Haflingertråden del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflingertråden del IV

Rea, med ett visst motstånd avslöjar jag var jättedamen finns (jag ska inte ha en till haflinger just nu) :D. Här är hon (man får länka till annonser va, det är ju inte min häst).

Det var en grov dam...;) Nacken påminner mycket om min Belles nacke, den som min hovslagare kallar "späcknacke". Är det en späcknacke, eller är det en nacke som sitter på en grov haflinger? Vad tycker ni?

Här får ni filmen jag lovade er i går!

Som sagt jag har svårt att tro att denna häst har ont i benen, men jag blir ju lite orolig i alla fall, för han får ju inte springa omkring sådär - han skulle ju hålla sig lugn!!!!:o:crazy:

Men man kan ju inte annat än bli lite glad också när han ter sig så:laugh:
Han är ju för rolig o titta på:D

Vad roligt med filmer :bump:. Wincent är ju bara för härlig i den sista filmen :love:. Han ser så kul ut när han drar en repa och sedan kommer tillbaka till dig "hej matte, här kommer jag igen" :D.

Hoppas, hoppas att allt går bra idag hos veterinären!

Det var en grov dam...;) Nacken påminner mycket om min Belles nacke, den som min hovslagare kallar "späcknacke". Är det en späcknacke, eller är det en nacke som sitter på en grov haflinger? Vad tycker ni?

Jag vet inte. Det är ju helt klart en rejäl dam från början men man kan ju också se att hon som det står i annonsen "har stået på døgnfold hele sommeren med masser af græs" :D. Hoppas någon mer exteriörkunnig har någon åsikt.

*lånar knappen*

0241.jpg

031.jpg

055.jpg

Saknat oss? :angel:

Fia och envisa damen.. :devil:

*lånar knappen*

0241.jpg

Saknat oss? :angel:

Fia och envisa damen.. :devil:

Ha...ha...ha....Jaaaaaaaa... YOU made my day!!!!!!!!!

Men även Iser med Wincent filmen... Utte och Romeo, Gerry med sina gosiga föl, Lakrits med sin underbara western Rambo, Bettysmatte med Belle, Dailain Kifki och Eldfuxen med sina kloka och ibland provokerande inlägg ja, alla andra också.........
Någon sa en gång att människan blir glad när hon känner igen sig själv i andra, jag blir glad när jag känner igen min haflinger bland andra haflinger!:D
Ha...ha.....
Trevlig helg!

Envisheten är ju endel av charmen :D
Hur går det med ridningen?:)

Iser Han är ju för go!:love: Ser ut att må prima, hoppas även jag att veterinären har ett bra utlåtande!;)

linea pea nu har även jag hittat ett gäng utvalda stoföl som jag ska ta en nogrann titt på!:D

Apropå nåt helt annat, vad står en danska kronan i?
kan ju vara bra att veta när man kollar på danska annonser!

*kl*

Ska strax kika igenom vad ni har plitat ner här det senaste men först måste jag berätta om våran dag i dag...den har varit kanon.

De senaste ridpassen har vi tränat på det vi lärde oss på clinicen, det har gått jättebra och nu spinner han ganska bra faktiskt, inte fort men däremot korrekt vilket är det viktigaste.
Idag tränade vi lite på det också men även lite trail inför kommande tävling. Eller ja...trail och trail...vi gick över bommar samt backade mellan bommar :grin: men det gick jättebra.
Han slog i lite till en början men sedan lyfte han minsann fötterna. Backning mellan bommar gick kanon och han lyssnade jättebra.
Jag kunde flytta bakdelen separat om så behövdes :laugh:.

Efter ett pass på ca. 40 min var det dags att skritta av. Jag tänkte i mitt stilla sinne att jag skulle försöka ta oss ut och skritta på vägen bort från stallet.
Och vet ni......vi kom iväg :D.
Som jag berättat förut så har vi inte kunnat rida själva ute bara för att han vägrar lämna gården om jag sitter på ryggen.
Han stannade två gånger och började backa men jag lade då bara en liten volt och sen gick det framåt igen.
Det gick tom. så bra att vi travade en bit samt att vi galopperade upp för en backe :bow:.

Ingen stor grej egentligen men det var vår första gång vi var alldeles själva där jag sitter på, om vi bara är ute och går så är det inga problem.

Så här såg det ut:

DSC00885.jpg

Det var då väldigt var jag ska vara oteknisk då! :mad::angel:

Men, nu har jag skaffat pixbox, funkar det inte nu så.. Så ger jag upp, haha!

Okej, låt se..
23563472.jpg

23563650.jpg
jag vet att hon blundar:angel:
23563491.jpg

NUU då? :devil:

Vet inte om jag redan kommenterat :eek:, men vilken fin färg din häst har. Hästen är givetvis jättefin i sig också

Jag tänkte i mitt stilla sinne att jag skulle försöka ta oss ut och skritta på vägen bort från stallet.
Och vet ni......vi kom iväg :D.

GRATTIS till framsteget :banana:!!

Idag hade Belle och jag en liten "fight" igen, på tal om envisa hästar som inte vill gå framåt, eftersom jag dristade mig till att rida förbi "favorithästen". Jag vann kampen, men envis det var hon! Fattar inte vad det är med just DEN hästen - ett 29-årigt travarsto? De har ALDRIG haft någon som helst "närkontakt", men Belle blir som förhäxad när hon ser hästen. "Killarna" (ett par söta valacker), som brukar gnägga så glatt i en annan hage som vi ibland knatar förbi, de ägnar hon bara ett par blickar och så går hon förbi. Märkligt :crazy:!

GRATTIS till framsteget :banana:!!

Idag hade Belle och jag en liten "fight" igen, på tal om envisa hästar som inte vill gå framåt, eftersom jag dristade mig till att rida förbi "favorithästen". Jag vann kampen, men envis det var hon! Fattar inte vad det är med just DEN hästen - ett 29-årigt travarsto? De har ALDRIG haft någon som helst "närkontakt", men Belle blir som förhäxad när hon ser hästen. "Killarna" (ett par söta valacker), som brukar gnägga så glatt i en annan hage som vi ibland knatar förbi, de ägnar hon bara ett par blickar och så går hon förbi. Märkligt :crazy:!

Hahahaha........hon kanske är lagd åt andra hållet :idea:

Och så får ni en bild på Romeo igen för jag är så stolt över min gamling :love:. Vi har börjat trava lite, lite nu vid tömkörningen och han är så duktig och jobbar på så bra. Idag vågade vi oss ut på stubben (med sällskap) och det gillade han skarpt. En travbild som inte blev totalsuddig blev det, fotografen fick ju också springa :D.

tmkrningtrav.jpg

Romeo är ju urläcker *dreggel* :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka