Sv: Haflinger
bilder bilder
bilder bilder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*knapplån*
En till som är hemma efter en lång bussfärd!
Efter en toppenresa!!!
Hela 15 föl inhandlades til sveige!
bilder håller på att laddas!
Oj då förlåt att jag inte tänkte på det! Nr 85 och nr 107 blev våra. Bjöd även på 99 men hoppade av liksom på 171....... ha, ha... som gick för 52.000 euro och är en helsyster till Nachtmann, som står på lising i Sverige. De ni, inte illa!!! Bilder, kommer på vår hemsida i sinom tid. Även många gick till Danmark, tror nog att Skandinavien stod för ca 20% av köpen de flesta från Imex men ändå ok stoföl. Väldigt roligt att det åter skett en uppgång av köpen av tyroler-haflinger.Stammen, tack! Eller, det räcker så bra med katalognummer!
Stammen på våra två sötnosar vilka är (99) efter liz.220/T Morgenrot under EL17527/ Sowina morfar ärMänniska!! Bilder på alla små vill vi ha!
Du kan inte bara komma o vifta så där med nya fölisar utan att berätta om stam och visa upp bilder på dem! Många bilder fr Ebbs har du väl tagit?????
Hur är det med bäbisen,väntar på bild där med!
Berätta gärna om hur det var o vad det var för fölisar som "gick" bäst o vilka du tyckte var finast!/L-nyfiken i en strut!
JÄTTE FINA BILDER Golden-Tinka..... behöver knappast tillägga några!! Snyggt fotade också!Får man vara nyfiken o fråga vad ni fick ge för de små liven? Det finns tydligen olika klasser o utgångspriser. Brukar priserna hamna långt fr ursprunget i de lite lägre prisklasserna eller.? Att de kan braka iväg o anta orimliga proportioner, 52 000 euro, är ju tydligt.
JÄTTE FINA BILDER Golden-Tinka.....
Det finns tre startnivåer. Personligen bryr jag mig inte vilket prisnivå man startar ut ifrån, om jag bestämt mig för ett föl. Det är ganska marginell kvalité skillnad mellan klasserna, däremot köper jag inte Imex föl, vilket jag gjort förr. Har samtliga avlare på auktionen ratat ett föl, tja, då är det något om det, anser jag. Visserligen kan man "fynda" det sker, men då jag går efter framtida avelsdjur så väljer jag att "slåss" för henne på auktionen, vilket vi fick göra en stund innan våra föl blev våra.
MEN man vet aldrig, det är ju små föl och de utvecklar sig olika vilket är det som är så spännande!!!
Dock vill jag fastslå, att som uppfödare är den största av alla upplevelser, den morgon när man hemma i sitt eget stall, tar emot sin egen lilla efterlängtade fölunge......kan inte beskrivas vilken glädje och stolthet det ärFör det fölet är absolut mer värd än 52.000 euro i dina ögon..................auktionsköp i alla ära!
Vilka fantastiska bilder, tack för att vi får tillgång att se dem. Tänk nära en halv miljon för ett haflingerföl, det hade jag aldrig kunnat föreställa mig.
En fråga bara: Vad är Imex för något??
En fråga bara: Vad är Imex för något??
Hur klarade du att åka hem utan att köpa föl??? *imponerad*
HIHI!
Det är strong gjort!
jag tror aldrig jag hade klarat av att stå å se en hel flock med små, söta, stoföl som ser lite ledsna och stressade ut å sen bara lämna dom igen! E inte det minsta blödig av mig!:smirk:
Och totalt okunnig om stammar som man e så hade jag bara tagit första bästa som sett allra sötast ut!