Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Haflinger

Bidrar med lite nya sommarbilder på min flinga!

10834002.jpg

ÅHHH! :love:
Tycker han är så fantastiskt vacker!!! :love:
 
Sv: Haflinger

Knapplån.

Måste ta lite nya bilder på min tjej. Hon är full med urtjusiga vita prickar nu. Ser nästan ut som en leopard :D! Har för mig att hon hade några prickar förra sommaren också, men i år är hon helprickig! Någon mer som har en prickig haflinger? Är det ens tillåtet (enligt rasstandard då) att vara prickig?
 
Sv: Haflinger

Är du säker på att det är en haflinger du har,det kanske är en förklädd knapstrupper!!!:rofl:

Lejonelle- Märta är fortfarande stapplig.

Brukar de bli ohalta på en gång när de blivit sprutade eller???Någon som vet?
Hoppas att hon ska bli bra men jag har börjat förbereda mig mentalt på det värsta scenariot/ L (som är pessimist just nu.)
 
Sv: Haflinger

Ta inte ut nåt i förskott. Varken positivt eller negativt. Ingen vet ju hur det kommer att gå. Tänker på er.
 
Sv: Haflinger

Stackars Märta:(.

Här är bildbevis på den prickiga haflingern (i vissa ljus är hon ÄNNU prickigare dock):

belle_juni_07002.jpg


belle_juni_07003.jpg
 
Sv: Haflinger

Har följt denna tråd i smyg länge nu och tittat på alla era fina flingor så nu är det det väl dax att presentera min egen.

Romeo f. 1990. Importerad från Österrike någon gång på 90-talet. Tyvärr helt okänd stam och därför registrerad som svensk ridponny. För mig är det dock ingen tvekan om att han är 100% Haflinger!


romeogalopp3.jpg
 
Sv: Haflinger

Nej, tyvärr inte. Ingen brännmärkning, inget nummer tatuerat på insidan av läpparna, ingenting.
 
Sv: Haflinger

Härlig bild! Det ser kul ut att få dundra fram i full fart- blir SÅ avundsjuk! Jag vill oxså rida!!!!/ L -vars Märta blir surare o surare för varje sjukhagedag som går.

Bettysmatte: Hon har ju må bra fläckar- det har min med,fast hon inte mår så bra just nu./L
 
Senast ändrad:
Sv: Haflinger

Kärt barn har många namn. Vad har ni för smeknamn på era pållar?
Min heter ju Fanfare (hel-hemskt)men kallas mest "Faffie" "Märta" ,"Fet-Märta","Madam Flod" eller just för tillfället "Sur-Höna". :rofl:/ L
 
Sv: Haflinger

Romeo kallas just nu av förklarliga skäl mest för Tjockis, annars ofta Prinsen.

Ge inte upp hoppet om Märta. Min Romeo konstaterades efter en hältutredning för ca två år sedan ha artros i kotleden höger fram med en mycket dålig prognos. Han sprutades då i leden i två omgångar. Första gången med inflammationshämmande och Hyaluronan, och andra gången med Glukosamin. Vetrinären häpnade över hur bra han svarade på behandlingen. Vi följer nu vetrinärens råd om ridningen, inga tunga underlag och inte så mycket på böjda spår och han får tillskott med glukosamin, MSM och chondroitin sulfat. På de två år som gått har vi inte haft några mer problem men det klart att jag hela tiden är medveten om att vi har ”lånad” tid tillsammans.
 
Sv: Haflinger

KL

Maximilian heter min, men han kallas mest för Maxi. Eller Maxi-Paxi, Maxi-Bus, Snutte-Plutte och ja en massa annat :angel:

Ett par nya bilder från igår! Var på miljöträningskurs för Linus Andler igen! Fick en kameraman med oss men tyvärr så kom hon och kameran inte riktigt överrens så de flesta bilderna blev sudd-sudd... :crazy:

Släpa pressening efter oss som en lång slöja!
IMG_6407.jpg


Under presseningstältet som det stod människor och viftade på så hela altet svajjade!
IMG_6372.jpg



Flagga som man skulle vifta med över huvudet och runt överallt. Linus hade en som han smällde, dönade och viftade för fullt med medans han skrek som ett helt gäng fotbollshuliganer, medans vi skulle rida emot honom!
IMG_6354.jpg


Maxi var en riktig pärla genom hela passet, eller ja fram tills rökmaskinen kom fram! :angel:
Han reagerade inte på något som vi gjorde förrän halva ridhuset fylldes med tät rök-den gillade han inte! Så då blev det lite dansande runt i nått varv innan han sansade sig igen och följde med dom andra genom röken! :)
Tror mest han fjantade sig för att det skulle så va! :p

Vill INTE!!!
IMG_6432.jpg


Ok då! Om jag mååååste!
IMG_6430.jpg


Det var SKITKUL!!!! Trots att det var svettigt värre, säkert 35-40grader varmt i ridhuset!
Kan verkligen rekommenderas! Min kompis var med på sitt 3-åriga halvblod och tyckte det var kanonbra träning för honom oxå!
 
Sv: Haflinger

Kul bilder. Det där vore nyttigt att vara med på.
Är lite lagom mör idag efter att ha ridit barbacka lite för länge i värmen. Balansen är inte på topp så jag har planerat att lägga in en drajv i sommar och rida mycket barbacka och försöka få ordning på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning http://sv.tinypic.com/r/728zz6/9 Hjälp! Vad för rygg har denna häst? Har mega problem med sadel
Svar
10
· Visningar
1 596
Senast: caballus
·
Svar
0
· Visningar
476
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej på er tänkte om ni kan hjälpa mig lite? Det är dags att göra om sommarhagarna och är inte helt nöjd med hur dom är nu, då dom ligger...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Maléne
·
Hundavel & Ras Gjorde BPH beskrivning med vår Lagotto förra helgen. Superkul och han reagerade ungefär som jag trodde :) Otroligt positiv attityd...
Svar
8
· Visningar
833
Senast: Qosack
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • FÅRtråden
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Provridning
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka
Upp