Sv: Haflinger
Hej josefine, det beror på hur långt gånget det är, om "den" ställer in hela bakbenen under sig och försöker avlasta frammen och om den har feber och inte vill röra sig, men så långt hoppas vi inte det har gått för då har typ hela hovbenet roterat i hoven men annars är det inga problem (vatten o brö!) nej men stråfoder, näringsfattigt kan den få stå o tugga på oså får du väl känna längs kronranden nere på framhovarna eftersom den förmodligen är varm där men det behöver inte ta så lång tid innan den svalnar..
Lycka till så e ni nog friska snart, det finns ju även specialskor eller avlastande sulor om det är allvarligt men det brukar inte behövas..
Å Usch, allihopa nu har jag hittat dressyrtävlingen jag o Shone ska vara med här på kvinnerstaskolan, det får bli en Lätt D haha pinsamt nån sa till mig att det var ett handikapp program men men jag tänker inte skämma ut mig med den där galoppen bland alla snobbar i ridstallet iaf, det är några tjejjer ur vårt brux stall här som ska vara med på nordsvenskar på Lätt D:n oxå får ändå fullt sjå att träna till den, 21 okt är den och vi kan inte kort trav ännu! oså måste jag lära mig bokstäverna igen är väldigt ringrostig på dressyr, kan ínte tänka mig att jag haft en dressyrhäst och tävlat Lätt B, herregud.
Så sen får jag väl vara skapligt nöjd med meritlistan till första fölet iaf men drömmen är att vara med på en körtävling och köra maratonkörning dressyrkörning och presicionskörning GUUD vad hon skulle älska maratonkörning, ja bara vet det!!!!!!!! Shit va hon skulle jobba och galoppera med vagn är ju ett brott och det älskar hon=)
Men hörru Kerstin hur gåre med saluhingstarna Atlas och den andre är de sålda ännu ?? man vill ju veta vart de hamnar
Puss på er, kommer det nåra bilder från EBBS snart eller?
Lägger in en liten bild så det ser lite kuligare ut än bara text
[/IMG]