Haflingerhingstar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare saila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 411

saila

Trådstartare
Det verkar inte vara så många haflingerintresserade på avelssidorna, men det är här tråden hör hemma.
Är det någon som har förslag på en rörlig och bra haflingerhingst?
Den nygodkända som gick igenom på Grevagården i våras, jag kommer inte ens ihåg vad han heter, :o hur passar han in på den nya moderna typen av haflinger?
Jag tycker att en del nya ser ut som små halvblod nästan, men jag har inte sett den här. Är det nån som har en åsikt?

Sv: Haflingerhingstar

Vet inte vilken hingst du menar, den enda ny godkända för iår är Atlas-F, som finns längst ner på denna sida!
http://www.svenskahaflinger.se/avelshingstar/2007/avelshingstar.htm

I sverige är hingst materialet på haflinger ganska dåligt tyvär:crazy:

Dom hingstar jag tycker är värda att titta på är Wilco med 9 or på gångarter, Striker med 8or.
Sen finns även tyrolerhingstarna Nachtmann och Alpkogel som håller mkt hög klass, men för att få betäcka med dem krävs det att stoet är 100% renavlade.

Har du ett sto du funderar på att betäcka?

Jo, det va den jag tänkte på.
Jag har inget eget sto men det är en bekants bekant som frågade mej om råd.

hittade resultaten från grevagården och dom var ju lovande med 9 på skritt och trav!:)

Det är ju generalmönstring för hingstar iår, så där finns ju en jättechans att se hingstmaterialet och jämföra dom olika hingstarna!
om det är så att din bekanta kan tänka sig att vänta till nästa år med betäckning..;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 303
Senast: Johanna1988
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 159
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 704
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret... 23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 332
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?