Sv: Haflinger
Vet att det säkert finns tusen trådar om detta men ändå!
Nu vill jag se era haflinger, berätta lite om dem och vad ni använder dom till
Jag kan börja!
Lorelei von Malmhult
f. 1998
e. harras u. lisbeth
Används framförallt till western och körning. Men är mkt allround
Hej!
Har fått ett fint litet påpekande att jag borde lägga upp några bilder
Min hingst:
Används till avel och ridning mest. Han är inkörd, men inte jag ...

Vi har tävlat dressyr på lokal nivå och så tror han bestämt att han kan springa fortare än ljuset. Jag har dock inte lyckats "klocka" någon kilometertid ännu, och just nu har han ätit så mycket och jobbat så lite att han ser ut som ett sto som ska få tvillingar ... Men det ska vi ändra på!
Mitt sto eller min lilla älva:
Så här såg hon ut som 3½-åring. Har hittills endast använts till avel eftersom jag haft så mycket att göra att jag inte hunnit börja rida in henne. Sen fick hon en hovböld med komplikationer i vintras och går fortfarande med gispsbandage på hoven, men bara det har läkt helt så ska hon utbildas. Har i år fått sitt första föl, ett stoföl.
Min allra finaste lilla gosis-bebis

:
Hon har gjort det mesta i sitt hittills 31-åriga (!) liv; tävlats i hoppning, gått på ridskola, fått 4 föl (varav en är hingsten ovan), visats på premiering och utställning, ridit på långritt, dragit vagnen när matte tog studenten, varit i Tyskland på betäckning, dragit släde, tränat körning (dock ej tävlat) m.m. m.m. På bilden är hon "bara" 20 år, rena ungdomen mao. Cool, smart (ser sig för åt både höger och vänster innan hon går över en väg t.ex.) och väääldigt uttrycksfull (Klia mig på magen NU!). Tror också att hon kan springa snabbare än ljuset, men p.g.a. åldern törs jag inte längre låta henne försöka.
Bilder på fölisen kommer när jag hittat sladden till min digitalkamera ...