Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Det hoppas jag med! lite sugen är man ju på att köpa framförallt när man precis skrivit kontrakt på en gård med tre boxplatser:angel: men den är väl inte tänkt som hästgård, studierna väntar och likaså en fölunge till våren...:)
Grattis! Se till att få en liten fölunge med dig hem när du ändå är där nere! Förra gången jag var där så hade jag bestämt mig för att inte köpa föl men vad hände, jo då, föl blev det allt på söndagen och precis på fallrepet, vem kan stå för ett gäng moderlösa småttingar!!! Gissa om jag blev retad av de andra uppköpare, som redan "ramlat i":rofl: Jag vet, om jag kommer dit igen så blir det minst ett...........:D även om min man tycker något annat!:crazy:
Tur kanske att barnbarnet låter vänta på sig!!:love:
 
Sv: Haflinger

Så spennende å høre at Schweisgut kommer igjen til Sverige- er det bestemt hvor/ når?- det hadde vært spennende å vise årets føll...hvis det lar seg gjøre på tvers av landegrensene da..
Takk igjen for alle gode ord om Elly, og for flotte bilder av far og farfar- super interessant!!

Jorunn, Elly og Adel
 
Sv: Haflinger

Okej, tack så mycket!:) började undra då hästar som var väldigt närbesläktade på båda sidor, ändå kunde skilja så mycket i klass, men nu vet jag!:D
 
Sv: Haflinger

Så spennende å høre at Schweisgut kommer igjen til Sverige- er det bestemt hvor/ når?- det hadde vært spennende å vise årets føll...hvis det lar seg gjøre på tvers av landegrensene da..
Takk igjen for alle gode ord om Elly, og for flotte bilder av far og farfar- super interessant!!

Jorunn, Elly og Adel

Visst kan det gå att visa Elly och fölet på tvärs av landsgränserna!
Det kommer haflingerfolk till Danmark och visar för Hannes Schweisgut, så visst kan ni komma till Sverige!!
Jag skriver mer Inof i ett PM:D
 
Sv: Haflinger

Är inte det dumt att ha kameran där när vi vill se bilder på Nimbus!:D

Idag galoppade jag o Hanni för första gången! Det gick jättebra fast hon blev lite trött.....Ute o med draghjälp funkar det. Hon är en liten goding,tycker bara bättre o bättre om henne.
http://polyshop.se/ninja-design
Lägger in en länk på en kul grej som har med min gamla Faffie att göra..... (Obs! ej reklam- bara kul tycker jag)

Originalbilden hon använde som inspiration /L
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

jo, väldigt dumt är det, jag menar, det är rätt många mil hemifrån.
men, fråga mig inte vad den gör i västervik, för det vat jag inte själv.
men, det är rätt så härligt att ha två fina haffisar stående i stallet brevid varandra :D
 
Sv: Haflinger

Arna :love: tack för länken! Det löste mitt presentproblem till det nya barnbarnet:love:som vi väntar faktiskt till idag +/-!!!
Baby boddy, bli bra och så en T-shirt till storebror (2 1/2) också:love: Tusen tack för tippset!!:bow: (Mormor kanske också skulle ha en, ha, ha)
 
Sv: Haflinger

Arna :love: tack för länken! Det löste mitt presentproblem till det nya barnbarnet:love:som vi väntar faktiskt till idag +/-!!!
Baby boddy, bli bra och så en T-shirt till storebror (2 1/2) också:love: Tusen tack för tippset!!:bow: (Mormor kanske också skulle ha en, ha, ha)
Det blev en musmatta i stället, så nu kommer jag att minnas dig Arna och Faffie för alltid!:rofl: (Hanni får också vara med:love:)
 
Sv: Haflinger

Hej alla trevliga Haflingermänniskor:banana: Halkade in på den här tråden av en slump (ödet?) Jag har hållt på med hästar av olika raser från o till under hela mitt liv. Tänkte nu på gamla dar återuppta ridningen efter att ha varit ute på en islandshäst tur för en tid sedan. Vill då ha en mindre lättfödd häst och tänkte givetvis island tills jag hamnade i den här tråden. Kunde "nada" om Haflinger men efter att ha följt er här så vacklar jag lite, varför inte en vacker Haflinger? Ja, varsågoda övertyga mig om att Haflinger är det enda rätta.:)
 
Sv: Haflinger

Det är ju inget fel på islandshästar, men för min del är det lite för många gångarter att hålla reda på. Jag vill hellre ha en skritt trav och galopp som fungerar. Islandshästar är dyra i inköp och har benägenhet för spatt vilket gör att man får röntga vid köp och det ökar kostnaden mera. Eksem är inte ovanligt.

Haflingern är trevlig att hålla på med, lagom stor, väldigt allround och passar både för vagn och under ryttare. Den kostar mindre än en islandshäst. Så om du inte är intresserad just av islandshästens gångarter så varför betala för dem?
 
Sv: Haflinger

Jag blev lite stolt när hon ville använda en Faffie-bild men det är med lite blandade känslor,jag blir ju fortfarande ledsen emellanåt när jag ser bilder eller tänker på min lilla"Fet-Märta".
Vill gärna ha rapport om det nya lilla livet som är på väg-kanske en bild trots att det inte lär bli en haflinger:banana:

Mormor: Kan bara hålla med om vad Lejonell har att säga. Gillar islänningar men det går inte att jämföra då det är helt olika stuk på dem. Försök att få till en träff med en flinga så kommer du att förstå vad jag menar:D/L
 
Sv: Haflinger

Jag blev lite stolt när hon ville använda en Faffie-bild men det är med lite blandade känslor,jag blir ju fortfarande ledsen emellanåt när jag ser bilder eller tänker på min lilla"Fet-Märta".
Vill gärna ha rapport om det nya lilla livet som är på väg-kanske en bild trots att det inte lär bli en haflinger:banana:

Mormor: Kan bara hålla med om vad Lejonell har att säga. Gillar islänningar men det går inte att jämföra då det är helt olika stuk på dem. Försök att få till en träff med en flinga så kommer du att förstå vad jag menar:D/L
Jag lovar en bild........ och med boddy!:rofl: Vi väntar och väntar....... kanske blir det en liten haflingerryttare som jag kan ha med som ridkompis:bump:
 
Sv: Haflinger

*kl*

Som ev. snart blivande haflingerägare så har jag lite frågor;

* Hur är dessa hästar att hålla i hull? Behöver de ha mycket? Är de lättgödda?

* Är det bara i deras hemland som man döper hästen efter första begynnelsebokstaven i hingstens namn?

* Något speciellt man ska tänka på med denna ras?
 
Sv: Haflinger

Som Lejonell skriver så när det gäller mat är de inga hästar utan bufflar! Inget kan stå emellan en hungrig flinga o hennes mat!
Lättfödda men mår (som alla pållar) bra av mycket stråfoder,lite kraft o mycket hö så blir de snälla o lätthanterliga.

Man brukar döpa stoföl efter mamman o hingstungar efter pappan även i Sverige.
Vet inte om det är så mycket att tänka på förutom om du vill avla så kolla stammen så det inte är för stor del arab i den.
Så klart attdu ska ha en flinga ,vad skulle du annars ha????:D/L
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp