Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Inte än,men under dagens lopp så försvinner min bäbis:cry: (Stina har hittat en vit:eek: ponny som matchar de andra i stallet så nu blir det 5 vita och bara EN vacker ljusfux!)/L
 
Sv: Haflinger

Desto mer blickar kommer dras till Faffie när alla vitingar har legat i geggan...;)

får hoppas det går bra för henne nu då!
 
Sv: Haflinger

Är det förresten någon som sett rosa pigmentfläckar på någon annan flinga förut?
Hon har en hel del på mulen och under vä öga. Veterinären vet inte vad
det kan vara./L
Min har sådana fläckar på nosen ibland, i hennes fall är det små ärr av småsår, som försvinner efter ett tag. Hon har en viss förmåga att stoppa nosen där den inte hör hemma ibland! :angel: :D
 
Sv: Haflinger

Knapplån.

Måste bara fråga, vad har ni alla för sadlar till era haflingerhästar? Jag blir knäpp på sadelproblemen! Min häst är jättebred och, nej, det är inte bara fett. Om man står på balkongen och tittar ner på ryggen på henne (kan göra det när hon är i vinterhagen :D ) ser man den plattaste, bredaste rygg man kan tänka sig. Jag har haft en Börjes bomlös, men tröttnade eftersom mina ben tog stryk. Den var helt enkelt för vid för MIG. Hästen gillade den supermycket dock! Nu har jag en Griffin Haflinger Cob i xx-vid som ska säljas eftersom den inte passar henne alls. Den är för trång, och antagligen också för rak, för hennes rygg. Men vad göra??? Jag har inte många, många tusen att lägga på sadel, men jag vill verkligen ha något som passar. Det lutar åt bomlöst igen, men det måste vara något mer uppbyggt. Torsionkopiorna funkar inte eftersom min häst är för bred för dessa. Eller, rättare sagt, det blir för brett i sätet för mig... Jag hoppar inte, utan rider i stort sett bara ut, så sadeln kan vara dressyr, hopp, allround, western, etc. Det spelar INGEN roll! Vill bara att den ska passa mig och hästen. Råd och tips?
 
Sv: Haflinger

Jag skulle kika efter en westernsadel.
Dels är de väldigt bekväma för dig som ryttare men även för hästen.
Det finns westernsadlar för bredare hästar också,,eftersom de inte är uppbyggda på samma sätt så kanske det är enklare att hitta en westernsadel i rätt storlek.
 
Sv: Haflinger

Använder ju westernsadlar på hästarna här i olika storlekar, och en hector sadel!

kanske skulle nån av dessa i bredaste vidd passa!;)
 
Sv: Haflinger

KL.

Här kommer ett par bilder från helgens lilla, men roliga, träff!:)

Vi var 4 st som red i lördags. Gav oss ut i mer eller mindre ösregn på en tur som varade i ca 4,5 timmar. Lagom till vi hade 30 min kvar hem så tittade solen fram... Såklart!! :smirk:
Men det var en jätterolig träff med underbara hästar och människor.
Så TACK! till "Diabolical_Kitten"-Johanna, "Knickedick"-Ingela och Pia som även hade med sig medryttaren Alex, som var till häst samt Annika, Ellen och min lilla mamma för support vid fikapausen. Det var en superdag! Trots vädret!
Hoppas vi kan samlas igen!!!:bump:

Idag, söndag, var det jag, Ingela och Pias medryttare Alex som gav oss ut på en lite kortare tur i skog och mark. Kanonfin tur som till 80% var på en massa småstigar mitt ute i skogen. Hästarna fick lyfta på fötterna och tänka lite - inte bara stövla på! ;)
Hade bättre tur med vädret idag då solen sken så fint hela tiden.

Bilderna är från fikapausen i lördags, samt ett par från när vi startade igen.
Kassa bilder men dom är iaf färska! :D

Fikagänget. Hästen är Johannas Nasse.
grupp3.jpg

Pias Flingan och Ingelas Nicke i bakgrunden.
flinganonicke2.jpg

Pia och Johanna ute i skogen.
piaojohanna1.jpg

Den galne trädmarodören Maxi.
maxi2.jpg


Resten av bilderna finns här!
 
Sv: Haflinger

Vad kul det såg ut, men synd att inte vädret var lika fint som idag... Vem vet, nästa år kommer vi kanske med, Belle och jag, om det blir en tur då också. Då har hon ju hunnit bli 5 år, och är kanske mer redo för en sådan grej...
 
Sv: Haflinger

Superstort TACK till dig som ordnade en sån jättefin helg med två kanonhärliga riddagar :bow: :bow: :bow: Tack också till allihopa för jättetrevligt sällskap :bump:
 
Sv: Haflinger

wildkogel flyttade från danmark till sverige för ca 8 år sen! men är nu sedan några år tillbaka bosatt i norge, där han även har fått en son som verkar i avel..;)

Nu när du säger det minns jag att jag hörde att Wildkogel skulle till Sverige, men är det verkligen så länge sen? OJ! Tiden bara flyger i väg...
 
Sv: Haflinger

Nu hoppas jag det funkar!
Här kommer lite bilder på min Wincent. Har tyvärr inte så många digitala kort på honom, men tar gärna emot kommentarer på det ni ser på dessa kort...


Wincent.jpg
[/IMG][/IMG]
 
Sv: Haflinger

Han är så svår att ta kort på efterom han är så social... Varje gång man går i från honom för att ta kort, följer han efter, därför denna taskiga kvalitet!
 
Sv: Haflinger

Aladin
1992
e: Klodskovgårds Anjin ee:Abbas eee:Afghan
u: Sussi ue:Arminier uee:Admirius uue:Amorno uuee:Amor


Kul med en häst efter Abbas. Han är från samma stall som min Wincent, fast tyvärr fick jag aldrig träffat honom, men har hört många historier om honom från hon som red honom.

Han var bland dom första haflingers i Danmark. Om jag inte minns fel var det sju ston, som hade importerats till DK (minns inte årtalet), som sen fick åka ner till Östrike för att bli betäckta med Liz. Afghan (Tror han användes på alla sju!). Abbas blev ända hingsten, men Wincents (min flinga) mamma var också resultat av en av dessa betäckningar!
 
Sv: Haflinger

frågar ni mig så ska den vara fuxar med ljus man och svans

frågar ni någon annan ska dom vara ljus, ljus fux så dom nästan är vita...

Visst är det tråkigt att dom blir ljusare och ljusare? Men det är väl för att de har blitt så fokuserade på storleken och "sportpony utseendet" Då blir det ofta de ljusa, som avlas på eller vad tror ni?

De vill inte ha så små flingor i österrike iaf där avlas det på högre.
Vår nya lilla ville de inte ta föl på pga att hon inte är mer än ca 136 cm.
Tyskarna avlar på "ju större desto bättre" -Din lilla goding är väl ett bra exempel på detta.
Högre och smidigare,inga små maffiga bergshästar längre,både på gott o ont naturligtvis./L

Det är också min uppfattning att det bara går mot större och större (och lättare och nättare?)
 
Sv: Haflinger

men jag förstår inte meningen att förstöra en så fin och bra ras som haflingern och försöka få dom att se ut som welshponnier. . Dom smäckrare haflingerhästarna är ju inte lika tåliga, lika uthålliga, viktbärande eller något som haflingern faktiskt är känd för.

:bow: :bow: :banana:
 
Sv: Haflinger

jag fotograferade oxå en hel del på haflinger träffen!
tyvärr så ville inte lilla kansas gå upp i någon transport så vi åkte iväg utan häst:rofl:
men trots det var det jätte kul att hälsa på haffisarna och deras mattar!
här är albummet http://www.pixbox.se/alb_show_id399696_page0.html

och här är lite bilder ifrån det för er som inte "orkar" klicka upp albumet:D
10263353.jpg
10263354.jpg

10280663.jpg

10280667.jpg


10281328.jpg

10292321.jpg
10293302.jpg
 
Sv: Haflinger

Det är inte utan att man känner sig lite "off" när man bor på helt fel ställe! Jag vill också ut o rida med fler flingor!!
Fina bilder synd bara att vädrets makter var emot er.

Iser Snygg kille du har gillar hans breda bläs:love: /L
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp