Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Tack:bow:Allt beröm emottages tacksamt!
För lång???
De tar en hel del vikt-iaf de av maffigare modell. Tänker inte upplysa om min vikt men min Hanni får traska runt med en hel del på ryggen:o /L
 
Sv: Haflinger

ARNA - Ja, jag är ca 175-176cm lång och för tillfället väger jag 78kg :( Så synd för jag letar efter häst nu och hade verkligen velat haft en haflinger. Men men, får nog bli ett halvblod igen. Inget negativt mot halvbloden, härlig ras det med men jag har verkligen fastnat för haflingern. :love:
 
Sv: Haflinger

pappa har ridit på Shone å HAN väger nog över 80 kg men det gör han ju inte varje dag förstås.. alltså rider, däremot väger han långt över 80 varje dag!
Men va tråkigt =(
 
Sv: Haflinger

Ja det känns inte alls skoj. Hade det bara vart vikten så hade jag hårdbantat ;) Allt för att få äga min egna haflinger. Men nu när man både är för lång och för tung så är det tyvärr bara att inse att jag får kolla efter en annan ras. :crazy:
Jag får nöja mej med att titta på dom :rofl:
 
Sv: Haflinger

Men du, 175-176 cm och 78 kilo är väl inte så mycket? Jag känner en som alltid väger 90 kilo, sommar som vinter, inte är han särskilt kort heller. Han har i snart 20 år bedrivit turridning och rider ALLA sina haflinger. Så det finns hopp! Försök hitta en som inte är för "pinnig" bara. Lycka till!
 
Sv: Haflinger

Va? Menar du det? Så det kanske finns hopp? :cry: Gick ner i vikt i hopp om att jag kunde få rida och köpa min egna haflinger (vägde innan 109kg, nu 78kg) Men har fått höra att min längd ändå kommer förstöra det för mej. Men om jag går ner lite till i vikt och kanske har turen att hitta en maffig en som är högre. Så kanske det bär upp sej? :idea: Jag ska allt försöka ;) Tack ni som svarar, gulligt av er :love: :D
 
Sv: Haflinger

Jag har en haflinger på G som jag ev. ska köpa.
Idag är han bara 141 ca. (totalt omusklad så kommer nog resa sig lite sen) och jag är ca. 174 cm.
Helt OK för mig....ser inte så lång ut heller då han är av den lite rundare modellen.
 
Sv: Haflinger

Jösses människa,jag väger mer än du, nu får jag nästan dåligt samvete,fast bara nästan. :p
Jag vet att Hanni orkar mig även om hon inte ens är fullmusklad än(tar det lugnt än så länge) Så hitta dig en modell högre flinga å du kommer att passa perfekt! Oroa dig inte för din vikt,grattis förresten till viktnedgången det är strongt gjort:bow:.Jag har lyckats sluta röka men mat är ju så förtvivlans gott!!!/L
 
Sv: Haflinger

Ja det känns inte alls skoj. Hade det bara vart vikten så hade jag hårdbantat ;) Allt för att få äga min egna haflinger. Men nu när man både är för lång och för tung så är det tyvärr bara att inse att jag får kolla efter en annan ras. :crazy:
Jag får nöja mej med att titta på dom :rofl:

Du är väl inte för lång! Du kanske inte ska välja en ädel Haflinger på 135cm, men en lite grövre modell i D-ponnymått är väl inga problem!!

Ena tjejen som tävlar vår Haflinger är minst 176 lång. Wille är "bara 146cm, men lite grövre. Inte ser väl hon speciellt lång ut på honom?? Tänk på hur Islandshästekipage ser ut, o där brukar nog många ryttare väga mer än dig.

Mvh Maria

Wille13.jpg
 
Sv: Haflinger

Arna- Grattis själv till att du lyckats sluta röka, det har inte jag lyckats med en. Men ska gå ner mina kg som är kvar sen ska jag ta tag i och sluta röka ;) En sak i taget....
Jag kanske är nojjig med min vikt och längd, vågar ju knappt sitta upp på en stor islandshäst. Men haflingern (den kraftigare modellen) tar alltså såpass i vikt. Det är ju skitbra :D Känns bra att få höra åsikter :)

Maria_b- Det låter bra, hon på bilden ser ju inte för lång ut. Ja, jag får kolla efter en större modell så kan vi hoppas att det blir bra. :D
 
Sv: Haflinger

Men inte är du varken för lång eller tung!!!
Som dom andra skrivit, hitta en lite större d-ponny så är det inga som problem!:)
En av flingorna i vårt stall är ca 143-144cm hög (grövre modell) och hennes matte är iaf 180 lång! Väger kanske inte så mycke men inte ser hon sååå jättestor ut!?
Inte världens bästa bild kanske men :D
HANNUS.jpg


Så ge inte upp hoppet! Bara till att leta lite! :bump:

//Camilla
 
Sv: Haflinger

TACK allihoppa. Ni har gett mej hopp ;) Ska leta och det får ta den tid det tar. Det är det värt, tänk att jag kommer bli haflinger ägare :love::love::love::love::love:
 
Sv: Haflinger

hej :)
tycker jag helt har tappat greppet om denna tråden, läser här inte så ofta längre.. min kamera hoppas jag kommer på posten snart så jag kan visa lite kort på vår nya foder flinga..
 
Sv: Haflinger

Efter mååånnngggaaa timmar i bil (min envisa gubbe ville köra ner) så nådde vi Ebbs och Fohlenhof trots allt:banana:. Två gulliga föl blev det också, som om vi inte hade nog hemma! (gubbens kommentar):love: Betalade gjorde han i alla fall:love: Nu vilar vi åter ut i hemmets lunga vrå, känns som om man är för gammal till att flänga nonstop till Fohlenhof-Tyrol över en lång weekend, men kul var det:rofl:
 
Sv: Haflinger

Människa!! Bilder på alla små vill vi ha!
Du kan inte bara komma o vifta så där med nya fölisar utan att berätta om stam och visa upp bilder på dem!:devil: Många bilder fr Ebbs har du väl tagit?????
Hur är det med bäbisen,väntar på bild där med!:love:
Berätta gärna om hur det var o vad det var för fölisar som "gick" bäst o vilka du tyckte var finast!/L-nyfiken i en strut!
 
Sv: Haflinger

BILDER BILDER BILDER!!!!!!!!!


Vill vi se Tack! :D


Guuud så avundsjuk jag blev nu!
2 st små fölungar! :love:
 
Sv: Haflinger

*knapplån*
En till som är hemma efter en lång bussfärd!

Efter en toppenresa!!!:bump:
Hela 15 föl inhandlades til sveige!:)

bilder håller på att laddas!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp