent har också en kattkompis - Elvis!

DSC01703.jpg

Roligaste katten jag någonsin träffat. Jag brukar inte vara så mycket för katter annars, men han är verkligen genomsnäll.:love:

Jag är mer "hundmänniska". Jag brukar ju ha med mig min i stallet. Hon hänger med när vi rider eller när vi, som nu, går våra promenader. Just nu är jag undvakt åt mina föräldrars hundar och tänkte att jag skulle ta med mig den ena till stallet, men den lilla fega stackare hae dödsångest. Så fort han såg Wincent la han sig platt ner på magen och ville inte ta ett steg åt något håll och försökte gömma huvudet som struds med.:(

Så jag fick släppa in honom i bilen igen. Och det ska vara ett tufft rovdjur?:confused::D

Däremot "stalkaninen"!!! Wincents box är precis bredvid kaninburen, så allt hö han tappar när han står och tittat ut över boxvägen samtidigt som han äter lander ju på buren. Men det dammsög han så snällt upp i går, när jag borstade honom. När det inte fanns mer hö kvar började han nyfiket att undersöka vad det egentligen var han åt ifrån och upptäckte den lilla söta kaninen, som snällt kom fram så att de kunde nosa på varandra genom gallret:love::bow:

Lilla kaninen var med andra ord bra mycket tuffare än stora "varen" jag hade med mig!:crazy:

Kul katt, och vilket himla mysigt stall ni ser ut att ha :)! Ser ut som ett stall där man kan gå och pyssla och mysa lääääänge...

Min ena hund har varit med på några ridturer i skogen och sprungit lös. Det går jättebra, förutom att hunden har NOLL respekt för hästens fötter :crazy:. Hon kan bara springa rakt framför utan att bry sig det minsta, så det gäller som ryttare att hålla koll!

Men seriöst.....vilken snygging :o:love::bump:

I`m in love *dreggel*

Åh tack! :laugh: Du fortsätter att gilla W-linjen ser jag! Och Nabucco är morfar :d

Nu vet jag att du inte ska ha någon mer häst just nu, och absolut inte någon hingst (blivande valack) MEN jag måste ändå tala om att han är UPPTAGEN. :cool: :D

Mer säger jag inte just nu. Nya matte (eller kanske husse?) får ge sig till känna själv här så småningom, men att han kommer att få ett jättebra nytt hem, DET vet jag! :love:

Den nya ägaren kan verkligen skatta sig lycklig :bow:

Hahaha......ja..W-linjen är och kommer nog alltid vara min favorit ;)

Vilken underbar ulltott!:love:

Kan bjuda på några bilder från hingst almen så länge....:)

10.jpg

51.jpg

56.jpg

Ska se om jag kan hitta ett bättre album och lägga dom i.. här blir dom så små!

SÅ UNDERBARA BILDER! Är inte alls avundsjuk över att jag inte var med i Ebbs i år :cry:INTE ALLS!!!:angel::cry:
Nu längtar jag som bara den till vi åker till Tyrol!
Hur var hingstkandidaterna på Almen i år? Föll du för någon?

Gulliga bilder på de olika stallens ULLTOTTAR.

Senast ändrad:

Det fanns flera fina hingstar på almen, ett åringarna ser ju lite skruttiga ut men två åringarna är desto finare!

2 st fina straden avkommor och 2 fina Wolfgang :love: avkommor!

Hmm... insåg precis att max gränsen för bilder ligger på 50 st! vem kan nöja sig med att bara ta 50 kort...

Så jag länkar till picasa albumen....
Almen

auktion

Vill nån veta stam på nåt av fölen så säg bara till...;)

Senast ändrad:

Trots att jag i mitt febriga tillstånd borde sitta under en varm filt med en kopp te, har flitens lampa lyst:idea:

och bilderna från utställningen ligger uppe..:laugh:
Har lagt in namn och stam vid uppställningsbilderna, däremot orkade jag inte lägga in alla siffror....:angel:

Elitsto utställning

Kan väl tillägga att min favorit var Wolfgang dottern Ashonata:love:
och Nimbus faster Alexandria som tog hem segern i 3-års klassen:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Tillbaka