Sv: Haflinger
KL
Maximilian heter min, men han kallas mest för Maxi. Eller Maxi-Paxi, Maxi-Bus, Snutte-Plutte och ja en massa annat
Ett par nya bilder från igår! Var på miljöträningskurs för Linus Andler igen! Fick en kameraman med oss men tyvärr så kom hon och kameran inte riktigt överrens så de flesta bilderna blev sudd-sudd...
Släpa pressening efter oss som en lång slöja!
Under presseningstältet som det stod människor och viftade på så hela altet svajjade!
Flagga som man skulle vifta med över huvudet och runt överallt. Linus hade en som han smällde, dönade och viftade för fullt med medans han skrek som ett helt gäng fotbollshuliganer, medans vi skulle rida emot honom!
Maxi var en riktig pärla genom hela passet, eller ja fram tills rökmaskinen kom fram!

Han reagerade inte på något som vi gjorde förrän halva ridhuset fylldes med tät rök-den gillade han inte! Så då blev det lite dansande runt i nått varv innan han sansade sig igen och följde med dom andra genom röken!
Tror mest han fjantade sig för att det skulle så va!
Vill INTE!!!
Ok då! Om jag mååååste!
Det var SKITKUL!!!! Trots att det var svettigt värre, säkert 35-40grader varmt i ridhuset!
Kan verkligen rekommenderas! Min kompis var med på sitt 3-åriga halvblod och tyckte det var kanonbra träning för honom oxå!