Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Jag vill ha fölet som är på näst sista bilden i GT stoföls album, nr 209! Hon är så sagolikt vacker:love::love: Å vilken färg...../L
 
Sv: Haflinger

Ja, den har en härlig färg. Själv fastnade jag för nr 123 som har en underbar utstrålning, det bara sa klick:love::love::love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Haflinger

Hur klarade du att åka hem utan att köpa föl??? *imponerad*

Lite svårt var det! Fastnade för den här tjejen

Hade hon hamnat i IMEX boxen hade jag köpt henne direkt:D
Det visade sig faktiskt att jag hade ganska bra smak och hon gick för ca 30 000!;)

Tack alla snälla för era positiva kommentarer om bilderna!:) Håller på att lägga upp lite fler!
 
Sv: Haflinger

Golden Tinka: skrev i tråden på westernforumet men säger samma sak här...superfina bilder och superfina hästar.

*kl*

Jag har ju bara pratat om min flinga men jag har inte visat några bilder på han i denna tråden.
Därför bjuder jag nu på några dagsfärska bilder.
OBS. Är under igångsättning så han har noll muskler.

IM000737.jpg
[/IMG]
IM000735.jpg
[/IMG]
IM000733.jpg
[/IMG]
 
Sv: Haflinger

Ja, jag är som sagt väldigt imponerad!:D
Hade haft ett helt gäng med mig hem, skulle jag tro! :angel:
Alla små fölisar e ju så söta!!! :love:
 
Sv: Haflinger

Han ser fin ut!
Kan nog bli riktigt snygg med lite mer muskler!!! :d
 
Sv: Haflinger

:d En riktig charmör alltså, med tjusarlockar och allt;) Lyckliga du, nu blir jag lite avis:d På bild ser han då större ut än 141 cm tycker jag, blir nog maffig när han är färdig. GRATTIS:bump:
 
Sv: Haflinger

Tack..ja han är en riktigt goding. Underbar att sitta på och snäll som bara den. Reagerar inte för någonting.

Jag tror också han kommer bli riktigt fin med lite muskler och överlinje.
 
Sv: Haflinger

Visst är dom!
Var och hämtade hem två idag! :) inte till mig utan till stallägarn..
sååå snälla och beskedliga, sniffa lite på rampen, sen klev dom på som om dom aldrig gjort nåt annat!:bow:


Så nu är stallet snart fullt! uppdaterar med bilder, när dom kommit till ro och vilat upp sig..;)
 
Sv: Haflinger

Visst är dom!
Var och hämtade hem två idag! :) inte till mig utan till stallägarn..
sååå snälla och beskedliga, sniffa lite på rampen, sen klev dom på som om dom aldrig gjort nåt annat!:bow:


Så nu är stallet snart fullt! uppdaterar med bilder, när dom kommit till ro och vilat upp sig..;)
Vi hämtade också våra två, Sidney efter liz.220/T Morgenrot och Fabriella efter liz.310/T Skorpion. Så duktiga, snälla och underbart söta. Väl hemma får de ett par dagar i karantän och ett ordentligt check av veterinären sedan ska de integreras i ungstoflocken. Mycket nytt för dessa små fölungar på 8 respektive 5 månader! Tyvärr har kamerat inte varit sammarbetsvillig så inga foton finns att dela med mig av! Sorry!:( Med 15 haflinger nu och 4 föl till våren vågar jag nog påstå att vårt stall också är fullt!:rofl:
 
Sv: Haflinger

Vilken underbar man, i dubbel bemärkelse;)! Min pålla har ju inte håret för sig, så att säga, så jag blir alltid lite avundsjuk när jag ser långa, vackra och nästintill vita manar och svansar...

Slänger dock in ett par pinfärska bilder på min tjej, tagna nu i eftermiddags. Vi plockade hem henne från betet idag, eller rättare sagt jag RED hem henne vilket är en dryg mil (och ja, det var drygt...). Jag har ont i ben och rygg, och konstaterade att distansritt nog inte riktigt är min grej!

Här är hon och kompisen, som följer henne som en skugga:

belleochcloetta_okt07004.jpg


belleochcloetta_okt07001.jpg


belleochcloetta_okt07002.jpg
 
Sv: Haflinger

Vi hämtade också våra två, Sidney efter liz.220/T Morgenrot och Fabriella efter liz.310/T Skorpion. Så duktiga, snälla och underbart söta. Väl hemma får de ett par dagar i karantän och ett ordentligt check av veterinären sedan ska de integreras i ungstoflocken. Mycket nytt för dessa små fölungar på 8 respektive 5 månader! Tyvärr har kamerat inte varit sammarbetsvillig så inga foton finns att dela med mig av! Sorry!:( Med 15 haflinger nu och 4 föl till våren vågar jag nog påstå att vårt stall också är fullt!:rofl:
Tydlgen har någon ett problem.........:devil: Vill ni se bilder som jag tagit får ni leta er fram:bump:
 
Sv: Haflinger

Okej, bildbombningen fortsätter :D! Här kommer ett par bilder till från dagens solskensväder:

En bild för alla er som älskar, hrm, välgödda haflingerrumpor :D:

belleochcloetta_okt07006.jpg


Damen under trädet:

belleochcloetta_okt07009.jpg
 
Sv: Haflinger

Körningen har det inte blivit något med sedan i våras, men vi ska sätta igång det igen för det älskar hon ju!

Ridningen går framåt. Hon är så vansinnigt snäll! Alltid glad för att få komma ut, och gör alltid sitt bästa ute. Pigg och glad är hon, men än så länge har hon varken bockat eller sparkat bakut under ridning (fast det kommer kanske när hon blir mer vältränad;)?). Har inte tänkt så mycket på exakt när det hände, men hon flyttar bra i sidled för skänkel nu. Det är ju alltid en fördel att man kan flytta undan hästen till sidan när det kommer en bil...;)

Jag rider på hackamore, eller ännu hellre sidepull, och det fungerar jättebra. Hon är superkänslig och väldigt samarbetsvillig. Jag började med bettlöst i våras när jag fick veta att hon har vargtänder. Borde väl plocka ut dem, men det har inte blivit av ännu eftersom hon går så bra på bettlöst. Körningen vet jag dock inte? Vågar man köra på ett hackamore?

Som ni hör är jag väldigt förtjust i min häst:D! Jag minns fortfarande vad det var jag fastnade för hos henne för snart två år sedan. Det var den underbara uppsynen. De vänliga, men nyfikna ögonen och öronen som alltid är spetsade framåt. Jag drogs till henne som till en magnet, och ändå var jag MYCKET skeptisk till att jag skulle köpa unghäst. Hur skulle jag klara av det? Men denna hästen såg så snäll ut, så godmodig och glad. Vilken tur att jag vågade ta chansen!!
 
Sv: Haflinger

En fråga till dig, och alla andra. Ser hon ruggigt överviktig ut, eller är hon "bara" i rundaste laget:crazy:? Det är inte lätt att ha en lättfödd men ack så hungrig häst...
 
Sv: Haflinger

En fråga till dig, och alla andra. Ser hon ruggigt överviktig ut, eller är hon "bara" i rundaste laget:crazy:? Det är inte lätt att ha en lättfödd men ack så hungrig häst...
Svår fråga! Hon liknar många av de haflinger som vi har i Sverige.
Jag vet inte hur de bär sig åt i bla Tyrol men visst är och det är inte bara din men även mina haflinger lättare överviktiga över lag! Personligen ligger jag under för foderstater och tabeller men det finns inget som passar en haflinger. Har haft ett sto i en sjukhage 2 månader efter ett ormbett. Hagen består av sand och lite snaggat grönt, hon har fått halm och hö och jag var säker på att det skulle ge viktminskning som bonus, ha... hon är fetare än innan då hon gick på ängen! Vi fattar inget! Har en teori om att just haflingen kan sätta ner sin förbränning vid "mattorka" och att det beror på deras ursprung. :cool: Fast göder man dem i stället då lägger de på sig en reserv typ "fett depot" till det kommer dåliga tider!:(
 
Sv: Haflinger

Härligt att höra, och ett riktigt bra val av häst gjorde du! är det snart hela två år sen du köpte henne!?
minns ju fortfarande när du presenterade henne i den gamla tråden...;)

I rundaste laget är hon allt, men det kunde vart mkt värre!:angel:
just nu är hästarna feta och trinda här med, gammeltanterna är på bete och kommer hem till helgen, fasar för hur uppblåsta dom kommer vara!:eek:

Red latina igår, en av fyraåringarna som vi började rida in i påskas, en sån underbar häst, gudasnäll och kolugn i allt.
Hade inte blivit riden på 10v pga betäckning och sommarbete, men det var bara att sitta upp och hon var med på noterna med en gång!:D
imorn blir det träning för instruktör, skall bli kul att se hur det går!
 
Sv: Haflinger

Ja, jag vet inte vad man ska ta sig till. Det finns väl knappast någon näring alls i gräset nu men min knubbis är lika fet fortfarande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp