Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Takk takk:)

He he ja det var merkelig de tok så feil;)
Siden han er danskfødt i tillegg... snodig....

Det går bra:) jeg forstår svensk;)
 
Sv: Haflinger

Hei Lejonelle!

Takk takk.

Jeg finner ikke bildet... He he mulig jeg er litt treg..:smirk:
 
Sv: Haflinger

Välkommen! Trevligt med lite grannar på tråden.

Kan du inte ta med din granna kille o komma o hälsa på mig o Hanni i vår, han skulle ju bara kunna slinka in i hagen o göra sin grej utan att det är meningen:angel:

Gillar hans uppsyn, men sen är jag lite svag för ST-linjen också pga Faffies Straden-avkomma:love:

Är inte bara lite avis på GT o hennes resa,tror att jag antar en ganska äppelgönnyans bara jag tänker på den!
Ska bli kul att se alla blider sen,duktig fotograf denna GT!/L
 
Sv: Haflinger

Min flinga är också släkt med din Starut! Hon är u. Nelle HA 320 som är e. Stoffer, som är e. Starut (nu tror jag att jag skrev rätt). Lite kul :D!

Han är himla snygg din häst!

Så här ser min tjej ut:
belle_augusti_07008.jpg
 
Sv: Haflinger

Det var meg du mente?:)

Hvis så takk takk:)

Vi kommer gjerne på besøk vi;)
 
Sv: Haflinger

Takk takk! Han er snygg ja:)

Stoet ditt ligner på han... Samme flotte uttrykk og avtegn:)
 
Sv: Haflinger

Hej josefine, det beror på hur långt gånget det är, om "den" ställer in hela bakbenen under sig och försöker avlasta frammen och om den har feber och inte vill röra sig, men så långt hoppas vi inte det har gått för då har typ hela hovbenet roterat i hoven men annars är det inga problem (vatten o brö!) nej men stråfoder, näringsfattigt kan den få stå o tugga på oså får du väl känna längs kronranden nere på framhovarna eftersom den förmodligen är varm där men det behöver inte ta så lång tid innan den svalnar..
Lycka till så e ni nog friska snart, det finns ju även specialskor eller avlastande sulor om det är allvarligt men det brukar inte behövas..

Å Usch, allihopa nu har jag hittat dressyrtävlingen jag o Shone ska vara med här på kvinnerstaskolan, det får bli en Lätt D haha pinsamt nån sa till mig att det var ett handikapp program men men jag tänker inte skämma ut mig med den där galoppen bland alla snobbar i ridstallet iaf, det är några tjejjer ur vårt brux stall här som ska vara med på nordsvenskar på Lätt D:n oxå får ändå fullt sjå att träna till den, 21 okt är den och vi kan inte kort trav ännu! oså måste jag lära mig bokstäverna igen är väldigt ringrostig på dressyr, kan ínte tänka mig att jag haft en dressyrhäst och tävlat Lätt B, herregud.

Så sen får jag väl vara skapligt nöjd med meritlistan till första fölet iaf men drömmen är att vara med på en körtävling och köra maratonkörning dressyrkörning och presicionskörning GUUD vad hon skulle älska maratonkörning, ja bara vet det!!!!!!!! Shit va hon skulle jobba och galoppera med vagn är ju ett brott och det älskar hon=)

Men hörru Kerstin hur gåre med saluhingstarna Atlas och den andre är de sålda ännu ?? man vill ju veta vart de hamnar:(
Puss på er, kommer det nåra bilder från EBBS snart eller?

Lägger in en liten bild så det ser lite kuligare ut än bara text

Mari.jpg
[/IMG]
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Hej josefine, det beror på hur långt gånget det är, om "den" ställer in hela bakbenen under sig och försöker avlasta frammen och om den har feber och inte vill röra sig, men så långt hoppas vi inte det har gått för då har typ hela hovbenet roterat i hoven men annars är det inga problem (vatten o brö!) nej men stråfoder, näringsfattigt kan den få stå o tugga på oså får du väl känna längs kronranden nere på framhovarna eftersom den förmodligen är varm där men det behöver inte ta så lång tid innan den svalnar..
Lycka till så e ni nog friska snart, det finns ju även specialskor eller avlastande sulor om det är allvarligt men det brukar inte behövas..
Okej, tack för svaret:p nepp så långt gångt va det inte, men det va krafitg fång sa hon, gå nu på medicinering..går på hö och halm.. men vill ju gärna ge henne något extra, grenar?Va vilken träd sort?
Hon är ju troligen dräktig med, så därfötr vill mzn inte dra ner på allt för mycket...
 
Sv: Haflinger

Hun var da vakker:) Samme flotte blikk som faren..

Har du prøvet hon i dressur?
 
Sv: Haflinger

Men hörru Kerstin hur gåre med saluhingstarna Atlas och den andre är de sålda ännu ?? man vill ju veta vart de hamnar:(
Puss på er, kommer det nåra bilder från EBBS snart eller?

Alltså, jag vet ju inte om det ens skulle vara OK om jag la ut eventuella ägarbyten här på ett öppet forum utan ägarnas samtycke, men jag har i alla fall inte fått in några anmälningar om att någon hingst har bytt ägare. De kan ju vara sålda ändå, så svaret blir: Jag vet inte! Det lär väl stå på hemsidan sen om någon hingst har bytt ägare.

Bilder från Ebbs kommer säkert efter helgen ... :)
 
Sv: Haflinger

ja asp är det väl de brukar käka eller är det al? nej lyssna inte på mej jag vet inte, det är något slag som de skalar helt på grenar och stammar..

jaha sorry jag trodde det var förra helgen det lät så i tråden då..
 
Sv: Haflinger

Tack! Ja, jag tycker först denna sommar att hon börjar "växa i" kroppen. Dock är hon fortfarande lite överbyggd... Hon känns annorlunda att rida också. Mycket mer balanserad (hon har inte snubblat på LÄNGE) och mycket starkare och piggare är hon. Ändå har jag inte ridit precis mycket, så det är nog mestadels förändringar i muskler och kropp som har gjort sitt. Jag vet faktiskt inte hur hög hon är, men det skulle vara kul att mäta henne igen, för hon har nog vuxit några centimeter.
 
Avundsjuk!

Åhh, ni har så otroligt fina hästar allihoppa och ni ska bara veta hur avundsjuka jag är på er.. Är själv för stor för en haflinger men hade gjort vad som helst tror jag för att få ha min favoritras ;)
Ville bara nämna hur fina hästar ni har :D
Ha det gott allihoppa....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp