Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

:cry: Jag känner ett lite sting i hjärtat att hon försvinner men som sagt stallplats häruppe är för dyrt för att familjen ska klara 2.

Men vi är trots det ponnyägare, fat inte till en flinga, nästa gång kanske.....

På onsdag ska jag försöka få en bild på Briars brorsdotter....:love: :love: :love: :love:
 
Sv: Haflinger

Det blev ju ingen flinga för oss, men väl en Vicky:love:
 
Sv: Haflinger

Ska plåta "den lilla" nu när hon börjar att bli lite snyggare.
Veterinärbesiktning på tisdag,sen blir hon 08:a, kommer att gråta blod när hon flyttar! (även om jag vet att hon kommer att få det bra!)/L
 
Sv: Haflinger

Diggar Faffies fluff till pannlugg och man!:D
Den lilla ser ut att ha blivit finare sen hon kom! ser ut att kunna bli en bra liten tävlings ponny!

vet du vad dom nya ägarna skall ha henne till?;)
 
Sv: Haflinger

Hi,hi kallar Faffie för madam Fluff ibland för luggens skull:idea:
Tror också att Flimmra skulle kunna bli en riktigt duglig hopponny,men jag tror att hon mest kommer att ridas i skog o mark,kanske lite synd men jag tror att hon får en jätte-go ny matte.Vi ska dock skriva i köpekontraktet att vi har 1:a tjing om hon ska säljas vidare.
Tycker att hon är lite mager än,kanske behöver avmaskas mot bandmask,eller???/L
 
Sv: Haflinger

Jag måste ju visa er några bilder från vår första kompletta körtävling.

JNHOCQHMJPNMG0.jpg


JNHOCQIPHPQRC0.jpg


JNHOCRDPRPHMD0.jpg


Anton var jätte duktig i precisionen o maraton, men dressyren behöver vi verkligen jobba med.
 
Sv: Haflinger

Snyggt ekipage,hur gick det? Kan vi få lite placeringar tack,/ L som är kroniskt nyfiken:o
 
Sv: Haflinger

Nja resultaten tycker jag vi hoppar över... :angel: Hi hi. Det gick inte så bra resultatmässigt men jag är jätte nöjd med Anton, med tanke på att det var vår första start och allt.
 
Sv: Haflinger

Nja resultaten tycker jag vi hoppar över... :angel: Hi hi. Det gick inte så bra resultatmässigt men jag är jätte nöjd med Anton, med tanke på att det var vår första start och allt.

Ja, ni ska helt klart vara väldigt nöjda med er tävlingsdebut! :bump:
Ni såg jättefina ut och Anton var så duktig! :love:
Jaaaa-du var med duktig för den delen!! :D ;)
 
Sv: Haflinger

Vad duktiga ni är!:) är Anton en sån sagohäst han ser ut att vara?
Han ser så gudomligt snäll ut på alla bilder, och med sin långa man och sitt vackra huvud..:d
 
Sv: Haflinger

Vad duktiga ni är!:) är Anton en sån sagohäst han ser ut att vara?
Han ser så gudomligt snäll ut på alla bilder, och med sin långa man och sitt vackra huvud..:d

Tackar!!! Blir verkligen glad när du säger så :) Ja han är verkligen en sagohäst, folk kan stanna o säga det till oss när vi är ute o rider/kör. Han blir så maffig med sin man.

Men han beter sig tyvärr inte alltid som en sagohäst. Han vill gärna vända hem o stora stenar är jätte farliga. Men han är en trygg häst som gärna hittar på lite bus om han får chansen. Men det är väl det som är charmen med honom, fast det tycker jag förstås inte alla dagar... Men jag älskar min Anton!!!
 
Sv: Haflinger

Säg vilka flingor som inte hittar på lite bus ibland ,det är ju det som ÄR charmen med dem!/L
 
Sv: Haflinger

ha ha precis!
säger jag som for i backen två ggr på 15min i söndags när vi höll på med inridning av en av unghästarna...:crazy:

busighet är som sagt charmen så länge det är med motta!:)
 
Sv: Haflinger

Här är några dagsfärska betesbilder. Nix pix, inte dräktig, bara en massa gräs och vatten i den magen...:crazy: :

belleochcloetta012.jpg


belleochcloetta002.jpg


belleochcloetta004.jpg


belleochcloetta010.jpg


En bonusbild på shettiskompisen:

belleochcloetta009.jpg
 
Sv: Haflinger

Sötnosar!
Jag vågar inte släppa Faffie mer än några timmar /dag på gräsbetet. Hon har ju lite ont i benen och jag vill inte att hon blir tyngre än vad hon är!
 
Sv: Haflinger

Ja, det kanske skulle vara bäst att bara ha henne på gräs några timmar/dag, men jag släpper hästarna på bete dryga milen hemifrån så jag har inte mycket att välja på! Dessutom är betet magert ("sjögräs" och tistlar...), men haflingerhästar är ju som de är :crazy: ... lägger på sig av i stort sett ingenting! Snart kommer det dock en stor häst till så vi får hoppas att han hjälper till att hålla gräset nere lite bättre :D .
 
Sv: Haflinger

Vad härligt dom ser ut att ha det!;) här hemma har hästarna gått på bete ca 3 veckor, och faktiskt så har ingen av dom gått upp märkvärt...;) än så länge....:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp