Faktiskt har jag inte så mycket att tillägga ...
Mina detaljerade källor på "/III"-ston slutar dumt nog vid 352/III Joch-Weibele.
Det enda jag kan säga är att 365/III Marietta föddes 1931 och var e. Mandl-I-8 (se mitt inlägg 1158!) u. Ohast. Kati. Marietta var klass IIb, fick 11 föl på 14 betäckningar och levde tills hon var 22 år.
Men för att inte verka helt "off" så kan jag ju nämna att katalognummer 95 i Ebbskatalogen har 12704/T Marga som mormors mor.
Just den hästen (katalognummer 95) är f.ö. ett utmärkt exempel på varför jag tycker att det är fånigt att prata så mycket om vilken linje en haflinger tillhör. Detta är ett S-linjeföl, men morfar, mormors far och farmorsfar är alla A-linjehingstar. Morfar och farmorsfar är dessutom halvbröder (samma mamma, Akelei) och farmors far och mormors far är också halvbröder (samma pappa, Afghan II). Det formligen kryllar av Afghan II och liz. Afghan (far till Afghan II och farfar till Archimedes) i detta föls stam. Det är säkert ett jättefint föl, men även om hon är efter en S-hingst så skulle jag inte i detta fall prata om ovanliga linjer.
Nu hamnade jag helt på ett sidospår, ursäkta!
Förresten kan jag inte se bilderna!