Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Knapplån skriver man när man "lånar" tråden. Man skulle kunna säga att ditt inlägg är ett knapplån, man frågar om något som egentligen inte hör till tråden eller går ifrån ämnet lite. Har ibland dock märkt att vissa använder det bara för att synas bättre. ;)
 
Sv: Haflinger

Nu har jag hittat lite fler kort på killen... Fortfarande inte de nyaste eller de bästa, men skulle vara kul med lite kommentarer i alla fall.

Dom är från förre sommarn, när jag precis hade fått honom.

Sommer2006Flytning127.jpg


Sommer2006Flytning128.jpg
 
Sv: Haflinger

ja, hon är supertrevlig! jag är jättenöjd med henne!

hon är 153, så hon är stor för att vara en haflinger! :D
 
Sv: Haflinger

va kul! den var också himla fin (som alla dina hästar!:D )
 
Sv: Haflinger

Behöver lite tröst av er!! Måste få skriva av mig lite.

Jag ska skicka min "Märta" på hältutrednig (igen),hon röntgade hovar o kotleder fram förra året,men vi hittade inget då. Hon skoddes med sulor och var lite bättre, ett tag, men nu går hon bara sämre o sämre. Hon ligger ofta i hagen och när hon står avlastar hon både fram o bak.Det värsta är att hon verkar ledsen!
Vet inte om det beror på att hon ser de andra dra iväg ut i skogen på ridturer och hon får bli kvar hemma, eller om hon har ont. Vi promenerar mycket men hon snubblig även utan ryttare nu. Skulle tro att det kanske är dax för madam att få sluta sina dagar,vi har provat så mycket och inget blir bra.

Vet bara inte hur jag ska klara mig utan min lilla "Fet-Märta" vi har ett mycket speciellt o nära förhållande till varandra iom att jag aldrig ridit så mycket utan att vi mest har traskat runt i skogen och lekt på ridbanan.
Tror ni att jag ska försöka hitta en ny flinga eller ska man välja något helt annat så man slipper att jämföra hela tiden?
Håller på att förbereda mig mentalt ifall vet säger att det är kört./L


 
Sv: Haflinger

Jag håller tummarna för er! Hoppas, hoppas, hoppas att hon blir frisk! Det är så jobbigt när hästarna blir sjuka. De kan ju inte berätta hur det känns heller. Lycka till.
 
Sv: Haflinger

Usch vad hemskt :( . Dum fråga kanske, men ni har väl helt uteslutet fång? Det kan ju ta lite olika skepnader... Är hon lika krasslig året om?
 
Sv: Haflinger

Hon var väldigt sned hela hon redan när hon kom fr Österrike de hade inte brytt sig så mycket om hennes benställning tyvärr.
Hovis har försökt att räta upp henne men hon har nog gått fel för länge så kroppen har nog tagit för mycket stryk. Hon har varit dräktig o tung 8 ggr och det har väl inte gjort saken bättre.
Vi såg inga fångtecken på rtg förra året och hon står och avlastar på samma sätt året om. Det som ändrats nu är att hon aldrig är glad längre och de gör ont i hjärtat.
Har fått tid till vet på måndag så jag behöver inte vänta så länge på besked och det känns bra. Jag kan ju inte ha henne kvar bara för min skull om hon har ont,och det märks att hon inte tycker livet är skoj när hon inte orkar hänga med de andra när de rider ut.
Men jag hoppas naturligtvis att det går att göra något men samtidigt så måste man nog börja förbereda sig på det värsta...../L
 
Sv: Haflinger

Nämen usch då!!! :cry:

Hoppas verkligen att du får positiva besked på måndag! Ska hålla tummarna för er...
 
Sv: Haflinger

Vad jobbigt för dig och pållan. Men jag tycker att du resonerar helt rätt. Så länge en häst har kvar sin livsgnista så finns det ju hopp, men om inget verkar kul längre är det ju inte rätt att ha hästen kvar :( ... Hoppas, hoppas att de hittar något som går att bota - håller tummarna HÅRT!!
 
Sv: Haflinger

Grann kille! Skulle inte ha något emot att ha den grabben i hagen.

Och tack ska ni ha för tummhållandet -det värmer ska ni veta:bow: /L
 
Sv: Haflinger

Det är alltid tråkigt när hästar blir dåliga! hoppas dom kommer fram till felet! och är inte blodprov taget så be dom ta det! konstiga hältor och andra skumma beteenden hos hästar beror på fästingburna sjukdomar!
en av hästarna här hade det förra året, det visade sig geno att hon inte ville samla sig på rakt spår, samt ömmade runt bak knäna.
hon fick sig en riktigt genomkoll av vet samt röntgen av bakbena, helt felfri!
det sista dom bestämde sig för att kolla var erlichios, vilket så klart var boven i dramat!
hästen behandlades och är nu en glad framåt häst igen.

Så ge inte upp utan att dom kollat blodet först!

hoppas att allt löser sig, kramar sara
 
Sv: Haflinger

Ska be vet suga lite blod ur henne om de inte hittar något annat,tackför tipset! /Lisa
 
Sv: Haflinger

*kl*
Dags att ni får se min halva flinga också. (Ja, hon är förstås hel flinga men jag äger bara hälften av henne :D )

Här är hon, Nellie e Starut u Nessie ue Midas

Nelliejanuari2007011.jpg


Nellisommaren2006001.jpg
 
Sv: Haflinger

Det är inte utan att man känner sig lite "off" när man bor på helt fel ställe! Jag vill också ut o rida med fler flingor!!

Alla flingor bor inte i Skåne.
Sörmland och Östergötland ligger ju för sjutton jättenära!
Vad sägs om en träff i sommar?
 
Sv: Haflinger

Hon ser jättefin ut!:)
Gammeltanterna åkte till hingsten i torsdags, så nu är det bara ungdomarna kvar!:( får hoppas dom inte blir borta hela sommaren..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp